Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zilfstar schreef:pmarena: jij zit volgens mij vooral met het formaat en hoeveel erin past toch?
Ga ook op stal eens vragen, want weet er meerdere die zo eentje hebben, van verschillend formaat. Ook een Belg bijv en ben benieuwd wat die er voor eentje heeft.
Jippe krijgt straks in de winter 3 keer kuil, 9, 13 en 17 uur. En vooral die van 17 uur wil ik dus dat ie er langer mee kan doen. Vraag dan wrs om dat net erin te gooien en nog extra los in de box te doen. Dan kan hij eerst het losse opeten en heeft dan het net voor de nacht. Ze hebben (stalgenootjes onderling die dat willen) ook een voerbeurt om 22:00 uur maar met 2 kids en mans werk redt ik het gewoon niet daarin mee te draaien. En medoen met de voerbeurt om 22:00 uur betekend (logischerwijs) ook meedraaien met voeren eens per zoveel dagen. Dus hoop maar dat de voerders van stal (die van 17:00 uur) 's avonds dat net bij het losse kuil willen gooien. (Net maak ik zelf klaar overdag)

, pak 3 plakken hooi van de baal uit de kruiwagen en die plakken kan ik gewoon vasthouden terwijl ik ze in het net stop. *haak*haak*haak*haak* net dicht , en dan naar het volgende net , hetzelfde verhaal.
Zucht

Eefste schreef:@pmarena, bij deze inderdaad wel.. maar bij die ik ken (stalgenoot heeft er 2) zijn ze rondom van dat materiaal als voorop. dus dat lijkt me wel stevig!

Eefste schreef:Ik ben ook altijd bang dat ze er in kan blijven hangen als ik m ophang..
Daarom wil ik een soort kussen maken.
In de stal laat ik het gewoon los neerleggen op de grond(of eigenlijk op stro dus). Daar krijgt ze het alleen om 17.30uur en om 22.00uur en daarna mest ik de stal weer uit voor ze weer binnenkomt, dus wordt nooit een hele grote bende..
Ze staat in de winter altijd van 7.00-17.30uur in een grote paddock met nog een ander paard. Krijgt daar om 7.30 en 12.30uur hooi. Daar wil ik graag die dingen neerleggen. Lijkt me ideaal. Dan hoeven ze ook niet om 1 plek heen te gaan 'ruzie maken' (of vast komen te zitten oid), leg gewoon 2 van die dingen neer. Wat wel scheelt is dat onze paddock altijd droog blijft, dus wordt geen blubberzooi waar ik het hooi in moet leggen. Anders zou ik toch liever ophangen.
Nooit een spriet terug te vinden aan het eind vd dag.
En juist daar lijkt me een hooinet een mooie oplossing, mits veilig.