Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Schijnt dat de bespiering er wat mee te maken heeft, maar hoe en wat precies weet ik ook niet.
Paddenpad schreef:Zo was het me ook al opgevallen dat de voorste hoeven altijd sneller groeien dan de achterste.
Vroeg laatst aan mijn hoefsmid hoe dat kan,hij zegt ja dat is normaal,maar dan ben ik toch wel weer benieuwd hoe dat kan en waarom dat is??
Lusitana schreef:Ze groeien niet sneller, ze slijten minder af. Dit komt simpelweg omdat er meer gewicht op de achterkant komt. Alleen ijzers aan de achterbenen zou logischer zijn dan alleen ijzers aan de voorbenen wat we vaak tegenkomen.
Je kunt wel de conclusie trekken dat je je paard correct rijdt, je laat het niet op de voorhand gaan!
zetpoint schreef:Hmm nooit opgevallen !! ik heb ze altijd zo kort dat ze overeind staan
Paddenpad schreef:Achter bij haar kootholte naar beneden zit een gleufje en daar zit weleens een soort van krom eelt nageltje(lijkt op een hondennageltje) zeg maar en die snijd de hoefsmid dan weg,maar zit er ook niet altijd??
Dilan1993 schreef:Heeft toch met bespiering te maken? Mijn paard heeft de manen naar links hangen. Als ik dan achter 'm ga staan, zie ik dat zijn rechterschouder gespierder is. Paard is dus rechtshandig (geleerd van stalgenoot).
Lusitana schreef:Paddenpad schreef:Achter bij haar kootholte naar beneden zit een gleufje en daar zit weleens een soort van krom eelt nageltje(lijkt op een hondennageltje) zeg maar en die snijd de hoefsmid dan weg,maar zit er ook niet altijd??
ik neem aan dat je het hebt over de sporen. Deze vallen er makkelijk af als benen vaak nat worden. Regenwater loopt af via het pluimpje eromheen , de vetlok, en dat maakt ze week, evenals bagger of simpel dagelijks afspuiten.
Ze zullen alleen langer worden in de tijd dat benen niet nat worden.
Ze worden eigenlijk nooit absurd lang, want dan breken ze ook af.
Ze zitten onderaan op de kogel.
In de kootholte hoort niks te zitten, dan heb je te maken weefselgroei van andere aard.
Lusitana schreef:Paddenpad schreef:Achter bij haar kootholte naar beneden zit een gleufje en daar zit weleens een soort van krom eelt nageltje(lijkt op een hondennageltje) zeg maar en die snijd de hoefsmid dan weg,maar zit er ook niet altijd??
ik neem aan dat je het hebt over de sporen. Deze vallen er makkelijk af als benen vaak nat worden. Regenwater loopt af via het pluimpje eromheen , de vetlok, en dat maakt ze week, evenals bagger of simpel dagelijks afspuiten.
Ze zullen alleen langer worden in de tijd dat benen niet nat worden.
Ze worden eigenlijk nooit absurd lang, want dan breken ze ook af.
Ze zitten onderaan op de kogel.
In de kootholte hoort niks te zitten, dan heb je te maken weefselgroei van andere aard.
IggyPop schreef:Is dat een klein hard puntje op de kogel waar het plukje haar zit zeg maar? Heb me zo lang al af zitten vragen wat het was
Paddenpad schreef:IggyPop schreef:Is dat een klein hard puntje op de kogel waar het plukje haar zit zeg maar? Heb me zo lang al af zitten vragen wat het was
Is ook gewoon eelt wat daar zit,kun je er ook afhalen of wanneer het te lang wordt door de smid eraf laten snijden als het nodig is of storend en anders gewoon laten zitten,niet teveel zelf aan pulken.