Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
loulou schreef:het is prima als uitloop, maar je kunt op zo'n stukje echt niet het hele jaar gras houden.
waarschijnlijk is de beste optie van het gehele stuk een paddock maken en het hele jaar hooi voeren.
Citaat:Kan ik ze hier gewoon 365 dagen op houden met schuilstal en onbeperkt hooi?
Tigra_ schreef:loulou schreef:het is prima als uitloop, maar je kunt op zo'n stukje echt niet het hele jaar gras houden.
waarschijnlijk is de beste optie van het gehele stuk een paddock maken en het hele jaar hooi voeren.
Dat is waar maar voor 2 jaarlingen vind ik gras wel een must hoor. Voor elk paard eigenlijk dus ik zou dan eerder opzoek gaan naar een grote zomerweide, en dan eventueel voor de winter op de paddock met onbeperkt hooi eventueel een stuk verharden want het is vrij snel kapot gelopen zo'n klein stukje.
Angela schreef:Het kan wel, maar alleen als je de weide veel kleiner maakt, en een grote uitloop van zand. Op het zand staan ze dan ongeveer 22 uur, en 2 uurtje wei om even te eten. Dan gaat het het jaar rond (behalve als het regent, dan helemaal op het zand) wel lukken.
Silke_ schreef:Even voordat ik heel bokt over me heen krijg
Ikzelf wil ze zowiezo in de zomermaanden op een stalling of een grote weide zetten. Ik heb een adres waar ik zowiezo terecht kan. Maar omdat ik vaak toch te horen kreeg dat ik ze thuis ook zou kunnen houden stelde ik deze vraag
De huisweide is dus dan ook alleen maar voor wintermaanden en in de zomer gaan ze op een groot stuk.
Weide is verder niet snel een modderbad. Het is een waterwin-gebied waardoor dat de weide binnen no-time weer droog is. Nadeel is dan wel weer dat je er vrijwel geen gras op krijgt omdat de grond te hard is.
Maar bedankt voor jullie reacties so far! Leuk om te lezen hoe iedereen er zijn eigen menig over heeft.
Silke_ schreef:Even voordat ik heel bokt over me heen krijg
Ikzelf wil ze zowiezo in de zomermaanden op een stalling of een grote weide zetten. Ik heb een adres waar ik zowiezo terecht kan. Maar omdat ik vaak toch te horen kreeg dat ik ze thuis ook zou kunnen houden stelde ik deze vraag
De huisweide is dus dan ook alleen maar voor wintermaanden en in de zomer gaan ze op een groot stuk.
Weide is verder niet snel een modderbad. Het is een waterwin-gebied waardoor dat de weide binnen no-time weer droog is. Nadeel is dan wel weer dat je er vrijwel geen gras op krijgt omdat de grond te hard is.