frustratie ivm pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nona99

frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:13

Hoy bokkers,

Moet even mijn ei kwijt.

Nona staat sinds November op een pensionstal bij ons in de buurt.
Op de verzorging van de paarden en de service viel toen niets op te merken, maar nu voelt het niet meer prettig aan.

Eerst en vooral was er weidegang beloofd vanaf het moment dat dit kon ivm het weer.
Maar nu zijn we Juli, en staan de paarden nog steeds op stal.
Enkel als je vraagt om hen buiten te zetten of het zelf doet, kunnen ze even in de paddock...

En nu krijg ik plots deze ochtend een smsje.

"Dorien, gelieve vanaf nu in de voormiddag te komen rijden. De andere pensiongasten komen graag in de namiddag of 's avonds"

Ik ga full time werken en dat weten de stal eigenaars.
Er hangt in de stal een groot bord op waar je je uren kan kiezen...
Ik schrijf er telkens voor de volledige week mijn uren die ik kom op, en heb nog nooit gevraagd aan 1 van de andere pensionklanten om uren te ruilen ofzo...

Heb nu heel veel zin om daar gewoon weg te gaan.

Heb geen zin om elke maand flink stalgeld te betalen, om dan op door hen gestelde uren naar mijn pony te gaan...

Srry dat het een heel verhaal geworden is, maar moest het even kwijt...
Heb gewoon zin om vanavond mijn hele boeltje bij elkaar te nemen en te vertrekken (heb intussen even rondgebeld, en kan ook vanaf vanavond ergens terecht met Nona).

Of vinden jullie dit normaal in een pensionstal?

Zack

Re: frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:15

Moet jij aangeven hoe laat je komt?!?!?!
Ik was weggeweest... :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:16

Nou dit vind ik zeker niet normaal. Omdat andere in de avond willen rijden moet jij maar in de middag? Waar slaat dat op? Je kan toch ook met meerdere in de bak rijden? Wie het eerst komt wie het eerst maalt lijkt me..

Pff ik zou gelijk een andere stalling zoeken en snel weg zijn daar. Vooral ook omdat de paarden niet eens op de wei komen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:17

ik zou zelf niet op een stal willen staan, waar ik vooraf al aan moet geven wanneer ik moet rijden.
als je dan niet eens zelf kan kiezen zou ik hier al helemaal niet mee akkoord gaan.

kreeg je dat smsje van de stalhouder? je kunt met hem in gesprek gaan hierover. mocht dit niks uithalen dan zou ik zowiezo weg gaan.

hoe zit het met de faciliteiten op de andere stal? gaan de paarden daar wel de wei op en mag je daar wel altijd rijden wanneer je wil?

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:19

Ik heb geen probleem om met meerdere ruiters in de bak te rijden, maar veel pensiongasten willen "alleen" in de bak.

Geen enkel probleem voor mij, daarvoor hangt het bord er ook uit...
Gewoon even kijken wie wanneer komt, en je uren noteren.

Voor gewoon lang je pony te gaan en te tutten hoef je geen uren op te geven, maar dus wel voor het gebruik van de piste...

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:19

Sorry maar mag je echt alleen op bepaalde tijden rijden?????? nou daar zou ik ook niet zoveel voor betalen. Ik werk ook 40 uur maar ben niet altijd op bepaalde tijden op stal ivm files etc zou lekker zijn als ik dan niet meer kon rijden. Tja bij ons is het wel eens druk en dan moet je even wachten niemand maakt er een probleem van.

Niet naar buiten zou ik echt een probleem vinden. Ik geloof dat ik een andere stal zou zoeken. Mijn vriendin had ook een keer een akkefietje op stal toen zei de pensionhoudster dat zij bepaalde wat er met dat paard gebeurde ik geloof dat mijn vriendin ontplofte die zei het is mijn paard de enige die hier bepaald ben ik. De pensionhoudster begreep ook meteen dat ze fout zat en had het ook niet zo zwaar bedoeld maar gewoon over gepraat en no problem en zo moet het ook je moet overal over kunnen praten. Je weet van te voren wat de regels zijn als je dan daar op stal gaat moet je je er aan houden MAAR dat geldt ook voor de pensionstal

Succes

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:19

Ik wil als het nodig is 24 uur per dag bij mijn paard kunnen zijn, en als dat niet mogelijk is ben ik weg!
Ik laat me echt niet vertellen wanneer ik naar mijn eigen paard toe mag, dat zou mooi worden zeg...

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:21

loulou schreef:
ik zou zelf niet op een stal willen staan, waar ik vooraf al aan moet geven wanneer ik moet rijden.
als je dan niet eens zelf kan kiezen zou ik hier al helemaal niet mee akkoord gaan.

kreeg je dat smsje van de stalhouder? je kunt met hem in gesprek gaan hierover. mocht dit niks uithalen dan zou ik zowiezo weg gaan.

hoe zit het met de faciliteiten op de andere stal? gaan de paarden daar wel de wei op en mag je daar wel altijd rijden wanneer je wil?

Ik kan meteen terecht bij een kennis die een welsh pony heeft, en hij heeft 4 weides...
Nona mag meteen bij zijn welsh de weide op.

Hij zegt zelfs dat hij het oke vind om vanaf maart tot begin november Nona voortaan op de wei te hebben.
We zouden dan het huurgeld van de weides delen, en ze samen onderhouden.
Heb net even gebeld naar een andere pensionstal, beetje verderweg, dan die waar ze nu staat, maar daar kan ze zeker overwinteren volgens de eigenaar...

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:21

Wat een onzin zeg :?
Ik heb thuis ook pensionpaarden en het zou wat zijn als ik voor hun ga bepalen wanneer ze moeten komen rijden.
Gewoon lekker op zoek gaan naar een andere plek dat scheelt je een hoop stress.
Je moet met plezier naar je paard gaan en een goed gevoel hebben bij de stalling.
Voor wat betreft de weidegang vind ik heb bizar dat ze niet buiten komen.
Wij hebben ook minder weidegang dan verwacht was ivm het natte weer maar als de wei te nat is gaan ze met ruwvoer in de paddock maar zodra het voor de paarden maar even te doen is gaan ze naar buiten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:22

Nona99 schreef:
Ik heb geen probleem om met meerdere ruiters in de bak te rijden, maar veel pensiongasten willen "alleen" in de bak.

Ik zou alleen al vanwege de stalgenootjes vertrekken := . Zijn die paarden daar zo gevaarlijk of hebben een paar lesjes 'hoe bepaal ik richting op een paard' nodig :') .

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:23

Slaat nergens op...wegwezen dus!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:24

Het lijkt niet meer dan normaal dat de mensen die alleen in de bak willen rijden juist rekening met de andere ruiters houden en hun tijden gaan aanpassen....
Ik zou het toch niet pikken dat iemand anders voor mij gaat bepalen wanneer ik op MIJN paard kan rijden :?

petitparis

ik kan begrijpen dat er met een bord gewerkt wordt wanneer iemand "privéles" wil nemen zodat de anderen hier rekening kunnen mee houden, wat niet hetzelfde is als, er mag niemand anders in de piste.

Ik zou daar zelf niet blijven staan en ben zeer tevreden met de "pensionstalling" waar ik nu sta. Ik betaal relatief veel voor alleen huur stal en gebruik faciliteiten (geen hooi, stro, krachtvoer, mesten of iets dergelijks inbegrepen). Bij ons staan meer dan 50 paarden en ik heb nog nooit problemen gehad om te rijden, soms wacht ik een uurtje omdat er meer dan 3-4 ruiters in de piste zijn en ik dat veel te druk vind, als ik bv voor een jonkie of nieuw paard de piste per uitzondering voor mij alleen wil, dan bespreek ik dit met de andere trainers/pensionklanten. en dan schuiven we allemaal een beetje zodat ik een kwartiertje halfuurtje de piste voor mij heb, maar anders iedereen is vrij de accommodatie te gebruiken, gewoon kwestie van te communiceren...

CoRiNa1983

nou dat de paarden snachts binnenstaan nu met de regen van afgelopeen dagen, maar zeker overdag toch wel een poss buiten toch?
die van mij hebben vanaf eind maart toen het lekker weer werd tot begin juli dag en ancht buiten gestaan, maar nu met de vele regnval moesten ze naar binnen snachts omdat ze erg vel kapot liepen dus nu alleen overdag buiten, maar er zit weer iets wat beter weer aan te komen dus nu blijven ze snachts gewoon weer buiten.

en ik wil naar me paard kunnen als ik dat wil, en al kom ik midden in de nacht.....nou als ik dat persee wil en ik maak niet teveel herrie zou dat echt geen probeem zijn, kijk ik moet dan niet heel de boel op stelten zetten, maar ik geef zo aan dat ik 24/7 per dag naar me paard kan als ik dat wil, en ik hoef nooit te vragen of ik mag komen, als dat zo zou zijn was ik eergisteren nog weg geweest.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:25

Pfff dat lijkt me nou helemaal niks nee.... Heb je een eigen paard, moet je nog op bepaalde tijden komen rijden alsof je een manegepony hebt. En hoezo hebben die andere pensionmensen meer recht op die tijden? Ik vond het al een beperking dat ik op onze stal op zaterdag en zondag maar tot 8 en 5 uur kan komen, hoewel ik dat ook wel kon begrijpen ivm de rust. Maar dit? Lekker wegwezen!

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 10:27

geen idee waarom ze echt alleen willen rijden.

In het begin heb ik nog wel gezegd dat het niet stoort als ze mee in de bak rijden.
En toen ook een paar keer gevraagd of het stoorde als ik er met Nona bijkwam, maar dat hadden ze liever niet.

Er is maar 1 meisje op stal die het niet erg vind om met 2 of 3 in de bak te rijden...

Nouja misschien lijkt onze Nona wel gevaarlijk... een echte griezel /3

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:27

Wat een onzin. Omdat anderen alleen in de bak willen rijden moet jij 'smiddags rijden? Dat ze dan lekker zelf 's middags rijden!
Ik zou dit, en het niet naa buiten gaan van de paarden zoals afgesproken, op een nette manier aankaarten bij de stalhouder en als er geen oplossing komt, dan zou ik maken dat ik daar wegkwam.

Op de foto in je profiel ziet Nona er inderdaad uit als een monster....Ik zou ook niet met haar in een bak willen rijden ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:29

Wat een flauwekul. Wij mochten priveles hebben van iedere instructeur die we wilden hebben, maar dan mochten we nog niet de manege opeisen. Wel was er een maximum van 4 ruiters geloof ik. Dus soms moest je even wachten, maar dat kwam zelden voor. Ik vind het belachelijk dat je zo sms krijgt. Misschien een idee om even met de pensioneigenaar om tafel te gaan en vragen waarom dit ineens is?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:29

Inpakken en wegwezen, je betaald toch geen geld zodat hun gaan vertellen wanneer jij op je eigen paard mag zitten?!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:31

nou ik snap het niet, jij bent ook een pensiongast en jij rijdt ook graag 's namiddags of 's avonds? Of rij jij heel veel zodat de bak vaak 's avonds bezet is? En dat je paard nauwelijks buitenkomt zou bij mij al een reden zijn om te vertrekken.

grauwman

Ik zou m'n spullen pakken, daarvoor sta je niet op een pensionstal. Je moet ten alle tijden(als het binnen de openingstijden valt) iets met je paard kunnen doen. Je kan niet verwachten dat als je met meerdere mensen op een stal staat dat je alleen kan rijden, dan moet je zelf iets gaan beginnen oid.

Als je op een stal staat waar men meerdere bakken tot de beschikking heeft kan je overdag als het niet druk is vragen of je alleen in de bak kan rijden maar 's avonds al de meeste mensen naar hun paard gaan is dit nu eenmaal onmogelijk lijkt mij. Wij hadden deze regel op m'n oude stal je kon daar tussen 9-15 u vragen of je de bak alleen mocht gebruiken(gebeurde echter nooit) maar vanaf 15.30 was dit echt niet mogelijk, je kon dan wel aangeven dat als je les had er max 2, 3 personen bij kwamen rijden.

Ik ken wel een stal hier in de regio waar je als je daar nieuw op stal komt pas na 21 uur (als je mazzel hebt) de rijbaan mag gebruiken. De stal sluit al om 23 uur en je moet dan om 22.30 klaar zijn, vaak kom je daar als nieuwkomer niet aan rijden toe in het winterseizoen.

Kismetje

Wat een onzin zeg! Ik zou idd uitkijken naar een andere plek..succes
Leuk beestje trouwens..

Zack

Nona99 schreef:
geen idee waarom ze echt alleen willen rijden.

In het begin heb ik nog wel gezegd dat het niet stoort als ze mee in de bak rijden.
En toen ook een paar keer gevraagd of het stoorde als ik er met Nona bijkwam, maar dat hadden ze liever niet.

Er is maar 1 meisje op stal die het niet erg vind om met 2 of 3 in de bak te rijden...

Nouja misschien lijkt onze Nona wel gevaarlijk... een echte griezel /3

zijn toch niet van die trek en duw ruiters?
;(

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:32

HAHAHAHAH Je moet inschrijven wanneer je naar je paard gaat???. Moet niet gekker worden...voor mij een reden per direct mijn spullen te pakken en weg te gaan. Moet niet gekker worden.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:32

Ik zou ook vavavond nog weggaan daar!