Bedankt voor alle reacties.
Brengt nog meer twijfels teweeg, maar dat geeft niet, doet me alleen maar nog dieper nadenken, en hopelijk uiteindelijk de goede keuze maken....
it_is_me schreef:Misschien dan toch nog even verder kijken als beide toch niet helemaal is wat je zoekt of wordt dat lastig?
Dit is in mijn ogen de twee stalmogelijkheden die het dichts bij mijn wensen liggen, ik heb er een boel meer in overweging genomen
En perfect plekje heb je nooit, of nou ja, die had ik eigenlijk wel, tot ik ging verhuizen
Sabinee__ schreef:Ik vind het prikkeldraad idee een beetje eng, maar verder zou ik kiezen voor stal 2.
Lekker buiten de hele dag, goede uitrij mogelijkheden. En naja, als het regent - nat is nat, dat overleef je wel.
Ooh, dat zeker, ik weet niet beter dan paarden 24/7 buiten.
callychanel schreef:Jou gevoel zegt stal één. Tot nu toe heb ik elke keer weer geleerd, dat wanneer ik niet met mijn gevoel mee ga maak ik een foute keuze.
Doe wat je gevoel je in geeft.
Ik ook, maar wat als het in dit geval anders is? Ik wil het zo graag nu goed doen, ik hou niet van verhuizen, ik heb zelf mogen meemaken wat voor moeilijke gevolgen dat kan hebben....
Mareng schreef:Stal 1! Je kan nu toch niks doen in de bak, daar is ze te jong voor.. Als je haar wil beleren en het bevalt niet kan je altijd noch naar stal 2...
Dat laatste wil ik liever niet, dat eerste, daar heb je gelijk in! En als ik al wil beleren zal dat in de zomermaanden zijn, dan is de bak meestal wel te doen. Daarbij, als ze eenmaal ohz is gaan we toch vooral naar buiten 
Berdien en Dagmar, ik waardeer jullie meedenken, omdat jullie de situatie, mij en Luna kennen. Maar Lun gaat verhuizen, dat staat voor mij eigenlijk inmiddels wel vast. Ik heb daar meerdere redenen voor, omtrent mijzelf en omtrent de huidige plek. Die wil ik best met jullie delen, maar niet hier openbaar op bokt. Luna nog een keer verhuizen zal niet leuk zijn, als ik haar nu zo happy zie staan vind ik dat verschrikkelijk, maar hoe dan ook, hoe ze nu staat zal niet zo blijven. Dat een verhuizing impact zal hebben, zeker. Maar aan de andere kant, ze is jong, en daarmee ook flexibel. Een paard kent alleen het nu, geen toekomst of verleden, pas op het moment dat die prikkels geactiveerd komen gaat dat hokje open. Ik weet haast wel zeker dat ze daar ook wel weer haar draai zal vinden, ze is sociaal genoeg.
joyce B schreef:Ken je de wei? Weet je hoe die er in de winter bij ligt en hoe droog en groen die blijft?
Zoals ik nu heb gezien ligt hij het hoogste van al het omliggende (zandgrond), dat is met het blote oog duidelijk te zien (en met de fiets erheen ook te merken zelfs). Daarnaast lopen er niet veel paarden, in kleine groepjes dus zal het omploegen beperkt zijn.
zazaza schreef:prikkeldraadstal zou voor mij sowieso afvallen..... maar goed, mijn merrie gaat dan ook bijna overal wel een keer door het draad om te gluren bij de buren......
De mijne is heel braaf, slaat alleen eens met haar voorbenen, dat weet ik, en houden we ook altijd al rekening mee.
Imre schreef:Ik ken beide stallen en als ik eerlijk ben zou ik met een niet-verkeersmakke twenter niet bij stal 2 gaan staan. Er rijden erg veel tractoren op de weg van de wei naar de stal en het is er altijd druk met fietsers, wandelaars (met honden en kinderen), brommers en andere paarden. Als je niet van de wei naar de stal kan komen bij optie twee heb je ook weinig aan de voorzieningen die de stal heeft.
Ben wel benieuwd waar jij uit opmaakt om welke stallen het gaat.
Vanmiddag was er idd ook wel veel activiteit rond de plek idd, daarbij geen toezicht, er zal maar een idioot bij zijn die de paarden wat aandoet oid... Wat betreft dat mak worden, wat er voor de wei gebeurd wordt dan dagelijkse kost, en hopelijk blijft ze niet altijd 2 jaar en groen 
Omdat bij stal 1 nog niet alles duidelijk was omtrent hooi en stroprijzen, en aantal stalgenootjes (er is plek voor 6, met mij erbij zouden er pas 3 paarden zijn) ga ik daar eerst even verder bij informeren. Dat is natuurlijk wel een zekerheid die ik moet hebben. Want prikkeldraad, niet bij huis (voornamelijk om het toezicht), en geen zekerheid hoe nat de weide werkelijk is, zijn wel dingen die ik erg goed in overweging moet nemen. Stal 1 is praktisch altijd iemand thuis, paarden hebben twee maal daags controle (binnen en buiten zetten), en de weide is redelijk droog, en anders hebben ze een hele nacht om te drogen. In de toekomst is het wel erg fijn als ik mijn paardje (helemaal in de natte, koude maanden) na een rit even op stal kan zetten om bij te komen, een mogelijkheid die ik op stal 2 niet zal hebben... Maar aan de andere kant, een paard heeft geen dag- en nachtritme, dus is het dan eerlijk om deze een half etmaal op te sluiten in een ruimte van 3,5 x 3? (Mijn Tinkertje wordt maximaal 1.50, een Shire past in een stal van 4 x 4, dus dit vind ik niet te klein)