een man in het dorp naast mij heeft een hele erge hekel aan mij. Ik moest daar heen voor een boodschap voor mijn moeder, en ik zag dat hij een welsh heeft. Ik vraag aan hem hoe ze heet en hij zegt dat het beestje geen naam heeft. ik vraag waarom dan wel niet, en hij zegt dat het pony'tje geen naam nodig heeft, omdat hij er geen aandacht aan bied omdat het beestje dat niet verdient. ik vraag waarom niet, hij zegt: 'Het is een ***paard, ze luistert niet, eet niet, ik hoop dat ze maar snel dood gaat.' ik kan daar absoluut niet tegen en zeg dat dat niet kan en ik vraag waarom hij haar dan heeft. hij zegt dat hij haar had gewonnen bij een wedstrijd op de paardenmarkt en haar helemaal niet hoefde en maar heeft neergezet op een plateau zonder eten, gras of drinken. alleen maar beton.
ik vroeg of ik even mocht gaan kijken naar de schat en het mocht. dichterbij gekomen staat daar een mager bruin welschje met een mank pootje. ik probeer haar te aaien en het lukte. ik zag aan haar dat ze het niet meer lang zou redden.
ik ga terug naar de man, en vraag of ik haar anders niet mocht verzorgen. hij zegt: ' nee ik heb betere plannen met haar.' ik vraag of ze naar een manege gaat en hij zegt ja.
nadat ik thuis was, maakte ik me toch wat zorgen.
een midweekje later ging ik weer even kijken naar het pony'tje daar lag ze, op de grond. ze bewoog ook niet meer. ik begon haar te aaien en ze tilde haar hoofd een klein stukje van de grond af. maar legde daarna haar hoofd weer neer.
ik ging weer naar de man toe om te zeggen dat dit echt niet normaal was en dat hij haar heel snel naar de dierenarts moest brengen. maar onderweg zag ik daar een dekje hangen met een lintje, er stond op, 2e prijs Nabilia. Ik liep door en vroeg aan mijn leraar wat dat was. Hij zei dat dat van internet kwam etc. ik dacht bij mezelf, waarom zou je dat kopen?
als ik er soms nog eens langsloop ligt nabilia (ik denk dat dat haar naam is) heel stil op het zelfde plekje. nog steeds heel ongezond. Ik wil dit zelf oplossen zonder dat de dierenpolitie (of iets dergelijks) erbij komt.
weten jullie misschien wat ik kan doen? alsjeblieft ik wil nog wel iets kunnen doen. maar ik wil die vent ook niet in de moeilijk heden brengen. want dan krijg ik ook weer problemen want ik mag daar helemaal mezelf niet in vermengen van mijn ouders, dus die mogen hetook niet weten. alsjeblieft help me! de schat mag nog niet dood.
Als deze man, de eigenaar niet naar je wilt luisteren, kan jij er verder niks zelf aan doen. Als deze pony er echt in slechte staat aan toe is, toch even dierenambulance inschakelen! (Je kan het toch ook anoniem doen?) Wel super dat je iets wilt proberen te doen.
quartel
Geplaatst: 13-07-11 18:45
kan je misschien aan hem voorstellen om de kleine van hem te kopen????? Of miesschien voorstellen dat hij er vanaf is als hij haar aan jou geeft????
anders inderdaad toch de instanties inlichten....desnoods anoniem?
Libje123
Geplaatst: 13-07-11 18:47
Sorry dit is pure dierenmishandeling! Hier moet je een melding van maken laat je ouders anders dit een lezen!
Ook de reactie's die je hierop gaat krijgen even laten lezen
anders pb je mij het adres even dan bel ik de dierenbescherming wel even. Ik ben bang dat dit beestje snel dood is
Die meneer moet je geen medelijden mee hebben als hij dit een onschuldig beestje al aan kan doen wat kan hij dan een persoon/kind wel niet aandoen. Die meneer is heel gemeen als hij dit beestje zo laat liggen, en na mijn mening geen knip voor zijn neus waard
ps super dat je hulp hebt gezocht ! en inderdaad je kunt ook anoniem even een oproepje geven aan dierenambulance of zelfs aan de politie
Laatst bijgewerkt door Libje123 op 13-07-11 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt
_Mikey_
Geplaatst: 13-07-11 18:48
Hoi stefany, dit is nu precies waarom er een dierenbescherming is. Je kan anoniem aangifte doen, zodat de eigenaar niet te weten komt wie hem heeft aangegeven. Zo te horen is er spoed geboden, dus overleg dit snel met je moeder, en doe aangifte. Dat kan ook bij de politie.
Mist
Geplaatst: 13-07-11 18:49
Is deze pony door andere mensen te zien (postbezorger, buren of mensen die voorbij het huis lopen) ? en in welke regio is dit ? Misschien is er een andere bokker die eens kan gaan kijken (en de politie bellen)
BiHB
Geplaatst: 13-07-11 18:52
Serieus?? Bel aub direct de dierenbescherming, dierenpolitie of wat dan ook!! Dit is niet goed en dit kan je niet zelf oplossen. Arme beestje gaat dit ws niet heel lang volhouden dus je moet nu handelen...
Twijfel aub niet, jij kunt t beestje misschien nog redden, als je belt!!
MickeyenVici
Geplaatst: 13-07-11 18:53
Wat erg zeg! Je moet echt snel de dierenbescherming bellen of dat iemand anders laten doen! Of eventueel inderdaad bij de politie melden!
Dit klinkt toch wel heeeeel ernstig, hoor! Als het precies zo is zoals jij beschrijft, dan moet iemand echt heel snel de dierenbescherming bellen voordat het arme diertje een hongerdood sterft... Kan je dit nog eens met je moeder bespreken? Of neem haar eens mee daar naartoe, zodat ze met eigen ogen kan zien hoe erg deze pony er aan toe is. Als je zelf de dierenbescherming of politie niet durft te bellen, dan wil zij dat misschien wel voor je doen? Of ken je iemand anders in de buurt die voor je wil bellen?
Ik hoop dat je dit dier kan redden, goed dat er mensen zijn zoals jij die zich het lot van zo'n arm dier aantrekt! Succes!
Bel desnoods de politie, maar de dierenbescherming zou dan toch beter zijn. Goh wel heel sneu voor zo'n diertje...
quartel
Geplaatst: 13-07-11 19:12
kunnen wij bokkers anders wat voor je doen???? Je weet wel hoe een persoonlijk bericht werkt he? Je kan iemand een prive bericht sturen en vragen iets voor je te doen
waar staat de pony? misschien dat bokkers in de buurt iets kunnen doen
wietske98
Geplaatst: 13-07-11 19:15
snel iets aan doen! het is toch sneu dat het arme dier hier onder moet lijden terwijl er nu nog wat aan te doen is zoals je zelf ook al zegt
Barbulet
Geplaatst: 13-07-11 19:17
idd, waar staat ie? Wat erg om zo iemand tegen te komen. Ik zou zo snel mogelijk de dierenbescherming bellen. Echt, deze pony is zo te horen er heel slecht aan toe! Het arme beestje verdient veel beter.
Ik vind het echt super dat jullie ook zo bezorgd zijn als ik. nadat ik toenet dit topic heb geplaatst ben ik nog even gaan kijken. heel erg toevallig reed daar een politieauto. ik ben het even gaan vertellen tegen hun en hun hebben de man een fikse boete gegeven. en ze houden hem nu goed in de gaten. ik heb een nicht, die ook een paar pony's en paarden heeft. en die kan nabilia verzorgen en ze is nu eigendom van mij:D alleen staat ze bij mijn nicht. ik zal jullie zo snel mogelijk een foto geven. van hoe ze nu is en hoe ze later is. het beestje is trouwens pas 7 jaar:O ik had haar ouder geschat zoals ze er nu uitziet. ik moet van mijn moeder de man anoniem houden. anders krijgt hij straks nog meer gezeur, dat moeten we hem niet aandoen, terwijl hij de arme schat heeft gemarteld, verdient hij dat niet terug.
gelukkig is nabilia nu bij een beter baasje, en we hebben ook ondenkt dat ze een koliek heeft. we gaan er snel iets aandoen. we hopen dat ze het nog gaat overleven.
echt heel erg bedankt voor jullie bezorgdheid. Ik was in de begin van de avond zo ongerust dat ik een topic opende maar ik ben dus net ook geweest. ik ben pas net thuis, en ga zometeen bij mijn schat kijken. het is allemaal heel snel gegaan. we moesten toen nabilia in de trailer zat ook meteen weg van de man.
zoals ik al zei, jullie krijgen een foto! nogmaals bedankt! xxxxxxxxxxx
MickeyenVici
Geplaatst: 13-07-11 20:02
Heb je hem gekregen? Laat de dierenarts er voor de zekerheid maar bijkomen voor de koliek.
quartel
Geplaatst: 13-07-11 20:03
jeetje dat is snel gegaan.........
Laat je nog horen hoe het verder met haar gaat?
mika11
Geplaatst: 13-07-11 20:04
Wat een apart verhaal. Ik geloof het eigenlijk niet! De politie geeft niet zomaar een paard weg dat mishandeld is. Zo werkt dat namelijk helemaal niet!
nee dat heeft de politie ook niet gedaan, die hebben de man overgehaald, om het paardje aan een beter baasje te geven. of te verkopen desnoods. en dat vond hij goed. er is nog meer gebeurt, maar dat is een beetje lang om te vertellen