ik wil heel graag voor een haflinger gaan sparen, maar ik mag het niet.
ik ben toch van plan om vanalles te gaan organiseren om er toch 1 te gaan kopen. maar ik moet wel het zo regelen dat mijn ouders er helemaal geen last van krijgen.
ik heb namelijk een manege in mijn dorpje gevonden ( ik weet het, gevonden. maar hij staat helemaal uit mijn dorp)
en daar kost het stallen 25 euro per maand. ik denk dat als ik dan daar mijn haflinger stal, als ik een keer niet kan komen, er helemaal niet aan word gedacht en gewoon overgeslagen word met voeren etc. dat denk ik vanwege de kosten.
zou dat zo kunnen zijn?
er is wel een rijbak, maar die is een beetje gammel. daar ga ik dan ook niet in rijden. er is wel een soort bosje naast, dus daar zou ik dan wel in kunnen gaan rijden. er is alleen 1 probleempje. om daar te komen moet je eerst de dijk op, een heel erg lang stuk fietsen (in mijn geval) en dan een trap af, en dan ben je bij de manege. dus het zal ook niet lukken om daar op te komen met een pony, je kunt wel lans veel bomen maar daar zitten veel kuilen en bobbels. ik weet dat het niet de ideale plek is om een pony te stallen, maar ik heb gehoord dat ze een stuk aan de dijk gaan bouwen zodat ik wel buitenritjes kan maken.
er zijn ook maar een paar weitjes, en maar een paar stallen. dat zou niet zo erg uitmaken want ik heb gehoord dat een haflinger goed een jaar buiten kan staan, met een onderdakje en 's winters bix.
ik weet hier niet erg raad mee, of ik het zou doen of niet. i.v.m. de kosten (onderhoud) en de stalling.
heeft iemand tips om mijn haflinger daar te stallen?
ik zou mijn haflinger ook nog bij de manege waar ik les kunnen stallen, maar dat is een stuk verder weg van mijn woonplaats. en daar kan ik niet 2x op een dag heen.
ik heb echt tips nodig! ik wil namelijk super graag een haflinger, het is mijn grootste droom. en ook in het geval van mijn ouders kan het ook niet in ons weitje, wat namelijk erg klein is voor een haflinger. ik heb dan nog wel een 2e weitje, dat staat naast ons huis. maar daar hebben mijn ouders weer last van. dus alsjeblieft HELP ME!!
alvast super bedankt!!
ik zit hier namelijk erg in een crisis

xxxxxxxxxxxxxxxxxx