Ik hoor van meerdere dat mijn merrie te dik is.. stalgenootjes en hoefsmid hebben het al aangekaart.
Ze krijgt omdat ze de hele dag op de wei staat iedere ochtend en avond maar een handje biks. Van m'n moeder sla, komkommer, peentjes etc. Ze heeft een tijdje op dieët gestaan, en toen zag ik haar bolle buikje slanker worden, maar nu ze weer opeens alles krijgt zie ik haar tóch weer dichtgroeien!
Nu is mijn vraag: worden paarden nou echt dik van komkommer en penen?
Appels krijgt ze niet vanwege suiker. Wel krijgt ze trouwens van m'n moeder wit brood wat ik absoluut niet wil hebben omdat het gewoon slecht is voor haar darmen.Is ze te dik?
)
dusja... misschien wat meer longeren? Elke dag?
, ze is een oud type Haflinger en een echte knol qua normale bouw, dus buikje ala Arabier gaat ze nooit kunnen kweken
). In wortels zit ook veel suiker, dus zou daar ook mee oppassen.
mijn shet was altijd te dik, dus uiteindelijk op dieet gezet, maar ze is toch bevangen geraakt en heeft insuline resistentie. Mijn welsh was wel iets te zwaar (vrij stevige nek, gootje in de rug, kleine appelkont, niet heel extreem), maar leek me nooit zo'n probleem, tot zij in de winter ook bevangen werd. Nu zijn ze eerder wat te mager dan te dik, al is ze in mijn ogen nu veel te dun. Maar het is maar net wat je gewend bent. Nu zie ik pas dat veel paarden te dik zijn, terwijl ik die vroeger als normaal zou hebben betiteld.
En in de zomer worden ze allemaal wat voller door het lekkere gras