Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissie schreef:Wij hebben de paarden ook aan huis en wat ik belangrijk vind is:
- niet alleen zetten, maar er komen 2 pony's bij dus dat is opgelosd.
- schuilstal of de containerbox zo plaatsen dat de paarden erin en eruit kunnen wanneer ze willen.
- evt. een paddock zodat ze in de wintermaanden ook droog kunnen staan.
Probeer in de weide of erom heen voldoende beschutting aan te planten dmv bomen zodat de paarden niet wegbranden in de zon.
En zorg voor 24 u.pd schoon fris drinkwater, middels een waterpomp of badkuip welke je elke dag bijvult en in de zomermaanden iedere dag omkieperd en vers water in doet, ivm stilstaand water en ziektes.
Eigenlijk heeft een paard niet veel nodig w.b.t huisvesting, je kunt het zo luxe maken als jezelf wilt, maar een paard hecht geen enkele waarde aan wat wij mensen luxe vinden.
Kortom: soortgenoten, droge plek in de winter, schoon drinkwater en voldoende beschutting.
Trueno schreef:Ik zou gaan voor het zelf maken van je stal
waarom?
je kunt al je wensen uitvoeren, zonder een massa geld kwijt te zijn (voor het geld dat je aan die container geeft kun je een prachtige stal zelf maken)
bij een container heb je enkel bv je 2 stallen, zou je hem zelf maken dan kun je er een zadelkamer, een poets plaats een gang en dergerlijks bijmaken.
levine schreef:Trueno schreef:Ik zou gaan voor het zelf maken van je stal
waarom?
je kunt al je wensen uitvoeren, zonder een massa geld kwijt te zijn (voor het geld dat je aan die container geeft kun je een prachtige stal zelf maken)
bij een container heb je enkel bv je 2 stallen, zou je hem zelf maken dan kun je er een zadelkamer, een poets plaats een gang en dergerlijks bijmaken.
Heeft iemand toevallig voorbeelden of tips voor het zelf maken van 1 of 2 stallen?
linda_paard schreef:ik vroeg iets af, iedereen zegt een schuilstal, maar je kan tog een gewonen stal maken met een pad naar de wei dat je af kan sluiten ofzo? die van mijn nicht staan altijd snachts binnen, maar mijn vader vind dat onzin, die vind dat ze snacht's in de zomer als het niet te koud is gewoon buiten konden staan.
maar weten jullie waneer het goed is voor een paard als ze snachts buiten staan?