halster om op wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

halster om op wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 19:54

Wie heeft een halster om in de wei? De DA heeft geadviseerd om een netje voor de neus te doen tegen verbranding wegens hele erge verbranding, maar ik durf het niet aan om hem een halster om te doen. Veelste veel spookverhalen...

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:02

Mijn paard heeft altijd een halster om in de wei. Dat is bij mij op stal verplicht en dit wordt dan ook door iedereen gedaan. Er staan ongeveer 40 paarden en ik heb nog nooit rare dingen meegemaakt. Ook is er bij ons niemand op stal die er problemen mee heeft om zijn paard met halster op de wei te zetten.

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:08

Mijn paard staat bijna altijd zonder halster op de wei. Dit omdat ik het makkelijk bij haar om kan doen. Als ik op vakantie o.i.d. ben, dan heeft de eigenaar van het land liever dat ik het halster om laat. Vind ik ook prima. Heb zelf ook nooit rare dingen meegemaakt. Waar ik rij, hebben ook alle paarden een halster om. Nooit iets geks gebeurt, behalve dat je af en toe halster moet gaan zoeken. :+

Soms lijkt het wel dat juist bij mensen die nooit een halster omlaten bij hun paard en dit dan een keer doen, het gelijk mis gaat. ;) Dit zal ook wel onzin zijn. Maar je hoort idd veel spookverhalen.
Ik vind altijd maar dat als het halster goed past het geen probleem is.

jasminex

Re: halster om op wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:54

bij ons op stal hadden ze ook een halster aan, dan konden ze ze sneller pakken als er een helikopter/luchtballon laag over vloog.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:56

Bij mij op stal is het ook verplicht om de paarden met een halster op de wei te zetten. Mijn paard heeft ook zo'n neusnetje tegen het verbranden. Vanaf die tijd is zijn neus niet meer verbrand. Helpt echt goed!

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:57

Mijn paarden hebben in de wei geen halster om. Laten zich altijd pakken, komen eigenlijk altijd naarje toe.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:59

Ik heb liever zonder halster, vooral omdat het bij mijn paard toch een paar kale plekjes geeft (ik ben niet zo bang voor gekke dingen, hooguit spelende weidemaatjes). Maar ze staat s zomers wel met halster i.v.m. vliegentouwtjes die ze anders telkens kwijt is.

Zoek anders een zacht, vrij slap halster, dan gaat het misschien eerder kapot mocht er een keer iets geks gebeuren.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:45

Mijn pony heeft altijd gewoon een halster om in de wei. Heb zelf geen ervaring met nare ongelukken (ook nooit van anderen gehoord). Ligt er ook een beetje aan wat voor paardje je hebt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:47

bij ons lopen ze allemaal met de halsters om.
Ik ben er nu 1 jaar....af en toe doet iemand zijn halster af en moeten we zoeken
Maar van alle 20 paarden heeft er niet 1 een ongeluk mee gehad, geen verwondingen...helemaal niets

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:51

Mijne had ook meestal een halster aan in de wei. De andere paarden lopen al zo'n 10 jaar met halster in de wei om en gebeurt nooit niets maar die van mij presteert het keer op keer weer om hem binnen het half uur af te gooien of anders kapot te trekken. Dus die is halsterloos maar de rest heeft hem gewoon nog aan. Nog nooit geen rare dingen mee gemaakt alleen dat je af en toe moet gaan zoeken naar het halster maar verder niet.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:53

Overdag heeft die van mij wel een halster op met een zo'n vliegen ding ervoor en savonds doe ik hem weer af eerder liet ik hem snachts ook om maar toen kwam ik een keer smorgens de wei in en had ze het halster af en een paar kale plekjes op het hoofd, weet niet wat er gebeurd is maar sindsdien heeft ze hem alleen overdag om.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:55

wij doen geen halster om in de wei, maar smeren zijn neus goed in met zonnemelk ( hoge factor)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:58

Hier gemakshalve ook altijd met halster. Bij 2 kunnen ze ook makkelijk zonder overigens. En idd ken ik de spookverhalen. Mijn paard is 12 en heeft tot nu toe alleen halsters gekost omdat er slopers bij hem in de wei liepen... Nu trekt ie zelf ook de draadjes van vliegenfronriempjes één voor één er af. Heel onhandig.. .:+

Op stal vind ik dan weer een ander verhaal. Op pensionstallen staan ze in mijn omgeving ook meestal mét halster om op de wei.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:00

idefix4 schreef:
Hier gemakshalve ook altijd met halster. Bij 2 kunnen ze ook makkelijk zonder overigens. En idd ken ik de spookverhalen. Mijn paard is 12 en heeft tot nu toe alleen halsters gekost omdat er slopers bij hem in de wei liepen... Nu trekt ie zelf ook de draadjes van vliegenfronriempjes één voor één er af. Heel ondhandig.. .:+

_O- in mijn weide ook zo een klittenband peuteraar........

ik zoek me scheel iedere dag :') naar het vliegenkapje.
Ik heb ``m nu maar even versteld in de hoop dat hij nu strak genoeg zit om het om te laten

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:06

Bij ons hebben ook de meeste paarden een halster om in de wei.
Alleen een aantal privé paarden die zonder halster in de wei lopen, maar daar zitten ook paarden tussen die een touwhalster om hebben, dus wel logisch, dat ze die in de wei afdoen ;)
Alleen met bv een voerkorf laten ze soms/vaak het gewone halster af, omdat het anders een beetje dubbel op is.
Afgezien van halsters die af en toe zoek raken in de wei, hier ook nooit van gekke dingen gehoord.
Gelukkig vinden vinden veel kids het leuk om in de wei naar halsters/vliegenfrontriem/graaskorven te gaan zoeken ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:09

Liessie82 schreef:
Bij ons hebben ook de meeste paarden een halster om in de wei.
Alleen een aantal privé paarden die zonder halster in de wei lopen, maar daar zitten ook paarden tussen die een touwhalster om hebben, dus wel logisch, dat ze die in de wei afdoen ;)
Alleen met bv een voerkorf laten ze soms/vaak het gewone halster af, omdat het anders een beetje dubbel op is.
Afgezien van halsters die af en toe zoek raken in de wei, hier ook nooit van gekke dingen gehoord.
Gelukkig vinden vinden veel kids het leuk om in de wei naar halsters/vliegenfrontriem/graaskorven te gaan zoeken ;)

doe ons een paar van die kids???? please?????
Bij ons ook allemaal prive paarden.
Alleen de paarden met een gevoelig huidje mogen het halster af.
Ze staan allemaal op vol pension en gaan dus mee in de regels van de stalling.

ik zou me er echt niet te druk om maken.
Wel op stal het halster af doen hoor

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:14

Ja, is echt ideaal.
Pas ook: ik dacht dat er nog een paar halsters zoek waren. Dus ik ging dat vragen.
Kids die er bij stonden zaten al bijna in de wei _O-
(maar heb zelf ook wel eens de wei afgezocht hoor. Vliegengordijntje (sorry, zo noem ik die dingen altijd) van het privepaard van instructrice was zoek. Ik bood aan om even te helpen zoeken, hele wei afgezocht, lag die gewoon bij het hek, alleen waren wij ergens anders onder het draad doorgegaan, op de plek waar we het paard hadden zien grazen _O-

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:16

onze pony heeft zich vorig jaar bijna opgehangen. Ze heeft eczeem, ging krabben met haar achterbeen aan haar oor. IJzer raakte vast in het halster. Mijn man heeft haar net op tijd los weten te maken, ze was al helemaal van de wereld Sindsdien hier geen halsters meer om in de wei. Maar goed, ze heeft dus EN eczeem EN achterijzers... Dat met halster bleej een foute combi ;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:18

:') ik ken dat ja.

Maar wij hebben er nu zo veel.......
Als ik zie dat een makkelijk paard het ding weer eens kwijt is dan doe ik het touw om de hals en loop lekker zonder halster er mee naar stal.
Zie ik de eigenaar dan vertel ik dat het halster ergens in de wei ligt :+
En wens ze heel warm veel succes :')

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 05:51

Wij doen de halster altijd af. Te vaak in de omgeving meegemaakt dat een pony/paard zichzelf opgehangen heeft. Ik neem het risico niet.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 07:39

Die van mij staat 24/7 op de wei en heeft altijd een halster om. Hij laat zich anders namelijk niet vangen. Om te voorkomen dat hij zichzelf zou ophangen draagt hij een veiligheidshalster, met bovenin (achter de oren) een ring (lijkt op zo'n ring van een sleutelbos) die openbreekt als er veel druk op komt te staan. Eveneens heb ik nog een ander veiligheidshalster, dat is er één met een stuk elastiek erin. En dan zijn er ook nog veiligheidshalsters met klitteband...

Edit: halster is van Eskadron, gekocht bij de Paardendrogist.
Laatst bijgewerkt door dorothea op 10-07-11 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 07:45

Je hebt van die hele dunne,lichte halstertjes van HH volgens mij en die heb ik voor in de wei om te laten.
Dus geen dikke stevige, mooie van scapa.
Van die dunne hoop je dan maar als er wat is dat ze stuk gaan.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik die halsters die ik bedoel bijna nergens meer zie.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:30

hier doe ik eigenlijk altijd de halsters af, maar op de dagen dat er veel vliegen zitten, doe ik ze wel om met de vliegensliertjes ervoor. Ik doe ze af omdat mijn oudje er van die deuken van in en kale plekken op zijn neus krijgt. Ook heb ik nog een minishet die het heerlijk vindt om met zijn volle gewicht aan het halster van een grote te gaan hangen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:32

Bij ons op stal staan ze ook altijd met halster op de wei, want als er iets gebeurt heb je ze zo,
en nog nooit gekke dingen gebeurd gelukkig!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:36

Wij hebben de paarden geen halster om in het land.