Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
F_Orumster schreef:Hoeveel staat je poy buiten bij deze stalling, en hoeveel komt ie buiten bij de andere?
Zou heel goed ermee te maken kunnen hebben.
fleurxdonut schreef:Misschien heb je alleen mijn laatste bericht gelezen, maar daar werden toch ook al oplossingen voor gegeven door een paar hierbovenhet is zo dat hij iets met z'n manen heeft! en z'n voer!
Daarom kan hij niet zo lang naar buiten!
Annetje schreef:fleurxdonut schreef:Misschien heb je alleen mijn laatste bericht gelezen, maar daar werden toch ook al oplossingen voor gegeven door een paar hierbovenhet is zo dat hij iets met z'n manen heeft! en z'n voer!
Daarom kan hij niet zo lang naar buiten!Maar om het nog een keer te zeggen:
- paard niet op gras zetten maar in een paddock, dan kun je het voer blijven regelen
- als paard jeuk krijgt van buiten staan vanwege de vliegen, dan een eczeemdeken op
Dan kan je paard nog veel langer buiten staan en zal hij geen last krijgen.
Heb je eigenlijk al meer stallen gekeken, of enkel die waar je nu staat en waar je overna aan het denken bent?
fleurxdonut schreef:Manege:
1 binnenbak. kan pas terecht na de lessen.
1 buitenbak.
Pension stalling:
2 binnenbakken.
kleine buitenbak voor losgooien.
grote buitenbak
springwei
JoviBan schreef:fleurxdonut schreef:Manege:
1 binnenbak. kan pas terecht na de lessen.
1 buitenbak.
Pension stalling:
2 binnenbakken.
kleine buitenbak voor losgooien.
grote buitenbak
springwei
Je somt nu alleen faciliteiten op waar jij wat aan hebt.
Kijk eerst eens naar de faciliteiten voor je pony. Hij staat centraal, niet jij.
kohtje schreef:Vind het een beetje vreemd dat je niet weet wat hij te eten krijgt en wat hij heeft. Hoe lang heb je hem al?
sankane schreef:je komt er maar op 1 manier achter gewoon proberen! de pension stalling klinkt wel fijn met 2 binnen bakken en veel weide gang! denk dat dat juist heel erg goed is voor je ponny veel met vriendjes buiten zijn energie kwijt kunnen
amyz schreef:Als mijn poown lol heeft kan ie anders knap lastig zijn hoor![]()
Anyway, ts, begrijp dat je pony nu altijd op stal staat? Daar kan hij inderdaad erg vervelend van worden. Ik denk, net als degenen boven mij, dat het allemaal wel eens anders zou kunnen zijn als je hem verhuist. Mijn pony is ook gigantisch veranderd nadat ik hem had verhuisd, en dat was vooral een verschil in grootte van de pensionstal (poown is net als ik, houdt niet van een hoop drukte).
Het lijkt me inderdaad verstandig om er eens achteraan te gaan waar je pony precies last van heeft. Insuline-resistentie heb ik niet zo veel verstand van maar daarvoor werd al een centraal topic genoemd. Eczeem kun je goed aanpakken met een speciale deken. Zou die alleen niet gelijk gaan kopen, eerst maar eens uitvogelen wat er is.
Op die pensionstal worden ze niet buiten en binnen gezet? Of misschien is er een kale weide of grote paddock waar jouw pony met vriendjes kan staan?
Voor zover ik het zo kan inschatten klinkt de pensionstal inderdaad heel fijn, lekker naar buiten met die poown!