Situatie is als volgt (voor degenen die mijn andere vragen nog niet gezien hebben

Dochter is nu 6,5 jaar jong, in december wordt ze 7. Heeft eerst toen ze 3,5 a 4 was een jaar meegehobbeld op de verzorgshet van zoon. En is nu de afgelopen 2 jaar verder gegaan met onze eigen Friese ruin. Op hem heeft ze veel ervaring opgedaan in alle gangen mbt de zit, de beenhulpen en daarnaast natuurlijk de verzorging. Momenteel heeft ze ook ong 6 lesjes gehad op een C-pony op stal en ze doet het erg goed (en gaat daar ook mee door). En zo werd het plan geboren om haar wrs als ze 8 wordt een pony voor haar verjaardag te geven

Inmiddels hebben we thuis wel gesprekjes over hoe vaak je nu naar je paard toe moet (ze weten dat ik elke dag ga bijv) en hoe belangrijk verzorging, beweging etc is. En natuurlijk wil ze haar best doen. MAAR... wat is nu een reeele verwachting van een meisje van 7 a 8 jaar? Pony zal op pension komen te staan (zomer 24/7 wei, winter paddocktijd) wat met de auto 10 minuten rijden is. Dus niet aan huis en ze kan er niet zelfstandig heen (tot ze tiener is) Mama (ik dus) heeft tijd om enkele dagen in de week de pony te verzorgen, want 7 dagen per week kind naar pony toe slepen vind ik al niet reeel. Ze moet ook tijd overhouden voor spelen en andere hobby's. Maar wat is wel reeel (en is het dus wel eerlijk tov de pony om er eentje aan te schaffen?)
Ik verwacht eigenlijk dat dochter eens per week les heeft op pony en daarnaast minstens 1 a 2 keer op hem gaat rijden. Dat is dus 3 keer per week naar haar pony toe. Is dat te weinig? (Ikzelf zal pony ook 2 a 3 dagen aan het werk zetten met longeren, lange lijnen etc en een rustdag. Dus het is niet zo dat als dochter niet gaat pony stil staat) En is het reeel om van een meisje van 7 a 8 ter verwachten dat ze 3 keer per week naar pony gaat en zal blijven gaan? Hoe gaat/ ging dat bij jullie?