Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
careltje03 schreef:is ook een idee!
ik kan haar trouwes niet onbeperkt laten eten want er staat nog een fjord bij en die wordt dan weer te dik
Brainless schreef:careltje03 schreef:is ook een idee!
ik kan haar trouwes niet onbeperkt laten eten want er staat nog een fjord bij en die wordt dan weer te dik
Ik denk dat dit het "probleem" is.
Als je 2 paarden op dezelfde manier houdt en de 1 heeft meer eten nodig dan de ander, dan wordt deze te mager.
Mijn arabiertje moest ook extra worden bijgevoerd omdat hij bij een paardje stond wat veel minder mocht hebben.
Je kan 2 dingen doen. Of bij een ander paardje zetten die wel onbeperkt mag hebben, of elke dag extra bijvoeren met bv slobber/brok.
bo0tjeee schreef:Ilse_123 schreef:ik zou eerder voor slobber kiezen als voor brok, van brok kunnen ze nogal eens heet worden
Dat valt best mee. Als jij gewoon een basis brok geeft zal ze echt niet door het dak heenspringen. Je hebt geen sport brok of haver nodig, hiervan zullen ze wat heter worden.
careltje03 schreef:ik denk dat ik gewoon biks ga bijvoeren, want het is tenslotte mijn pony en niet die van mijn moeder.
maar volgens mij wou mijn moeder ze morgen allemaal een wormenkuur geven
dus als ze wormen zou hebben is dat als het goed is snel over!
ik voer ze altijd op stal dus de andere kunnen er niet bij
bo0tjeee schreef:Zou je haar niet gewoon krachtvoer kunnen geven? Klinkt best heftig, elke dag een uur rijden en dat ze het alleen maar moet doen op hooi of kuil. Dan krijgt ze gewoon tekort aan voeding. Ruwvoer moet ze eigenlijk de hele dag beschikking over hebben, maar helaas is dit niet op elke pensionstal mogelijk.
Ik zou haar rustig een beetje bix gaan bijvoeren. Dat moet best kunnen en dan zal ze ook wel wat aankomen. Ook kan je na het rijden muesli geven om weer een beetje aan te sterken.