Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Die paar weken overleeft je paard wel, als het nu goed met hem gaat, en zo lijkt het, dan niet al te veel gaan veranderen. Een keer een extra poetsbeurt of zoiets maar als hij niet depressief oogt dan kun je die paar weken rustig afwachten.
GamblersCup schreef:Ik persoonlijik zou mijn paard NIET alleen laten staan, ook niet als het "maar voor een paar weken" is... in jouw geval zelfs bijna 2 maanden. Paard is een sociaal dier en ook al "ziet ie er niet depressief uit", een paard zal alleen NIET happy zijn. Een extra poetsbeurt maakt geen enkel verschil, daarmee heeft ie geen sociaal contact "op z'n paards".
Ik zat in hetzelfde schuitje en heb - godzijdank - van een andere bokster een "leenpony" gekregen die mijn pony nu gezelschap houd tot de situatie weer zo is dat mijn pony niet meer alleen hoeft te staan. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen mijn paardjes niet dat te geven, wat ze nodig hebben. Ook al is het in onze ogen maar kort. Zo'n dier begrijpt dat niet.
GamblersCup schreef:Ik persoonlijik zou mijn paard NIET alleen laten staan, ook niet als het "maar voor een paar weken" is... in jouw geval zelfs bijna 2 maanden. Paard is een sociaal dier en ook al "ziet ie er niet depressief uit", een paard zal alleen NIET happy zijn. Een extra poetsbeurt maakt geen enkel verschil, daarmee heeft ie geen sociaal contact "op z'n paards".
Ik zat in hetzelfde schuitje en heb - godzijdank - van een andere bokster een "leenpony" gekregen die mijn pony nu gezelschap houd tot de situatie weer zo is dat mijn pony niet meer alleen hoeft te staan. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen mijn paardjes niet dat te geven, wat ze nodig hebben. Ook al is het in onze ogen maar kort. Zo'n dier begrijpt dat niet.
GamblersCup schreef:Ik ben het niet met je eens. Ik geloof namelijk niet dat een paard zich wel prettig voelt als het alleen staat. En het feit dat een paard er geen levenslang trauma aan over houd, wil niet zeggen dat de situatie daarom maar niet veranderd hoeft te worden. Dat is "hij overleeft het wel" ipv "zorgen dat je paard zijn basisbehoeften krijgt".
Dus ik vind niet dat je TS zou moeten "geruststellen", ik persoonlijk vind dat er ook andere opties (eigenlijk al 3 weken geleden) bekeken moeten worden.
xxappiexx schreef:Ik zou me niet al te druk maken. Die 2 maanden alleen is echt geen ramp. Sommige paarden hebben er meer moeite mee dat er met ze gezeuld wordt en er maatjes komen en gaan dan dat ze even alleen moeten staan.
Dus maak je niet al te druk, je hebt al een oplossing geregeld en helaas is dat pas voor eind juli. Dan is het maar even niet anders. Als je paard zich gewoon normaal blijft gedragen zou ik het gewoon zo laten.
Mijn paard heeft een langere tijd alleen gestaan en die kan hopelijk heel binnenkort eindelijk naar een stal met meerdere paarden. Ik voel me er ook soms schuldig om, maar het is nou eenmaal niet anders.