Zeecontainer als stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cajra

Zeecontainer als stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:41

Hallo,

Wie heeft er een zeecontainer als stal en hoe bevalt dat? Wat zijn de do's en dont's van zo'n stal.

vibabu

Re: Zeecontainer als stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:43

doe er een stenen bodem in en let er op dat als de zon er vol op schijnt ze erg warm zijn :)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:45

ik zelf heb er geen evarig mee maar mijn oom had er vroeger 1
en die was in de winter wel altijd erg vochtig

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:47

Zorg dat de afstap niet te hoog is, bestraat tot aan de drempel van de container als het ware. Als je dat niet doet en ze komen er vreemd uit gesprongen kunnen ze zo de hele kogel open halen!
Verder inderdaad in de zomer als de zon erop schijnt worden ze erg warm. Verder erg goede ervaringen met een zeecontainer als stal!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:48

Ik lees even mee, wij willen misschien ook een zeecontainer als stal neerzetten.

Hebben jullie hem aan de binnenkant afgetimmerd?

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:58

Het is een geïsoleerde container dus ik denk dat het niet aan gecondenseerd. Dus ook koel blijft in de zomer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:00

wij hebben er een op de weide
Daar zitten 2 deuropeningen in. Een gewone houten bodem en verder niets aan gedaan.
Het is een inloopstal, vandaar 2 openingen, dan kunnen ze elkaar niet klemlopen (toch niet zo makkelijk :) )
het enige waar mijn monstertje even van opkeek is dat het zo galmt als ze erin gaan staan.. Dat kostte me 2 appels en een kwartiertje tijd :)

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:01

ik heb ook een zeecontainer als stal.staat een grote notenboom achter.dus staat in de schaduw.zelf heb ik hem al 10 jaar staan, maar het plafond begint nu toch wel na te laten.(voornamelijk als het gevroren heeft en er een laag ijs op ligt,en ondre het ijs smelt het dan,dan komt het in de binnenkant eruit.)dus dat is aan vervanging toe!maar verder heb ik er erg weinig omkijken naar!

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:02

Ik vind een container helemaal niks. Koud in de winter, warm in de zomer, klinkt hol, condens, roest en veelal te klein voor paarden.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:03

Wij hebben een zeecontainer als inloop stal, een grote hebben wij zeg maar 3 stallen dus 3 openingen.
De paarden staan er heel graag in en wij hebben er niks aan gedaan alleen zand in gelegd zodat eventuele plas en water opgenomen word. Aan het geluid waren ze ook zo gewend en ik vind het heel fijn.
Wij hebben er wel een groot 'dak' opgezet met een luifel zodat we een soort zolder hebben en het voor de stal ook droog blijft. Ik ben er erg blij mee :j Heb even geen foto bij de hand maar kan ik wel maken als je wil

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:08

Cajra schreef:
Het is een geïsoleerde container dus ik denk dat het niet aan gecondenseerd. Dus ook koel blijft in de zomer.

Dat scheelt inderdaad veel! Die worden in de zomer een stuk minder warm en je krijgt ook geen last van condens!

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 14:10

_Jessie as je een foto wilt maken graag!

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:13

wij hebben ook een container als stal,wel betimmerd aan de binnenkanten met luchtpijpjes op het dak,voor extra ventilatie.
Paarden lopen buiten,maken zelf uit of ze binnen gaan staan,of niet.Ook hebben we een afdak tegen het binnen regenen.
Er staan wel foto's op mijn profiel,Dan heb je een idee hoe het er uit ziet.Groetjes...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:44

De container bij mij op stal had ook een houten bodem. Tot iemand een keer bij z´n paard kwam en die nogal klein vond. Die was na zoveel jaar gewoon doorgerot (en ratten hadden er in zitten knagen) Vervolgens betonnen tegels er in gelegd met zand er onder. Stal bleef meteen een stuk droger :) Verder hebben de paarden die daarin staan heel snel door dat ze hun voeten moeten optillen voor de opstap en afstap in en uit stal :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:57

hoe duur is een container eigenlijk? en waar moet je zoiets kopen? lijkt me wel handig :)

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 17:02

Googelen en/of marktplaats of mond op mond "reclame" wil ook wel helpen.

marjanko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:09

Je kunt de buitenkant ook betimmeren, lijkt wat mooier misschien! En ook de luchtpijpjes en afdakje lijken mij goede ideeen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:11

Mijn pony heeft haar hoofd een keer open gehaald toen ze het omhoog gooide in een zeecontainer! Dus de bovenkant van de deur zou ik ook aftimmeren!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:02

Ik ben er niet kapot van..
Ze kunnen prima dienen als schuilplaats en paarden kunnen er ook wel in staan, maar ideaal is het niet..
Het is inderdaad erg warm in de zomer, je hebt last van condens, het is niet mooi en klinkt afschuwelijk.
Maar het kan wel.. Ik zou ze dan eerder gerbuiken als schuilstal, dus met een uitloop erbij.
Goede ventilatie lijkt mij wel heel belangrijk..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:42

De meeste kontainers zijn slechts 2,40 breed en dus ongeschikt voor paarden met een stokmaat groter dan 1,20 !!!!!!
Te smalle stallen zijn zeer slecht voor de achterbenen vanwege het te scherpe draaien wat een paard moet doen.
Overigens geldt bovenstaande voor álle stallen die niet minimaal de maat hebben van 2x de schofthoogte :)
Niet voor niets dat er wettelijk andere maten gaan komen.

Verder zijn kontainerstallen te heet in de zomer, kouder in de winter en met nat weer heb je kondensdruppels die van de binnenkant van het dak vallen.
De zijkanten rotten snel door, waardoor het paard er doorheen kan schoppen met alle verwoningen van dien.
Vaak worden deuren/doorgangen er alleen uitgezaagd en zijn die dus behoorlijk scherp als een paard zich ertegen stoot.

IMO zouden ze dus niet gebruikt moeten worden TENZIJ het een geïsoleerde kontaner is, hij veilig tot stal is omgebouwd én de bewoner niet groter is als 1,20.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:49

Hier een container als inloop stalletje met uitloop.

Wat al gezegd is, in de zomer erg warm (maar dan staan onze paarden 24/7 op de wei en niet bij de container)
Hoogte verschil met grond.
Wij hebben planken bodem, die ik met rubber heb bekleed.
Veel condens vorming bij nat weer en na vorst periodes.
Hier staan gewoon de deuren van de container altijd open.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 01:19

Cajra schreef:

Ideaal! Ik heb jaren zo'n contrainer als stal gebruikt voor de pony's. Voor paarden is 't te krap, vandaar dat ik nu permanente stallen heb.

We hadden het ding destijds 'ingegraven' zodat de opstap slechts een cm of 5 was. De mensen waaraan we hem verkocht hebben, gebruiken 'm nog steeds en ook hun zijn er tevreden mee. Als je meer info wil, laat 'me weten.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:33

Wij hebben ook een container stal voor de paarden en heb er geen problemen mee.
wij hebben op de container een zadeldak geplaatst zodat ze buiten ook onder de overkapping kunnen staan, hierdoor heb je geen last van extreme hitte in de zomer en kou in de winter en bij regen staan ze droog. ook buiten. de hardhouten vloer heb ik destijds geheel in de teer gezet, het was een pokke klus maar wel beter voor het behoud van je vloer!!.

mijn oude buurman heeft 2 gaten in de container gemaakt met daaromheen een U profiel. hier deuren (met bovendeur) in gehangen, schuifslot en klaar. ik heb overigens gen last van condens omdat ik snachts nooit de boven deur dicht doe. als scheiding hebben wij 2 ijzeren profielen met lippen eraan gelast met daar tussen bekistingsplaat.

als bodem bedekking gebruiken wij houtmot zodat de vocht opname optimaal is en (bij een vastelaag) uitgelijden wordt voorkomen. ook hebben wij heb iets hellend neer gezet zodat het water altijd weg kan mocht er bv een waterbak omgegooid zijn.

succes!

sj33k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:07

Als inloopstal, zeker als er 2 ingangen zijn, is een zeecontainer in mijn ogen wel geschikt. Maar als stal eigenlijk niet vanwege de afmeting. Meestal zijn die zeecontainers 6x2 meter en dus is een stal 3x2 meter. Hou ook in de gaten dat de (nieuwe) europese regels per paard een stal van minimaal 3x3 meter vereisen.
De hoge in- en uitstap kan blessures veroorzaken en vanwege de beperkte ventilatie heb je snel schimmels met alle nare gevolgen van dien. Ik zou er niet voor kiezen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:07

lauwtjuhh schreef:
ik heb overigens gen last van condens omdat ik snachts nooit de boven deur dicht doe.

als bodem bedekking gebruiken wij houtmot zodat de vocht opname optimaal is en (bij een vastelaag) uitgelijden wordt voorkomen. ook hebben wij heb iets hellend neer gezet zodat het water altijd weg kan mocht er bv een waterbak omgegooid zijn.

succes!

Hmmm, ik heb de container deuren zowiezo open staan en toch heel veel condens, afh. van het weer, niet zozeer van de aanwezigheid
van het paard in de container. De hele wanden zijn bij vochtig weer gewoon nat.
Op de grond ligt vlas, maar met vochtig weer is dat niet echt optimaal.
Aangezien al het condens daar weer op drupt etc.