Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somebitch schreef:2 Omdat dit voor je paard veel beter is, weiland is wat minder maar hey volgend jaar krijg je er een stuk bij.
ElineS schreef:Twee. Ik vind land toch wel een hele belangrijke factor. Ik zou mijn paard niet op schraal land willen. Er is ook meer zekerheid. Dit en dat is er allemaal al. Bij één weet je niet wanneer iets er komt en hoe het er uit gaat zien. Je kan altijd met een jaar, als alles bij één is gebouwd en het bevalt je toch beter, overstappen daarnaartoe
Royallady schreef:Heb je ook gekeken naar de veiligheid voor je paard? Bijvoorbeeld de aanwezigheid van scherpe uitsteeksels in de stallen, afscheiding in het land, brede sloten of stroomdraad ,prikkeldraad etc. Het valt mij op dat bij sommige stallen nooit ongelukken gebeuren en bij sommige stallen minimaal 3x per jaar een paard ernstig gewond raakt. En dat bij ongeveer hetzelfde aantal gehuisveste paarden.
Sevilay schreef:Je kunt beter voor de 2e stal kiezen omdat deze meer mogelijkheden biedt voor jou en je paard
Maartentje schreef:Ik zou ook voor stal 2 kiezen
laura123456 schreef:Stal 2 zou ik kiezen
vooral omdat je meer mogelijkheden hebt , en er volgend jaar een stuk land bij komt !
LadyKantje schreef:Ik zou ook voor stal 2 kiezen. Zoals andere mensen ook al zeggen, land is erg belangrijk voor een paard en als het land is waar genoeg gras op staat is het naar mijn idee prima
emily_olle schreef:Hoe zijn de uitrij mogenlijkheden bij beide stallen?
Bieden ze evt. activiteiten?
eline10 schreef:ik zal voor 2 kiezen, volgensmij is dat veel beter als 1.
ook heb je dan van de winter meer land!
sallandval schreef:ik zou gaan voor de tweede stal. Kijk zelf nog eens naar je vraag en dan zie je zelf dat je qua taalkeuze zelf ook neigt naar de tweede (bv goede buitenbak vs alléén buitenbak en je begint met het feit dat deze al langer bestaat hetgeen betekent dat dat voor jou wat uitmaakt)
Ik zou deze kiezen omdat
-Omdat het al wat langer loopt (minder kans op stress bij de stalhouder die nog in het ritme moet komen), meer zekerheid.
-omdat je meer te vertellen hebt over het voeren; mijn persoonlijke ervaring is dat een paard je toch iets meer als éigenaar'ziet als je zelf voert.