Het zit zo....ik mag dus een eigen paard (met mijn moeder) en we zijn nu bezig met wat onderzoek. In het kort willen we een goed gereden, braaf paard/pony met een stokmaat rond de 1,50 of groter voor recreatie & buitenrijden, die goed kan knuffelen
en in principe het hele jaar buiten zou staan. Het probleem is dat ik echt een ontzettend slechte beslisser ben...Als ik een foto zie van een leuke arabier, dan zie je me gewoon denken "Goh, arabiertjes zijn toch ook wel erg mooi" en 5 minuten later zie ik een leuke Shire, en vind ik die helemaal geweldig: ik vind alle paarden leuk! en dat is soms best onhandig
.... Dus ik zie mezelf al helemaal bij een handelaar komen, het eerste het beste paardje met een leuk snoetje meenemen en dus een gigantische miskoop doen....wat ik dus graag wil voorkomen. Nu zitten we vooral te denken aan een tinker, welsh cob, of haflinger.
Waar dit hele verhaal om draait: ik wil heel graag advies & wat hulp over welke rassen jullie me wél of niet aanraden, en met welke redenen, wat de voor-en-nadelen van die rassen zijn (tinkers zijn bv mokgevoelig, etc.)...eventueel sites om meer informatie te krijgen, of te kijken naar wat voor paardjes er te koop staan, eventuele prijsrichtlijnen, waar ik op moet letten etc.
Dit wordt mijn eerste eigen paard, en hoewel ik wel veel ervaring heb, ben ik nu al eventjes 'uit' de paardenwereld en wil ik gewoon voorkomen dat ik te snel een verkeerd paard koop. Oftewel: ik zoek mijn perfecte paardje, en iedereen met een suggestie of wat hulp: alvast heeeel erg bedankt!
), maar ik dacht eigenlijk dat er, nu er meer luxe-gefokt wordt, ook wel haffies waren van rond de 1,50?? Weet iemand met meer verstand van haflingers dit misschien???
Je kan dan denk ik beter aan een haf, fjord, tinker of ijslander denken.. koudbloeden dus.
Maakt niet uit hoor: ik vind het al leuk dat je reageert
Kijk dan gewoon naar Haffies, fjorden en tinkers. Ik geloof dat haffies en fjorden op het moment wel wat goedkoper in aanschaf zijn dan Tinkers.