Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Dune_ schreef:Lief dat je iets voor deze pony wilt doen, maat het is nu eenmaal niet jouw paard. Je zou het natuurlijk wel met de eigenaar kunnen overleggen.
Voor een luchtzuiger (en elk ander paard!) werkt veel weidegang (of paddock) nog altijd het beste tegen verveling. Uiteraard wel met soortgenoten.
Evony schreef:luchtzuigband niet omdoen! Krijgen ze littekenvorming van op het strottenhoofd en is alleen symptoombestrijding en helpt niet waarom ze het echt doet!
Love_4ever schreef:Mijn paard is ook een luchtzuiger.. maar puur als stalgebrek.
Vervelen doet ze zich niet en heb geprobeert dingen in de stal op te hangen maar daar kijkt ze niet naar om
sjonnie48 schreef:Love_4ever schreef:Mijn paard is ook een luchtzuiger.. maar puur als stalgebrek.
Vervelen doet ze zich niet en heb geprobeert dingen in de stal op te hangen maar daar kijkt ze niet naar om
puur als stalgebrek , ze verveelt zich niet ,![]()
arm beesie , probeer alsjeblieft je paard op de wei te zetten ,
en geloof niet dat de band helpt , ze kan nu niet luchtzuigen , maar
de drang daartoe en de stress die het geeft , blijft .
Love_4ever schreef:Evony schreef:luchtzuigband niet omdoen! Krijgen ze littekenvorming van op het strottenhoofd en is alleen symptoombestrijding en helpt niet waarom ze het echt doet!
Alsof je de oorzaak wel kan verhelpen?
Wou jij je paard laten zuigen en dan de DA kunnen bellen voor een koliek aanval?
Jij liever dan ik in elk geval
Overgens werkt de band bij mij prima, ze heeft er geen last van
knollentuin schreef:nou dan is het simpel he, veel naar buiten en veel ruwvoer ,contact met andere paarden,dus het liefst altijd in een groepje. en proberen uit te zoeken of het luchtzuigen een lichamelijke oorzaak heeft bv overmatig maagzuur aanmaakt . dus het paard eem periode medicatie geven om te zien of het zuigen afneemt.
Citaat:Ochh ja ik krijg nu ineens enorm veel medelijden
Sorry maar mijn paard heeft er zelfs geen stress van / door.
Eerder als ik die band aflaat, dan doet ze er alles aan om te zuigen, moet ik dit toelaten dan? En wachten op koliek o.i.d.