al 5 jaar ontworm ik minimaal.
Dit wil zeggen, 2 spuiten per jaar en dat is het.
Van alle kanten kreeg ik commentaar, want je moet elke 3 maanden, liefst elke 2 maanden ontwormen!
Na 5 jaar kreeg ik een week terug telefoon van een meisje op de wei dat haar paard bloedwormen heeft.
Direct een mestonderzoek laten uitvoeren (een betrouwbaar, bolletjes mest van verschillende hoopjes),
en hieruit is gebleken dat geen enkel van onze paarden wormeneitjes in de mest heeft zitten.
Advies van de dierenkliniek is nu binnen 3 maand ontwormen, 3 maand later mestonderzoek, 3 maand later ontwormen, 3 maand later mestonderzoek.
Deze kliniek is hier best gespecialliseerd in, met een team van 5 dierenartsen zijn zij voorstander van mestonderzoeken.
Ik schep elke dag 2x mest van weide en paddocks.
Mijn paarden komen ook enkel op weiland van hun eige kudde, dus geen 'vreemde' mest.
De weide rechts van mijn weide onderhoud op hetzelfde systeem en heeft dus ook geen wormenlast.
De weides links van mij onderhouden hun weiland niet, met wormenbesmetting tot gevolg.
Mijn gebied weiland is een 'risicozone', een zone dus met intense besmetting.
Dus ik vind het super dat mijn paarden netjes gezond zijn

Ik laat alsnog een bloedonderzoek uitvoeren om de algehele conditie van mijn paarden te kennen,
maar deze uitslag is toch al een begin