Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
secricible schreef:azijn is inderdaad een optie of, wat ik altijd doe, niet de gehele stal uitmesten. Paar flinke scheppen vuil stro in de hoek gooien, dan schoon strobed maken en het oude stro er overheen gooien. De meeste paarden hebben er dan geen trek meer in en laten het liggen
Janine_L schreef:Ik begrijp het probleem niet, stro is een natuurlijke voeding voor een paard.
In landen waar geen hooi is eten paarden alleen stro.
Dat voldoet prima, veel ruwe vezels en niet te hoge voedingswaarden zodat paarden er welvaartziektes van krijgen.
Bij ons in de hit actief is er een speciale stro ruif.
Paarden eten hier graag van.
Stro is dus voeding.
Omdat "wij mensen" besluiten dit als stalbedekking te gebruiken .. wil dat niet zeggen dat het paard dezelfde mening deelt.
Heee eten op de grond.. prachtig ook nog eten in de natuurlijke houding namelijk met het hoofd laag..... helemaal goed.
De enigste die er een probleem van maakt is "de mens".
Janine_L schreef:Wat ik probeer te zeggen..... voor een paard is stro voedsel.
Wij (wij mensen) willen dat een paard dat idee opgeeft en net als wij (mensen) opeens dit voedsel ziet als iets anders..... in dit geval een bed.
Mensen..... besef nou dat een paard niet denkt als wij en dat idee niet laat varen omdat wij dat zo graag willen.
Ideen als dat doe je er toch antibijt op laten bij mij de haren rechtop staan.
Pas het even bij jezelf af.... ik maak een voorbeeld.
Wij mensen zien brood als voedsel. .... nou bedenkt iemand dat wij dat niet meer mogen eten maar dat we er alleen nog op mogen slapen. (visualieert nu dat ik mijn onderlaken vervang door meergranen boterhammen)
Die iemand smeert er nu iets op zodat wij het niet meer mogen eten........ afwasmiddel of zo... ga je lekker van schuimbekken.
(misschien een raar voorbeeld maar dan begrijp je misschien wat ik bedoel)
Ga jij nu de boterhammen niet meer als voedsel zien? Omdat iemand zegt dat het vanaf nu geen voedsel meer is?
Of omdat iemand probeert er iets vies op te smeren is het geen voedsel meer?