Hebben jullie tips tegen verveling voor een pony van 24/7 buiten?
Alvast heeel erg bedankt

Mvg lisa
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:'Vervelen' is een menselijke eigenschap. Paarden kennen het begrip niet, want ze hebben geen begrip van tijd.
Een paard dat 24/7 buiten staat met voldoende eten, drinken, beschutting en gezelschap is het meest gelukkige paard dat je kunt hebben.
Ibbel schreef:'Vervelen' is een menselijke eigenschap. Paarden kennen het begrip niet, want ze hebben geen begrip van tijd.
Een paard dat 24/7 buiten staat met voldoende eten, drinken, beschutting en gezelschap is het meest gelukkige paard dat je kunt hebben.
Ibbel schreef:'Vervelen' is een menselijke eigenschap. Paarden kennen het begrip niet, want ze hebben geen begrip van tijd
zaraelle schreef:Mijn merrie ( 6 jaar en een heet hoofd ) Die verveeld zich na 1 uur in de wei ( een volle wei al ) ze gaat rondjes rennen ( ze staat niet alleen ) ze gaat klieren.
Lieshorses schreef:Bij ons in de buurt zijn er niet veel wilgentakken![]()
Dat van pionnetjes kun je dat nog eens uitleggen? Het lijkt me best interresant
LEKKERGEK schreef:Lieshorses schreef:Bij ons in de buurt zijn er niet veel wilgentakken![]()
Dat van pionnetjes kun je dat nog eens uitleggen? Het lijkt me best interresant
Normaal zijn pionnetjes open aan de bovenkant (er zit een gat in) Maar je hebt ook pionnetjes die dicht zijn aan de bovenkant. Aan de onderkant zijn ze gewoon open.
Dan doe je er een handje muslie, bix, snoepjes etc. in en leg je het op zo'n manier neer dat het paard er moeite voor moet doen om het eten eruit te krijgen. Zo zijn ze even bezig, en als ze het dan voor elkaar krijgen worden ze beloond met iets lekkers. Snap je het?
monique_s schreef:Neem aan dat je pony ook bijgevoerd wordt? Hooi in een zo'n grote emmer/ton leggen met een soort rooster erop waardoor je paard langer bezig is het hooi te eten. Gezien op een beurs. Rooster kun je maken van die rubber matten met gaten erin. Gaatjes maken onder in de emmer en zo de mat bevestigen aan de emmer. (btje ingewikkeld uitlegd misschien;) ) Maar je paard is zo langer bezig met het eten van z'n hooi en hij moet er wat moeite voor doen