Nog steeds top, paarden gaan lekker glimmen je poetst het laatste beetje stof er net iets beter af
S_en_Z
Geplaatst: 03-05-11 15:01
Ongewassen schapenwol.. daar gaan ze pas ECHT van blinken als een spiegel! Helaas kan ik het niet gebruiken.. ik ben er zwaar allergisch voor.. hooikoorts.. + allergie voor schapen, konijnen, chinchilla's, cavia's etc. etc.
Soms voor mn paard ook als ze op de wei heeft liggen rollen in bepaalde plantjes.. en soms reageert mn huid op het stro als ik haar knuffel en nog niet goed gepoetst heb..
Achja..
MAAR.. het werkt wel super! Vind die handschoenen wel makkelijk om beetje stof eraf te halen maar het is alleen het opperlaagje dat schoon LIJKT hoor.. en duurt voor even. Met schapenwol smeer je er een vetlaagje op die mooi gaat glimmen.. vandaar dat ze daarvan ook veel mooier worden.
even bij een weide langs lopen waar schapen zijn, kan je zo wat wol van het draad af plukken. Hier rollen de dikke plukken wol ook over het pad heen, kan je zo gratis oppakken, nog beter ook
het haalt het laatste fijne stof wel goed weg, maar denk dat het idd maar heel oppervlakkig is. Idd een dot verse schapenwol is denk ik beter omdat die ook wat vet achterlaat (maar ja dat trekt weer stof aan dus...) tsja. Gewoon goed poetsen is het beste.
MelanieB
Geplaatst: 04-05-11 12:51
grauwman schreef:
Je ziet alleen verschil als je geen schimmel hebt.
Scheelt, hoef ik mn geld niet uit te geven
En zwarte/bruine poown glimt al meer dan genoeg van zichzelf
Zilfstar
Geplaatst: 04-05-11 12:54
Echt glanzen zie ik onze Fries ook niet na een poetsbeurt hiermee, wel een beetje, maar LEKKER dat ie het vind Ik zie het meer als een lekker verwennerijtje op het eind. Als 1 van mijn kids (of ik zelf) dat ding op het eind van de poetsbeurt pak komt ie helemaal ervoor staan, eerst zijn hoofd omlaag, oortjes naar voren. En als we dan verder gaan met zijn hals gaat ie er echt voor staan. Zoooo lekker vind ie het. Hij wordt er soms zelfs jolig van en gaat schrapen (wat ie normaal niet doet) als je dat ding te vroeg terug in de poetskist mikt
Zo'n blauwe met van die sliertjes gebruik ik voor wassen. Vind ie ook erg fijn.
grauwman
Geplaatst: 04-05-11 13:40
M'n oudje vond het helemaal geweldig, hij ging er ook helemaal voor staan en m'n jonkie vindt dat ding doodeng
xxOrlando
Geplaatst: 04-05-11 18:18
Wij hebben meestal gewoon direct wol van een schaapie af Dus zo'n handschoen zal wel hetzelfde werken , maar de wol vind ik toptop ! Je paardje gaat heerlijk glimmen en het meeste zand en stof krijg je er zo af.
Voor een zwart paard kan je daarna ook nog een poetsdoek met wat babyolie eroverheen doen , gaat íe echt super glimmen !
is zeker een anrader. Na het oetsen, en zeker nu, veeg je vaak alleen het stof maar van links naar rechts. De wollen handschoen trekt het stof in zich, en je ziet je paard schoon worden,haha