Weide verhuren wat is een redelijke prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Weide verhuren wat is een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:33

Ik heb 1 hectare weiland (met veel en mooi gras) hij is netjes omheind door een sloot.

Wat zou ik kunnen vragen per maand om te verhuren?
ik heb mijn 20 jarige fjorden merrie er ook opstaan, en zoek dus een vriendje voor haar.
weiland is tegenover mijn deur dus dag en nacht toezicht en met heel slecht weer kan ik de pony's binnen zetten, maar anders wil ik ze dag en nacht buiten laten staan.
Ook ben ik bereid de pony te borstelen of mee te wandelen etc. (mocht diegene dat willen, anders uiteraard niet)

Wat is een redelijke prijs om te vragen ??

Temeraire

Re: Weide verhuren wat is een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:35

In welke provincie? Dat is sterk van invloed op de prijs.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:37

Idd provincie, maar ook omgeving en uitrij mogelijkheden zijn van belang.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 23:28

oh ja inderdaad wel handig

Het is in Groningen stad, ja je kunt wel lekker buitenrijden maar geen bos in de buurt.

Bied het echt meer aan als tijdelijke oplossing weide is tot oktober

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:34

Eigenlijk verhuur je je weiland niet, maar bied je weidegang voor een paard, dat is wel een verschil. Als ik kijk naar opfok (is iets anders, maar misschien te vergelijken), dan is dat 'kaal' (dus gewoon dag en nacht op de wei, event. bijvoeren als er geen gras is, wel toezicht), zonder hoefsmid, ontwormen enz. hier rond de 75 euro/maand voor een tweejarige.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 23:43

uhm ja sorry beetje verkeerd verwoord.

ik vraag/vroeg nu 50 euro pm en was/ben bereid te zakken in prijs, ik krijg wel reacties maar helaas nog niks echt afgesproken mensen mailen en willen afspreken, of ze komen helemaal niet opdagen of zeggen ineens af.
Dus dacht misschien is de prijs te hoog?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:45

Neehoor, helemaal geen hoge prijs. Als je daarvoor hier woonde, kwam ik met alle liefde bij je staan, haha. :)
Nee, 50.- vind ik een nette prijs, als het land niet dicht aan een weg/fietspad met jongeren ligt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:50

Ow hemel, ik zou heel graag willen. Het zou ideaal zijn. Ik ga misschien verhuizen naar Groningen, maar alles is daar zo duur voor een paard dat ik nu dus nog in Assen zit. Echter, het kan wel maanden duren voordat ik weer in Groningen zit en daar kan je dus niet op wachten lijkt me.

Ik zal echter je gebruikersnaam opslaan. Als je nog iemand zoekt in de zomer/na de zomer :D

EDIT: 50 is een prima prijs.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 00:05

Mensen mogen hun pony plaatsen en hoeven van mij niet elke dag te komen hoor loop elke dag paar keer naar mn pony toe dus kan er wel een bij verzorgen werk aan huis :)

nee land is niet zo toegankelijk moet eerst over stukje weiland van de buurman heen :D

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:39

Ik betaal voor het weiland momenteel €80,- moet wel echt alles zelf doen en eigen hooi kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:41

Ik betaalde voor mijn vorige weide 850 euro per jaar, moest alles verder zelf doen maar had wel ruim 1 hectare voor mezelf en kon er zoveel paarden in zetten als ik wilde.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 00:55

lamar dat is wel heel duur zeg voor 1 hectare :O

:( waarom reageert er dan niemand op mijn oproep haha

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 03:08

50 euro per maand is zeker geen raar bedrag.

Waarom er niemand reageert op je oproep?
De mensen die dit lezen wonen of niet in de buurt, of zijn al voorzien?
Succes in ieder geval

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:44

SecretLIN schreef:
uhm ja sorry beetje verkeerd verwoord.

ik vraag/vroeg nu 50 euro pm en was/ben bereid te zakken in prijs, ik krijg wel reacties maar helaas nog niks echt afgesproken mensen mailen en willen afspreken, of ze komen helemaal niet opdagen of zeggen ineens af.
Dus dacht misschien is de prijs te hoog?

Prijs is niet te hoog. Misschien gewoon de niet-serieuse mensen getroffen?
Verder is het altijd vraag en aanbod, dus als je het erg belangrijk vind een maatje te krijgen voor je pony kun je altijd zakken.
Shetlander kan ook voor bijvoorbeeld €25,- of €30,-

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:49

50 euro is een nette prijs. Veel mensen willen echter juist zelf hun paard (net als jij) tegenover hun huis hebben, zeker in een landelijke omgeving. Het is dus gewoon even zoeken. Staat er ook een schuilstal op het land? Zo niet, dan is ook niet zo aantrekkelijk (paarden kunnen dan niet zelf kiezen, en warmte is ook niet alles), en wellicht is er gewoon veel ander aanbod?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:53

Je moet idd maar net de goede persoon vinden. Op zich prima prijs, maar het is natuurlijk maar tot oktober. Daarna zal iemand toch weer een stal moeten zoeken, dus ik denk dat dat wel mensen tegenhoudt als ze nu ook een goede plek voor hun paard hebben.
heb je ook een bak?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 20:13

De prijs kan zeker zakken hoor, heb bij mijn adv t.e.a.b. staan.
Wil gewoon graag een vriendje of vriendinnetje voor haar erbij hebben staan, maar schijnt moeilijk te vinden.
Er staat geen schuilstal en die mag er helaas ook niet staan, maar bij slecht weer of heel warm weer kunnen ze bij mij thuis staan in de paddock met stal :)

Nee, geen bak je kunt hier wel lekker buiten rijden, eventueel is stalling in de winter mogelijk mits het goed klikt met de paarde.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:29

Ok, misschien is dat een goede om erbij te vermelden?
Geen bak is wel jammer, misschien weerhoudt dat mensen.. maar ja daar kun je zo niets aan veranderen. Je prijs vind ik in ieder geval heel redelijk dus ik hoop dat je iemand vindt!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 01:07

ja zou inderdaad kunnen, zelf ben ik totaal geen type wat in een bak wil rijden haha dus ik mis er niets aan maar moet even de juiste persoon vinden.
Al is er wel een bak waar je vrij in mag rijden op een kwartiertje rijden te paard :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 01:48

Ik heb ook op jou gereageerd, maar afgehaakt omdat het tot oktober is en dan weg moet of op zand komt, dat is voor mij beiden eigenlijk een dikke min...

Ik denk dat je het een en ander moet aanpassen, ten eerste weidegang aangeboden, incl. voeren indien nodig, bak (binnen of buiten) op kwartiertje stappen, redelijke uitrijmogelijkheden. Mogelijkheid stukje land afzetten om te rijden?
In de winter geen wei maar wel paddock (als het niet klikt zal dat voor de ander ook niet leuk zijn, jij zit nergens aan vast, beide partijen hebben recht van opzeggen, en bovendien, staat jouw paard anders de hele winter alleen?

En de afstand tot Groningen vermelden, want dat is dan wel weer een dikke plus...

En als men vraagt schuilstal, misschien zijn er wel bomen?
Een foto helpt vaak ook al een boel trouwens!

Succes!

Geen_idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:37

Ik denk dat je wel een goede prijs vraagt, maar inderdaad even goed naar je advertentie moet kijken. Ik vind de tips van _Lot erg goed!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:44

Ik zou niet onder de €50,- gaan zitten, ook in Groningen is dit een net bedrag, zeker als je nog hooi moet gaan bijvoeren! Ik ken maar weinig adressen waar je voor minder staat. Jij hebt ook je huur/hypotheek/waterschapsbelasting enz...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 14:54

oke lot er zijn goede tips bij maar idd dat het voor jouw een min punt is wil niet zeggen voor iedereen, bovendien wil ik liever dat mensen eerst komen kijken en niet vanaf een pc afspraken gaan maken :)

Maar kan me niet herinneren dat jij had gereageerd haha

Tja en langer dan oktober kan ik niet bieden dan moet mijn pony ook van het weiland :)
dus voor sommige is het wel ideaal en andere niet tis maar net wat iemand zoekt toch?

Bianc93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:43

ff kort antwoord: neem eens contact op met het kadaster (die ook een goede inschatting zouden kunnen maken).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:55

Er zijn in Groningen en Friesland niet zo veel plaatsen waar de paarden in de winter op het gras kunnen (en mogen) blijven lopen... Als ze in de winter de hele dag buiten kunnen in droge zandpaddock is dat eigenlijk al heel mooi...