draadloze camera groot bereik voor in de stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol

draadloze camera groot bereik voor in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 10:32

Hallo, Ben heel internet aan het afzoeken maar hoop dat hier iemand is die ervaring heeft met een camera. Ik zoek een camera die we in de stal kunnen hangen en die aangesloten kan worden op pc of tv. De afstand van ons huis naar de stal is 120 meter. Liefst willen we er 1 met nachtzicht. Alvast bedankt.

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:26

dat zal heel moeilijk worden.
wij hebben een afstand van ongeveer 60 meter en dat zicht werd al heelveel minder.
ze zijn er wel, maar meer voor bedrijven, maar die heb je niet voor minder dan 2000 euro.
ik heb wel een site daarvan gezien, ik zal voor je kijken of ik die weer kan vinden.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:54

Ik denk dat je het in de richting van een IP camera moet gaan zoeken met infra rood leds en deze dmv. een netwerkkabel verbinden met je computer. Echter kan een netwerkkabel theoretisch max. 100m. lang zijn, na deze 100 meter zul je bijvoorbeeld er een switch tussen moeten zetten op de 90 à 100m en vervolgens weer verder gaan met je netwerkkabel en deze vervolgens aan je thuisnetwerk koppelen.

pol

Re: draadloze camera groot bereik voor in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 23:13

@Paddy bedankt voor je info maar zoek niet voor me hoor, 2000 euro's is echt te gek
@Royallady bedankt voor je info, heb jij ervaring met deze constructie? wat doet zo'n switch met de kwaliteit. Kan de netwerkkabel gewoon boven de grond liggen?

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:37

Ja, met de ip camera's heb ik wel ervaring mee. Op een vorige stal hadden we verschillende ip camera's verbonden met een ADSL modem en kon je vanaf thuis je paard zien over kilometers afstand. Voor de camera kun je het beste een kiezen in zo'n dome behuizing (is wat beter bestand tegen stof). Als je ze buiten wilt toepassen moet je even kijken of er een verwarmingselement in zit, zo voorkom je condensvorming. En moet je even kijken of ze waterdicht zijn. Dit hoeft niet als je ze in de stal zelf monteert. Merk kan ik je helaas niet geven, het merk wat we destijds gebruikt hebben bestaat niet meer.

Als je dan gaat voor zo'n pan/tilt camera kun je de camera ook vanaf je computer heen en weer bewegen, zo kan je met 1 camera meerdere posities bekijken.

Of de kabel zo'n lang stuk bovengronds kan heb ik geen ervaring mee. Ik denk het wel, maar zou hem zelf wel ergens inleggen ter bescherming. Een switch heb ik niet gebruikt omdat onze kabel circa 50m. lang was en dit geen probleem gaf. Een switch ertussen geeft mijn inziens geen problemen met het signaal.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:42

http://www.bewakingscamera.nl/draadloze ... -set-plus/

Ik heb deze. "helaas" zijn onze schuren te goed geissoleerd en heb ik buiten de muren al geen bereik meer }:0 En daarom een kabel eraan. Maar hij geeft wel fijn beeld.

Verder zijn er wel sets die veel bereik hebben. Google maar eens op Horsecam of Cowcam

pol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 21:36

@ Barvrouwke. Bij de omschrijving staat dat deze camera ook voldoende bereik heeft en komt helaas niet eens door jouw beste muren heen. Met een kabel kun je max. 100 meter overbruggen. De Horsecam is ook maar 75 meter.
@ Royallady we hebben geen adsl aansluiting in de stal. De stal is te ver weg. Vandaag een kenner gesproken en adviseerde me om dan op netwerk via het stroom te laten gaan. Na wat googlen kom ik erachter dat zoiets erg storingsgevoelig is. Jullie een idee??????

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:26

Ik zou dan toch gaan voor de ip camera en dan deze aansluiten via een netwerkkabel. Je hebt neem ik aan stroom in de stal om de camera aan te sluiten? Als de afstand tot de stal 120 meter is, heb je denk ik meer kabellengte nodig? Of had je de extra lengte door bochten in huis e.d. al hierin zitten?

Heb even gezocht, maar er is netwerkkabel te koop die buiten toegepast kan worden. Deze heeft een UV stabiele, scheurbestendige PE mantel. 100 meter kost ongeveer rond de 60,-

Camera's kan je in alle soorten en maten krijgen, een pan en tilt ip-camera met nachtzicht heb je al onder de 100,- het is maar net welke kwaliteit je wilt hebben. Meestal volstaat zo'n camera wel. Nadeel is dat de 'dome' camera's (met zo'n bol er omheen) veel duurder zijn dan de simpele pan en tilt ip-camera's, dan zit je al gauw vanaf de 250,- per stuk.

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:28

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:42

Mooie camera, maar een draadloze camera gaat het bij de TS niet doen, afstand is te groot.

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:04

afstand is 120 meter zegt ze, en deze camera is voor 125, de afstand bij ons is ook echt zoiets en ik kan je zeggen hij is helder!

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:09

Wij hebben een set van Eminent met nachtkijker. Een aanrader. Worden verkocht bij het Office/Staples Center. Set kostte ergens tussen de 400 en 600 euro. En is tevens met harddisk recorder, mogelijkheid tot inloggen op je smartphone of pc en aan te sluiten op tv.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 07:25

pol schreef:
@ Barvrouwke. Bij de omschrijving staat dat deze camera ook voldoende bereik heeft en komt helaas niet eens door jouw beste muren heen. Met een kabel kun je max. 100 meter overbruggen.

Dat komt omdat onze muren en andere schuren bestaan uit isolatiepanelen R waarde 4 geissoleerd.
Niet heel normaal dus :+

De horsecam set heeft:
2 A 300 antenne's voor het maximale bereik van 800m.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:15

neem is contact op met bascom ,daar hebben we onze camera ook vandaan, er zijn ook nog versterkte antennes te krijgen en als je daar iets van een reflecterende schotel achterplaatst kan je je bereik ook nog vergroten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:19

ik heb de goedkoopste ip pan tilt camera (100,-) met 40 meter snoer, dit gaat prima, ik heb het snoer bovengronds, dit wil prima voor een paar weken.

pol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:18

Bedankt allemaal!! Heb gesproken met iemand van Bascom. Die rade mij geen draadloze camera aan, de afstand is net te groot en dan erg storingsgevoelig. Adviseerde camera aan utp kabel en video balun. Kabel alleen is al 189.00 bij Bascom. Ga ff googlen!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:21

ik betaalde voor 20 meter 12,50

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:21

bij conrad.nl, misshin kunnen ze ook wel langere maten leveren

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:26

Bij de professionele bouwmarkt verkopen ze ook UTP kabel. Meen op rol van 100 meter. Alleen zelf even schoentjes aan klemmen. Bij de Hornbach verkopen ze het zelfs.. maar die zal wel prijzig zijn.

pol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:32

Ga gelijk ff kijken, bedankt!!
@Caprice4evah zag op die site dat ze ook een buitenantenne hadden om de afstand te vergroten, heb je die erbij?
Moet eerst ff checken hoe de kabel moet en kan lopen en dan kijken hoeveel meter het precies is. Wil in iedergeval wel een kabel uit een stuk. Ga weer zoeken!!

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:36

ik had ook een vraag?
Woon 1KM van stal, zou het dan ook mogelijk zijn om mijn pony op cam te krijgen?

pol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:38

M-aris hebben ze bij je stal een netwerkverbinding? Dan kan je daar een laptop/computer neerzetten.

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:41

Nee, kan het ook draadloos? of mischien via zn dongel van kpn? (heb er helemaal geen verstand van.haha)

Tijuana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:46

Wij hebben een webcam opgehangen in de stal en deze gekoppeld aan een laptop.
Via onze mobiele telefoons konden we een internetverbinding maken met de laptop en konden we terwijl we in Brabant zaten, onze paarden in Drenthe in de gaten houden. Werkte perfect.

M_aris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:49

@tijuana, wat voor webcam had je daarvoor?