Ik vraag me af wie zijn paarden al 24/7 op de wei heeft?
Bij ons gaan ze meestal pas vanaf mei 24/7 op de wei tot en met september. Het is nu al zo lang (goed) weer dat we eigenlijk zoiets hadden we doen ze vanaf dit weekend al 24/7 buiten.
Mijn paardje is een tinker/appaloosa en is geschoren en staat nu zonder deken. Omdat ze 's nachts natuurlijk naar binnen gaat.
Zou ze die dan weer op moeten zodra ze 24/7 naar buiten gaat? Ze staan nu al 3 weken overdag op de wei.
Laatst bijgewerkt door mirijam op 14-04-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Toevallig gaan die van mij vanaf vandaag dag en nacht naar buiten, wel nog met dekentje maar vind het best kunnen
xGaab
Geplaatst: 14-04-11 17:05
Ja de shetlanders lopen alweer 24/7 buiten met schuilstal! Toen het van het weekend zulk heerlijk weer was liepen de 'grote' paarden ook 24/7 buiten! Nu gaan die s'nachts wel weer op stal!
heleen88
Geplaatst: 14-04-11 17:06
ja sinds vorige week maandag op een afgetrapt land waar ze afgelopen winter op hebben gelopen 3X daags worden ze gevoerd en gaan straks in mei een paar uur het gras op. wel hebben ze nog een 0 grams deken op
Anoniem
Geplaatst: 14-04-11 17:06
De mijne lopen altijd 24/24 7/7 buiten. Vinden ze zalig
mirijam
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-11 17:07
Ik denk ook dat we dat gaan doen vanaf morgen. Ik denk dat de paarden het zelf prima vinden. Alleen heeft ze haar regendeken stuk gemaakt dus moet ik nog even om een nieuwe misschien
onze wei is gelukkig erg kort (mijn paard heeft snel last van hoefbevangenheid) dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen om te maken.
Myca
Geplaatst: 14-04-11 17:09
Mijn paard staats sinds een paar weken in een uitloopstal (daarvoor maanden binnen boxrust). Nu heeft ze 's nachts een ongevoerde regendeken op en overdag is ze gewoon bloot. Mijn paard is niet geschoren, maar heeft wel een heel dun vachtje. Aan het zand in de paddoc kan je zien dat ze echt buiten slaapt en niet in de stal.
Alleen met het eerste spatje regen staat ze wel meteen binnen, dag of nacht...
We hebben overigens een paar buitenmogelijkheden. Een uitloopstal met verharde en zandpaddoc (evt met stukje wei). En nu een paar uur per dag ook op een groter stuk land.
Over een aantal weken gaan de paarden naar nog een groter stuk land, dan kunnen ze 24/7 naar buiten als het weer het toelaat. De "oudjes/tere poppetjes" gaan overigens wel 's nachts terug naar binnen. Het is wel de bedoeling dat de paarden het naar hun zin hebben.
Tigra_
Geplaatst: 14-04-11 17:33
Hier staan ze alweer 2 á 3 weken 24/7 buiten met schuilstal. Heerlijk dat ze weer buiten kunnen blijven. Je merkt het ook echt aan de paarden dat ze dat fijn vinden. Hier dragen ze geen dekens.
ja hoor, maar dat staan ze het hele jaar (ze hebben een loopstal met paddock en weiland). Ze kiezen er meestal voor om buiten te staan, behalve bij regen, en bij erg veel zon.. dan staan ze uit zichzelf binnen.
eigenlijk heb ik die van mij al vanaf de week voor carnaval 24/7 buiten lopen.... heel vee mensen vinden het heel erg vroeg, maar ik heb de beschikking over 2 grote weilanden, en die van mij loopt nou eenmaal gewoon veeeeel liever 27/4... dusja; dan mag ie:D haha
Laura_x_
Geplaatst: 14-04-11 22:37
Ik heb sinds vandaag weer een paardje. Ze stond bij haar vorige eigenaren 24/7 buiten het hele jaar door en bij mij wordt het niet anders.
Die van mij gaan 24u naar buiten als de temperatuur snachts boven de 10 graden is. Is hier nu nog 4 en in sommige delen van het land slechts 2 graden. Als je paard wat gewend is is dit natuurlijk geen probleem maar ik wacht nog even (hopelijk niet lang meer)...