Is er vraag naar afsluitbare zadel dragers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Is er vraag naar afsluitbare zadel dragers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:49

Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik dit goed plaatst....

Wij zijn bezig met het maken van de afsluitbare zadel dragers.
Afbeelding

In de kleuren zwart of zilver.
Het is zeker geen eigen gemaakt rommel. Hij word stevig gemaakt en de las naden worden zeer netjes afgewerkt. Daarna gaan we ze netjes spuiten.

In de winkels kosten ze €59,95 Wij willen ze gaan verkopen voor de helft. Niet dat die van ons minder sterk zijn, in tegen deel juist we maken ze van dikker materiaal (ze worden niet zwaarder) dit om door zagen en door knippen te voor komen.

De vraag is: Zou hier vraag naar zijn? is de prijs aantrekkelijk? zijn de kleuren nutraal genoeg (grijs of zilver) Heeft iemand nog tips....

Alle opmerkingen tips zijn van harte welkom!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:35

Nou ,

ik heb al weken 2 kort gebruikte afsluitbare zadeldragers op Marktplaats staan (ander model , zie link hieronder) maar heb er nog geen ene reactie op gehad..... ik vraag er 30 euro per stuk voor , daar vind je ze in de winkel echt niet voor :n

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo lang zou duren om ze te verkopen want het zijn echt mooie stevige en handige dingen :j

Misschien dat de meeste mensen ze toch te duur vinden en er liever voor kiezen om hun kast of zadelkamer goed af te sluiten ?

Dat wij ze weer weg doen is ook alleen maar omdat we nu de zadelkamer op slot kunnen doen , dus ze zijn niet meer nodig :)

dennisje

Re: Is er vraag naar afsluitbare zadel dragers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:42

ik heb wel interesse ookal zit mijn kast op slot wil mijn zadel toch extra beveiligt hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:54

Ik denk misschien dat 30e inclusief verzendkosten een mooie prijs is. Misschien moet je het eerst laag houden zodat mensen sneller iets kopen en andere mensen uitnodigen het te kopen.
Ik heb er ook wel interesse in, een stalgenootje heeft ook zo 1 en ik vind het wel handig.

Noor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:10

Ik denk wel dat daar interesse in is, ik vind t niet duur! Maar misschien is n all-in prijs handiger, bijv 35 incl verzenden ofzo

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 18:35

Ja nou voor €35,- Incl. En dan keuze uit zwart of zilver..... Dat is redelijk netjes toch? Ik ben benieuwd!! Nou als iemand van jullie er één wil kopen geef gerust een gil!! Haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:52

Lijkt me een mooie prijs hoor , afhankelijk van hoe hij er uit ziet en werkt natuurlijk :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:31

Ik heb ook een afsluitbare zadeldrager gekocht bij een ruitersportzaak en er zelf een slot op gezet, ik was daar in totaal 20,- voor kwijt, ik vind het bedrag daarom teveel al kan ik me voorstellen dat het voor anderen een goede optie zou kunnen zijn.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 08:48

C_arola schreef:
Ik heb ook een afsluitbare zadeldrager gekocht bij een ruitersportzaak en er zelf een slot op gezet, ik was daar in totaal 20,- voor kwijt, ik vind het bedrag daarom teveel al kan ik me voorstellen dat het voor anderen een goede optie zou kunnen zijn.

Ja klopt er zijn ook goedkopere versie's maar heb je dan precies dezelfde gekocht als op mijn afbeelding staat?? Ik zie deze namelijk overal voor €59,95 en soms hoog uit een keer voor €49,95

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:53

Ik zou geen interesse hebben in zo'n zadeldrager. Mijn ervaring na een zadeldiefstal is dat de dieven toch al bezig zijn om slotjes van kasten open te knippen, en het slotje van een zadeldrager dus ook binnen 2 tellen open hebben.
Ik zou er wel interesse in hebben als er een ander soort (niet open te knippen) slot in zat, ipv zo'n hangslotje.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 09:18

Alles is door te knippen....... Als iemand graag wil lukt het, maar een goed slot en goed materiaal nodigd zeker niet uit om het daad werkelijk te doen, en wat betreft het slot dat kan iedereen zelf bepalen je kunt er ook een dagboek slot je aan zetten, ik heb gewoon een dik slot er aan hangen niet zo'n kleintje als op de foto. En Blijheid, dit moet je niet persoonlijk opvatten hoor. Ik sta open voor je commentaar en ben het ook zeker mee eens tot op zekere hoogte dus voel je niet aan gevallen:)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:42

Gerda20 schreef:
C_arola schreef:

Ja klopt er zijn ook goedkopere versie's maar heb je dan precies dezelfde gekocht als op mijn afbeelding staat?? Ik zie deze namelijk overal voor €59,95 en soms hoog uit een keer voor €49,95

Nee, ik vind dat te goedkoop eruit zien om er geld in te steken eerlijk gezegd.
Het is een normale zitzadelsteun van dik ijzer en de klem is van hetzelfde materiaal gemaakt.
Ik kan er vandaag wel een foto van maken als je wilt?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:52

ikzelf zou er iig intressen in hebben!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:09

Ja, maar ik zoek er een voor WESTERNzadels! Dus als iemand een tip heeft...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:42

Maar je schroeft die zadelsteun met gemak uit een muur/kast. Dan ga je toch geen moeite doen om het slot open te krijgen?

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:08

Als je er een voor een westernzadel kan ontwerpen/maken
ben ik zeker geinteresseerd *\o/* ,

in wel twee exemplaren!

ik vind het een prettig idee als mijn zadel vast zit in de kast,

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:10

Rumpleteaser schreef:
Ja, maar ik zoek er een voor WESTERNzadels! Dus als iemand een tip heeft...

mocht jij eerder een idee hierover hebben, hoor ik het graag.
en andersom uiteraard ook ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:12

ik zou er niet in investeren, heb een stevige kast met een goed slot en daarnaast gaat het hek van mijn pensionstal 's nachts op slot en lopen er 3 gevaarlijk uitziende grote honden ;)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 13:21

Ik zie dat de verhalen dubbel zijn..... Een paar voor en een paar 'tegen' om het zomaar even te zeggen. Ik denk toch dat we met de prijs goed zitten €35,- gratis verzending. En wat betreft de western.... Ik zal is even op zoek gaan naar een 'kappot' of 'oud' western zadel ik heb ze namelijk zelf niet hangen en heb er wel even één nodig om te passen meten en om te kijken of het ook daad werkelijk werkt.

En niet te vergeten!! Ieder heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:28

Het grootste probleem met een westernzadel (en ook bvb. voor de boomloosjes van Barefoot) is dat de zadels te lang zijn voor een normale zadelsteun , dus de "klep" ook niet goed te sluiten is.

Bij die 2 die ik te koop heb past er nèt een maat 1 Cheyenne zadeltje in dus als je grotere zou maken zou dat wellicht ook voor de eigenaars van boomloze zadels interessant zijn :)

Overigens , als iedereen die hier reageert er zo graag 1 wil , snap ik al helemáál niet waarom de mijne nog niet verkocht zijn :P

Die zijn een stuk steviger dan het plaatje hier in het topic , mogen weg voor 30 euro per stuk inclusief verzending.....dat komt dus neer op een vergelijkbaar aanbod als dat van de TS....dus wat houdt de mensen tegen :P

Ik bedoel maar te zeggen : als mensen zeggen dat ze zeker interesse hebben , dan wil dat nog niet zeggen dat ze ook massaal gaan kopen als je eenmaal zover bent. Ik herken dit ook heel goed in de zadelverkoop : hele massa's mensen willen erg graag een afwijkend modelletje of kleurtje , door de grote vraag besluit je ze te bestellen....en uiteindelijk loopt de verkoop lang niet zo enthousiast als verwacht :P

Maar als je gewoon voorzichtig start en steeds een aantal mooie zadelsteunen maakt dan moet er in principe wel vraag naar zijn en ook een zakcentje te verdienen zijn , lijkt me :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:36

pmarena schreef:
Het grootste probleem met een westernzadel (en ook bvb. voor de boomloosjes van Barefoot) is dat de zadels te lang zijn voor een normale zadelsteun , dus de "klep" ook niet goed te sluiten is.

Er bestaan natuurlijk ook normale westernzadel-steunen ;) . Helaas ben ik nog geen slot tegengekomen voor een westernzadel-steun inderdaad.
Dat zou dan dus eigenlijk een soort verlengde EN verhoogde klep moeten worden, rekeninghoudend met de vorm van het zadel, de horn en de fork.
Inderdaad verbazingwekkend dat ze er nog niet zijn; goede westernzadels zijn namelijk erg kostbaar!

Overigens heb ik geen illusies over het niet-kapot-te-krijgen zijn van sloten hoor. Ieder slot is wel te breken, of open te maken. :j
Het gaat mij meer om de 'vertragingsfactor': iets wat veel moeite kost is niet aantrekkelijk voor een dief.
Dus hoop ik met mijn slot dat de dief de moeite niet neemt en een ander zadel jat ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:01

Ik had er 1 en daar was ik blij mee. Ik heb hem later verkocht en hij was zo weg hoor. Ik had een Stubbs, die is wel wat degelijker dat de foto hierboven.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 16:07

Even voor de goede orde haha. De foto is een voorbeeld hé.... Zo zien die van ons er ongeveer uit. Want de zadeldrager op mijn afbeelding hier boven vind ik troep...... Je geeft het één goede trap en hij ligt dubbel gevouwen, dit zeg ik niet op die van ons hoog te prijzen hoor alles is kappot te krijgen.

Alleen zoals Rumpleteaser ook al zei het is minder aantrekkelijk om te stelen. En hier zijn ze allemaal voor bedoeld denk ik. Want er bestaat helemaal nog niks op dit gebied wat niet kappot te krijgen is. En ook wij kunnen dit niet maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:16

Dat zou ook niet echt gebruikersvriendelijk / betaalbaar zijn denk ik , je moet er wel zelf nog zonder al te veel moeite bij kunnen :P

Wat dat betreft is het net als bij inbraakbeveiliging in huizen : alles is erop gericht om te vertragen.
Iemand die ècht naar binnen wil hou je toch niet buiten.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:23

Gerda20 schreef:
Ik zie dat de verhalen dubbel zijn..... Een paar voor en een paar 'tegen' om het zomaar even te zeggen. Ik denk toch dat we met de prijs goed zitten €35,- gratis verzending. En wat betreft de western.... Ik zal is even op zoek gaan naar een 'kappot' of 'oud' western zadel ik heb ze namelijk zelf niet hangen en heb er wel even één nodig om te passen meten en om te kijken of het ook daad werkelijk werkt.

En niet te vergeten!! Ieder heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening;)

ik wil je best wat maten opmeten als je dit handiger vindt :o