ervaringen met graasmasker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix_Luna

ervaringen met graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:08

hallo wie heeft er ervaringen met graasmaskers?
en dan voorla die greenguards die lijken mij beter.
maar wou even ervareingen horen,
want mijn paard word heel erg snel dik,
hij word al dik als hij maar naar gras kijkt ;)
ik dacht dus misschien is dit een oplossing ??

groetjes

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:18

Als je even de zoekfunctie gebruikt vind je echt 100 topic over graasmaskers..

Obelix_Luna

Re: ervaringen met graasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 14:07

ow oke want ik zocht een over de greenguard maar die was al meer dan een jaar oud ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:52

Mijn paard heeft vorig jaar de greenguard omgehad. Ik ben er wel tevreden over. Het enige probleempje ermee was dat mijn paard in het begin een schuurplek onder zijn kin had. Dit heb ik laten genezen en vervolgens heb ik er een bontje ingenaaid.
Mijn paard is er veel mee afgevallen (in combinatie met veel beweging). Dit jaar krijgt hij 'm weer om, dezelfde, heb nog geen nieuwe nodig.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:57

ik heb vorig jaar ook de greenguard genomen,super ding en beter dan de gewone graasmasker,wel moest ik het halster erbij bestellen,pony kreeg het voor elkaar om de neusriem te laten zakken en door de hoeken te eten,met het speciale halster gaat dat niet meer door de riem die van de neusriem naar kopstuk gaat :j

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:09

Ik ben inmiddels al aan mijn derde toe in 1 seizoen tijd.
Mijn paard weet hem hoe dan ook te slopen..
Ook heb ik het gat aan de onderkant wat groter gemaakt want ze kreeg níets meer haha..
en toen stopte ze gewoon met proberen haha..
Maar verder is het resultaat wel naar zin..

Sca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:13

Ik heb voor mijn paard eerst een gewone graaskorf gehad. Daar werd ze echt geïrriteerd van en binnen twee uur had ze de onderkant open gescheurd. Met de greenguard ging ze eigenlijk meteen grazen. Inmiddels heeft ze na een paar jaar door hoe ze ook deze af kan werken, dus voor dit jaar heb ik een greenguard halster gekocht. Halster nog niet uitgeprobeerd, greenguard zelf echt een aanrader.
Natascha jij hebt denk ik geen greenguard gehad, die kun je niet openknippen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:38

Greenguard is idd een aanrader. Hier was ze er binnen een middag aan gewend (ging er gelijk mee drinken ook, hele opluchting om te zien ;)). Idd in het begin open kinnetje, maar dat genas weer en kwam er wat 'eelt' en geen problemen mee gehad verder GELUKKIG! Pony is enorm afgevallen, maar wel in combinatie met ander bijvoer en beweging. Ik heb hem vorig jaar gekocht. Dit jaar gaat hij ook weer aan met weideseizoen, dat wordt dan het 2e seizoen. Een riempje is wel kapot gegaan, maar heb ik gewoon met touwtjes opgelost.

Zo'n gewone korf vond ik niets, dat gat zat niet op de juiste hoogte en kreeg ze helemaal niets mee binnen, daarnaast vond ik dat veelte opgesloten en dicht.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:13

Kunnen ze met de greenguard ook dag en nacht het land op?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:17

Dat heb ik vorig jaar wel een tijdlang gedaan. Toen ik vond dat mijn paard alweer een heel stuk beter op gewicht was, heb ik het masker om de dag omgedaan.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:21

ik heb ook de greenguard, ik heb hem nog niet heel veel gebruikt maar tot nu toe ben ik er tevreden over.
lester is vorig jaar hoefbevangen geweest en met dit masker kon hij toch de wei op.
lester snapte trouwens meteen dat je er gewoon mee kan eten.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 22:37

Ik heb er net 1 besteld bij de paardendrogist, eerst een weekje proberen! Ben toch wel benieuwd of het werkt bij mijn paard. Ik hoop van wel...

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:49

Werken doet het wel, het is alleen dat ze even door hebben hoe het moet. De fjord van mij snapte het zomaar, maar is dan ook gek op gras. Hij is weer mooi op gewicht en hij krijgt em dit jaar ook weer om.
Heb bij hem eerst ook hele dag (snachts staat ze op stal) en daarna ook om de dag. Bevalt me prima en hem ook :D

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 12:33

oke dan ga er denk ik ook even een halen dan :D
maar denk dat ik er dan wel een halster bij moet bestellen want hij is altijd in staat zijn halsters af te krijgen.
oja maar hoe zit het dan met kroelen enzo want dat zullen ze dan wel niet meer kunnen en dat vind ik toch ook erg jammer.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:02

dat kan idd niet echt, ik zie lester wel eens met dat masker over de rug van het andere paard gaan als die bij hem het kroelen is.
het is bij mij ook het gene wat me eerst tegen hield om zo'n ding aan te schaffen, maar door de HB moest ik wel als ik hem nog op de wei wilde hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:38

Afbeelding
2009 Zonder greenguard.
Afbeelding
2010 Vanaf het begin weideseizoen 24/7 met greenguard. En hierbij nog minimaal 1x in de week een rit maken van 20-30 km.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:20

Hoop dat ik ook even een vraagje mag stellen, ik heb een Noordzweed met redelijk groot hoofd....
iemand een idee welke maat ik zou moeten nemen?? Of meet je dat op, op een bepaalde manier?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:22

Jeetje wat een verschil zeg met die fjord!! Kreeg net een mailtje van de paardendrogist dat de greenguard vandaag verzonden is :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:50

Paperboy schreef:
Hoop dat ik ook even een vraagje mag stellen, ik heb een Noordzweed met redelijk groot hoofd....
iemand een idee welke maat ik zou moeten nemen?? Of meet je dat op, op een bepaalde manier?

Er zijn maar 2 maten, pony voor shetlanders en kleine pony's, paard voor de rest.
Dus dan heb je gewoon paard nodig.

Ik heb hem de hele vorige zomer gebruikt bij mijn merrie. Ze is er enorm mee afgevallen, zonder verdere beweging aangezien je op rust stond ivm een peesblessure.

De Greenguard vind ik de enige paard vriendelijke graaskorf. De gewone graasmaskers van IR, Harry's Horse, Pagony etc. zijn alleen beter voor je portemonnee... Paard kan er niet normaal mee drinken, het is benauwend, paard kan niet gapen... Dat vind ik echt ondingen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:53

Bedankt voor de info! oke, klinkt goed. Ik zie bij de paardendrogist dat het masker 2 bevestigingsriempjes heeft maar op sommige foto's 4 riempjes, ook op de neus en onder de kin. Weet iemand of dit standaard is de 4 bevestigingsriempjes??

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:57

Standaard 4

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:59

Dan ga ik ook maar eens het testmasker bestellen! Bedankt voor de snelle informatie, super!!

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:52

Focussed schreef:
De Greenguard vind ik de enige paard vriendelijke graaskorf. De gewone graasmaskers van IR, Harry's Horse, Pagony etc. zijn alleen beter voor je portemonnee... Paard kan er niet normaal mee drinken, het is benauwend, paard kan niet gapen... Dat vind ik echt ondingen.

Helemaal mee eens! :j

Mijn arabier is sinds vorig jaar insuline resistent (IR) en zou dus nooit meer het land op mogen op aanraden van anderen.
Ik kon en wilde mij niet neerleggen bij dit advies dus ik ben op zoek gegaan naar een alternatief.

Via via kreeg ik de tip om de greenguard te proberen zodat mijn arab maar heel weinig gras binnen krijgt maar toch lekker op het land kan overdag, nou binnen een week al duidelijk verschil!
Mijn arab vond het eerst wel vreemd zo'n ding om z'n mond/neus (het is wel aan te raden even te 'oefenen' met je paard op een klein stukje land) maar toen ik een paar grassprietjes door de greenguard heen stak had hij het al snel door :j en ik heb niet het idee dat hij het nou zo super vervelend vind om met de greenguard om op het land te staan, 's avonds op stal gaat de greenguard ook gewoon weer af.
Veel mensen vinden het wel zielig dat mijn arab met de greenguard om naar buiten gaat maar het andere alternatief is helemaal nooit meer op het land en dat wil ik hem niet aan doen.

Ik heb dit jaar eerst zonder greenguard geprobeerd maar binnen een week waren de symptomen van IR weer terug ;( mijn arab heeft dus weer z'n greenguard om en binnen dag zijn de meeste sympthomen van IR al verdwenen! *D
Dus ook voor paarden met IR kan de greenguard een uitkomst bieden :)

Dit is trouwens het meest recente topic over de greenguard: [VSW] ervaring met graasmasker ?

x_yaaara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:41

Ik zou het wel gevaarlijk vinden met zo'n graasmasker om, als ze ergens achter lijven haken! :x

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:51

Sinds vorige week is bij ons op stal ook het weideseizoen opnieuw begonnen.
Ik heb een 3 jarige fjord die vorig jaar bevangen uit de opfok is teruggekeerd en een 19 jarige ruin die ik tot vorig jaar slechts halve dagen op de weide liet omdat hij echt dik wordt van nog te kijken naar een sprietje gras.
Dus voor beide is een graasmasker een goede oplossing.

Ik ben naar de ruitersportzaak getrokken en daar heb ik 2 graasmasker meegenomen.
Ik was me er dus absoluut niet van bewust dat ook hier goede en slechte in bestonden zoals ik in bovenstaande commentaren kan lezen...ik weet niet van welk merk ik gekocht heb.

Paarden eten gras ermee: ik zie ze echt met hun hoofd naar beneden staan grazen, drinken ( de ruin durfde bij het binnenkomen vroeger wel eens meteen beginnen drinken en dat doet hij nu niet meer),...
ze worden niet dikker wat voor mij al een opluchting is en mijn ruin blijft heel fijn te rijden.
Ik heb niet het idee dat ze er last van hebben...

Is zo'n greenguard toch beter dan? Het is voor mij de eerste keer dat ik met graasmaskers in aanraking kom...allemaal nieuw dus...