Help! Ik geraak er niet meer aan uit!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sofieenuniek

Help! Ik geraak er niet meer aan uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 11:53

Mijn vorige topic :

"Dilemma: of ik laat mijn paard in haar vertrouwde omgeving op de pensionstal waar ze nu zit, maar door mijn druk schema loop ik dan het risico niet bij de bevalling te zijn, als er dan wat misgaat... of ik plaats haar onder geboortebewaking bij een dierenartspraktijk hier in de buurt of de ouders van mijn lesgeefster NH hebben een fokkerij en zij willen ook wel "bewaken", maar als daar iets misgaat, moeten zij natuurlijk ook wachten op een DA, dus dat lijkt me niet echt aangewezen... Mij lijkt de praktijk de beste optie, heeft iemand een idee hoeveel dit kost?"

Nu heb ik gekozen om mijn paard op de fokkerij van mijn lesgeefster haar ouders te plaatsen. Zaterdag is ze verhuist. Nu had ik er alle vertrouwen in dat alles in orde ging zijn, maar mijn enthousiasme is weg. Ik ben zo ongelooflijk stom geweest om niet vooraf te gaan kijken naar die plek. Immers, mijn lesgeefster beloofde hemel op aarde en telkens als het voor haar paste, paste het niet voor mij en omgekeerd. Omdat ik niet te lang meer wilde wachten met verhuizen en zij toen plotseling heel snel over een trailer beschikte heb ik toegezegd zonder vooraf te gaan kijken. Nu is het zo dat ik de boxen heel klein vindt, vergeleken bij van waar ze kwam is de box tweemaal zo klein. Alles is wel héééééél netjes en proper, het is immers een nieuw complex, maar 3/4 van de boxen staan leeg (er zijn zo'n 100 boxen). Ze heeft wel een buitenluik waar ze met haar hoofd in het zonnetje staat naast de andere paarden, MAAR ze staan voorlopig overdag nog steeds niet buiten! Vermits ik de ganse dag werk en enkel s'avonds naar mijn paard kan gaan en dan nog niet elke dag tijdens de week (is 35 minuten rijden met de auto) zou dat willen zeggen dat zij op sommige dagen heel de dag binnen staat zonder beweging en weidegang!! Wat op haar vorige stal niet het geval is. Toen ik er gisteren naar informeerde en vroeg "Wanneer mogen de paarden de wei op?" zei de moeder van mijn lesgeefster "als er eten genoeg is". Maar de weides zien er nu nog heel schraal uit en ik zag wel dat een aantal andere, wss hun eigen paarden, op de wei stonden. Die van de pensionklanten stonden allemaal binnen. Wanneer zal er dan wel eten genoeg zijn? Moet ik afwachten en niet zo flippen? Of moet ik de eigenares hierover aanspreken? Ik vind dat 300 euro wel veel geld is om geen weidegang aan te bieden. Dit had mijn lesgeefster niet gezegd en het is natuurlijk mijn verantwoordelijkheid om mij voldoende in te lichten over de plaats waar mijn paardje naar toe gaat. Maar ik had er eigenlijk ALLE vertrouwen in.

Nu vind ik het ook nogal raar dat ze mij verteld had dat zij een trailer moest huren en dat ik dit zou moeten vergoeden aan haar. Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Nu zag ik dat de trailer daar nog steeds staat en waarschijnlijk niet gehuurd is, haar auto rijdt op gas en ik heb haar 60 euro betaald voor een rit van 30km heen en 30 km terug. Ik vind dat bedenkelijk.

Sorry dat ik zo doorratel, ik heb hierover al wakker gelegen en ik twijfel nu of ik wel het correcte besluit genomen heb door haar te veranderen van stalling. Ik ben zaterdag met tranen in mijn ogen weggereden van bij mijn paard. Waar ze stond was er wel weidegang, ok, het was er niet zo proper, maar ze stond wel buiten overdag. Mijn lesgeefster zei dat mijn paard daar niet gelukkig was (donkere stal), maar ik begin daar nu deftig aan te twijfelen. Wat zouden jullie doen??? Thx

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:11

Wat sneu voor je , je bent denk ik aardig in de maling genomen ,
je bent te goed van vertrouwen geweest , maar veel mensen zijn niet te vertrouwen ,
Als instructrice zou ik haar ook niet meer moeten , bah wat een rotwijf om je zo in de maling te nemen over die trailer ,
Ik zou het paard per direct terug halen , en zeker nog niet de stalling betalen [ of heb je dat al gedaan ?]

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:15

sjonnie48 schreef:
Wat sneu voor je , je bent denk ik aardig in de maling genomen ,
je bent te goed van vertrouwen geweest , maar veel mensen zijn niet te vertrouwen ,
Als instructrice zou ik haar ook niet meer moeten , bah wat een rotwijf om je zo in de maling te nemen over die trailer ,
Ik zou het paard per direct terug halen , en zeker nog niet de stalling betalen [ of heb je dat al gedaan ?]

Nee, nog niet betaald, maar ik moet wel voor de eerste van de maand betalen voor de maand april en die dagen dat ze daar staat in maart moet ik apart betalen, ook voor de eerste. Ik zou dus niet overdrijven moest ik haar daar terug weg halen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:17

Wat betreft de kleine box. Kan er geen schot tussenuit gehaald worden zodat de box wat groter is?
Verder zou ik het paard direct terughalen. Afspraken worden niet nagekomen en dat is gewoon afspraak ontbindend.

valerie88

Re: Help! Ik geraak er niet meer aan uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:20

ik zeg terughalen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:23

Hup weghalen en naar een heel andere stal gaan, ook niet terug naar waar ie stond hoor, die vrouw heeft je bedonderd :( .

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:23

Cayenne schreef:
Wat betreft de kleine box. Kan er geen schot tussenuit gehaald worden zodat de box wat groter is?
Verder zou ik het paard direct terughalen. Afspraken worden niet nagekomen en dat is gewoon afspraak ontbindend.

Nee, het zijn betonnen boxen. Allemaal nieuw, heel netjes, maar o zo klein.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:25

Ik zou gewoon vragen aan je instuctrice wat betreft de trailer het is wel normaal dat je iets moet betalen voor de trailer.
Gas kost ong 0.75 euro per liter en auto rijdt meestal 1:10 maar voor jou dan speciaal 1:5 dat houdt in hooguit 9 euro voor een dubbele rit.
Praat er over dat je het gevoel heb dat je in de maling bent genomen, zeg dat je wilt dat je paard in de weide staat..is dit overigens beloofd?
Zoja belofte maak schuld

Hoe zit het met je andere stal? Is die opgezegd of betaal je door? Dan zou ik haar weer verplaatsen
En ik zou sowieso stoppen vertrouwn is geschaad en wil profiteren ik hou niet van dat soort mensen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:26

Ik zou ze ook direkt terughalen! Als ze gewend is om normaal de hele dag op de wei te mogen en nu staat ze alleen maar binnen brengt dat een hele hoop stress voor haar mee, dus ik zou haar zsm terug halen. Dan maar een iets donkerdere stal, maar als ze er alleen 's avonds en 's nachts in staat maakt dat toch niks meer uit, plus het is voor haar een vertrouwde omgeving.

Nee hoor, niet twijfelen, gewoon doen!

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:26

Ragdollcat schreef:
Hup weghalen en naar een heel andere stal gaan, ook niet terug naar waar ie stond hoor, die vrouw heeft je bedonderd :( .

Ik ben blij dat ik een objectieve mening hoor. Ik weet wel totaal niet welke stal, heb er al zoveel gehad en er is overal iets! Ik durf het haast niet meer zeggen aan mijn man, hij weet trouwens ook niet dat ik haar 60 euro moeten betalen heb, ik durf het niet zeggen...

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:26

nee ik zou haar ook gewoon terug halen en zeggen dat de trailer nodig terug moet naar het verhuurbedrijf ;)
je vertrouwd die mensen toch al niet meer , zal niet voor niks zijn dat er zoveel stallen leeg staan , en dat
telkens als jij wilde gaan kijken , hun niet konden >;)
Het vervelende is dat door dit soort mensen je het vertrouwen in andere mensen kwijtraakt

Sterkte ermee !

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:27

Nou meid een beetje je eigen schuld, beetje naief.
Dit zou ik nooit doen zonder eerst te gaan kijken.
Je lesgeefster is ook nog heel oneerlijk, ik zou meteen mijn paard weghalen al koste het me 200 euro.
Dit soort beslissingen zijn te impulsief genomen en dit word zwaar en duur leergeld.
Maar laat niet je paard hier de dupe van worden, door haar in de stal te laten staan.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:30

tita schreef:
Ik zou gewoon vragen aan je instuctrice wat betreft de trailer het is wel normaal dat je iets moet betalen voor de trailer.
Gas kost ong 0.75 euro per liter en auto rijdt meestal 1:10 maar voor jou dan speciaal 1:5 dat houdt in hooguit 9 euro voor een dubbele rit.
Praat er over dat je het gevoel heb dat je in de maling bent genomen, zeg dat je wilt dat je paard in de weide staat..is dit overigens beloofd?
Zoja belofte maak schuld

Hoe zit het met je andere stal? Is die opgezegd of betaal je door? Dan zou ik haar weer verplaatsen
En ik zou sowieso stoppen vertrouwn is geschaad en wil profiteren ik hou niet van dat soort mensen

Ik heb die stal gewoon opgezegd, heb mijn maand maart betaald en ben weggegaan. Ik denk dat ik met hangende pootjes naar daar terug ga... maar als mijn paard er beter van wordt dan zit ik daar niet mee in!

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:32

jesito schreef:
Nou meid een beetje je eigen schuld, beetje naief.
Dit zou ik nooit doen zonder eerst te gaan kijken.
Je lesgeefster is ook nog heel oneerlijk, ik zou meteen mijn paard weghalen al koste het me 200 euro.
Dit soort beslissingen zijn te impulsief genomen en dit word zwaar en duur leergeld.
Maar laat niet je paard hier de dupe van worden, door haar in de stal te laten staan.

Ik geef je honderd procent gelijk. Het is naief geweest, nochtans heb ik er een hele tijd over getwijfeld. En ik heb blijkbaar een foute keuze gemaakt....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:34

Ik zie het niet als op hangende pootjes terug gaan, je doet gewoon wat het beste is voor je paard.
Als iedereen alles van tevoren wist...... je hebt blijkbaar de verkeerde keuze gemaakt, maar die is makkelijk te corrigeren. Dus maak het jezelf niet te moeilijk qua gevoel, je wilt gewoon het beste voor je paardje en daar is niks mis mee!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:35

Gewoon terug halen... Je merrie hoort (vooral nu de bevalling nadert) in een royale stal te staan. Als ze gewent is om normaal gesproken weidegang te hebben of buiten te staan is dit wel een hele grote stap terug. Zijn er geen paddocks waar ze overdag in kan? Eerlijk gezegd zou ik haar zeker terug halen.. Zo snel mogelijk je verhaal doen op de stal waar je vandaan kwam en vragen of je terug mag komen. Verkeerde keuzes kan iedereen maken. Het gaat er nu om dat je het weer rechtzet...Succes.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:35

[quote="tita"]Ik zou gewoon vragen aan je instuctrice wat betreft de trailer het is wel normaal dat je iets moet betalen voor de trailer.

Das een duur gas ritje mijn tank van 140 liter vul ik voor 0,65 ct bij de pomp heb voor 91 euro een volle tank daar rij ik 635 km mee. daar rij ik bijna 3 weken op en ik heb geen zuinige auto (dodge). en wat betreft de stalling ik denk dat ik paard op zou pakken en verhuizen. wel vanalles beloven maar niet nakomen
Laatst bijgewerkt door zacharyhill op 28-03-11 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:36

Oooh wat balen zeg! Ik snap dat je je instructrice vertrouwde, en dan is het zo jammer dat het tegenvalt.
Eigen schuld, tsjah, iedereen maakt wel eens fouten.
Gewoon je paard er zsm weg halen en terug naar je oude stal.
Kan je geen Birth Alarm singel huren? Weet dat het in NL kan bij Epplejeck:
http://www.ej.nl/category.aspx?id=10000132

Wellicht een mogelijkheid?

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:37

zacharyhill schreef:
tita schreef:

Das een duur gas ritje mijn tank van 140 liter vul ik voor 0,65 ct bij de pomp heb voor 91 euro een volle tank. daar rij ik bijna 3 weken op en ik heb geen zuinige auto (dodge). en wat betreft de stalling ik denk dat ik paard op zou pakken en verhuizen. wel vanalles beloven maar niet nakomen

Het was idd ook een Dodge waarmee ze is verhuisd!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:39

Ik zou zsm. met je oude stal gaan praten en vragen of je box nog vrij is en dan terug gaan, mocht de oude stal daar geen probleem mee hebben. Zou zeggen,wacht niet te lang,voor je het weet is je oude box bezet en KUN je niet terug. Sterkte ermee hoor.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:41

Aukelizzy schreef:
Gewoon terug halen... Je merrie hoort (vooral nu de bevalling nadert) in een royale stal te staan. Als ze gewent is om normaal gesproken weidegang te hebben of buiten te staan is dit wel een hele grote stap terug. Zijn er geen paddocks waar ze overdag in kan? Eerlijk gezegd zou ik haar zeker terug halen.. Zo snel mogelijk je verhaal doen op de stal waar je vandaan kwam en vragen of je terug mag komen. Verkeerde keuzes kan iedereen maken. Het gaat er nu om dat je het weer rechtzet...Succes.

Ja, een klein, schraal weidetje, waar je ze zelf moet in zetten, dat wordt niet voor je gedaan. En een soort roundpen, maar daar moet je ook constant bij blijven. Als ik ga werken heeft mijn merrie daar weinig boodschap aan. Ik zal mijn fout terug recht zetten...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:42

zacharyhill schreef:
tita schreef:

Das een duur gas ritje mijn tank van 140 liter vul ik voor 0,65 ct bij de pomp heb voor 91 euro een volle tank daar rij ik 635 km mee. daar rij ik bijna 3 weken op en ik heb geen zuinige auto (dodge). en wat betreft de stalling ik denk dat ik paard op zou pakken en verhuizen. wel vanalles beloven maar niet nakomen

Ik heb jaren een Leon gehad en de gasprijs bij onze BP is momenteel 0.75 euro en die van mij reed dus 1:10 tja dus berekening is wel goed.
ik tankte dus ong 38 liter en reed daar 350 km mee..is duurderd was wel een sport

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:43

Bah, wat naar! Ik zou haar direct terug halen; beter 's avonds in een donkere stal, maar overdag buiten, dan 24/7 in een lichte stal! Waaraan meende je instructrice trouwens te zien dat je paard ongelukkig was?
Daarbij vroeg ik me af wanneer je merrie moet bevallen? Ze heeft nl. nog wel de tijd nodig om antistoffen passend bij haar nieuwe omgeving aan te maken, zodat ze die via de melk aan haar veulen kan geven. Daarom moet een merrie nooit vlak voor de geboorte verhuisd worden.

sofieenuniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:43

Limonade schreef:
Oooh wat balen zeg! Ik snap dat je je instructrice vertrouwde, en dan is het zo jammer dat het tegenvalt.
Eigen schuld, tsjah, iedereen maakt wel eens fouten.
Gewoon je paard er zsm weg halen en terug naar je oude stal.
Kan je geen Birth Alarm singel huren? Weet dat het in NL kan bij Epplejeck:
http://www.ej.nl/category.aspx?id=10000132

Wellicht een mogelijkheid?

Bedankt voor de tip! Ik denk dat ze ze in België ook wel ergens verhuren, kzal het eens opzoeken.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:43

het is een drachtige merrie en dan neem ik toch aan dat ze een ruime stal krijgt. Straks samen met haar veulen kan ze niet in een stal van 3 bij 3. Ik zou zeker wel eisen (is wel een groot woord, maar toch) dat ze dagelijks naar buiten gaat. Juist omdat ze drachtig is. Als het gras niet voldoende is, geven ze haar maar hooi op de wei hoor. Het dier moet toch echt een paar uur (minimaal een uur of 4) per dag in de wei. Ik zou daar maar snel gaan praten of dit niet anders kan. En anders betaal je die paar dagen in maart en ga verhuis je haar weer terug. Dan maar weer verhuizen. Is ook niet optimaal, maar dit kan ook niet. En 60 euro voor een ritje van 60 km is wel duur betaald, (mits daar de trailerhuur bij in zit). Normale vergoeding is zo'n 20 cent per km.
Maar de manier van doen van jouw lesgeefster vindt ik ook erg fout. Ze heeft ook niet echt de waarheid verteld, maar je paard wordt er nu de dupe van.
Ze denkt op deze manier haar ouders te helpen door weer een stal vol te praten. Nu weet je voor de volgende keer dat je duidelijker afspraken moet maken en vooraf eerst gaan kijken.
Maar je wilt toch het beste voor je paard. Je kan natuurlijk altijd bijde DA informeren wat het kost om je paard daar heen te verhuizen voor de bevalling en bijv in totaal een maand laten staan.
Succes en sterkte gewenst (want dit is niet makkelijk).