Wassen met hogedrukspuit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JMkaaay

Wassen met hogedrukspuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:21

Is het slecht voor een paard als je hem natspuit met de hogedrukspuit? Ik weet niet hoe hard mijn baas hem precies zet maar de paarden vinden het in ieder geval niet echt fijn. Natuurlijk vinden ze het geluid heel erg eng in het begin. Met een tuinslang komt je er zo moeilijk doorheen en mijn baas vindt dat te lang duren dus zette hij de spuit erop. Maar kan het ook echt gewoon slecht zijn voor het paard?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:22

JMkaaay schreef:
Met een tuinslang komt je er zo moeilijk doorheen

Waar doorheen? :?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:22

Ik zou nooit een hogedrukspuit op mn paard zetten :n NEVER..
Heb per ongeluk van het zomer dat ding op mn eigen knie gezet, die lag helemaal open.. Dat ga ik mn paard niet aan doen.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 19-03-11 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:23

een hogedrukspuit lijkt me niet erg fijn voor een paard, ik zou het écht niet doen. Zelf zou ik ook niet afgespoten willen worden met zo'n harde straal water :n en voor een paard zeker niet de benen, lijkt me erg pijnlijk als er een goeie druk op staat. Dan liever met de tuinslang en dan duurt het wassen/afspuiten maar 5 minuten langer :j

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:24

Ik zet de hogedrukspuit wel even op jou als het zometeen weer zomer is :D

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:26

Probeer het eerst op jezelf uit en je komt erachter of het een aangenaam gevoel is voor je paard.

JMkaaay schreef:
Is het slecht voor een paard als je hem natspuit met de hogedrukspuit? Ik weet niet hoe hard mijn baas hem precies zet maar de paarden vinden het in ieder geval niet echt fijn. Natuurlijk vinden ze het geluid heel erg eng in het begin. Met een tuinslang komt je er zo moeilijk doorheen en mijn baas vindt dat te lang duren dus zette hij de spuit erop. Maar kan het ook echt gewoon slecht zijn voor het paard?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:28

Met een hogedrukspuit kan je keurige lappen vlees van je paard afsnijden, zo scherp is de straal.
Maar nogmaals, probeer het eerst uit op jezelf en DAN PAS je paard/pony.... :o
Tammy_ schreef:
een hogedrukspuit lijkt me niet erg fijn voor een paard, ik zou het écht niet doen. Zelf zou ik ook niet afgespoten willen worden met zo'n harde straal water :n en voor een paard zeker niet de benen, lijkt me erg pijnlijk als er een goeie druk op staat.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:29

Hey hey, het was niet mijn eigen idee hè :P Als het aan mij ligt sta ik lekker de hele dag de vacht in te soppen met mijn handen.

@Goof: Door de vacht haha, wat dacht je dan, de huid?

Je kan de druk trouwens wel instellen, er is niks wezen bloeden hoor. Natuurlijk zou ik niet bewerkt willen worden met de hogedrukspuit, maar ik zou ook niet in galop mensen op mijn rug door het bos dragen. Paarden kunnen op sommige gebieden net iets meer hebben dan mensen, dus ik vroeg me gewoon af of zo'n harde straal ook echt slecht of gevaarlijk kan zijn. Kan er verder weinig aan veranderen, het zijn de paarden van de baas..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:29

Maar waarom doet je baas dat dan? Is toch wel interessant om te weten. Als je ziet dat de paarden het niet prettig vinden en wellicht verwondingen oplopen dan ga je toch niet vrolijk verder?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:30

Roane schreef:
Ik zet de hogedrukspuit wel even op jou als het zometeen weer zomer is :D

Nounou >;)
TS vraagt of haar baas er goed aan doet, het is niet nodig om haar op deze manier te benaderen toch. Ze doet (voor zover ik kan lezen in de OP) niets verkeerd.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:32

Euhmmm als je een goede kwaliteit hogedrukspuit hebt die een verstelbare druk(van zacht tot hard) heeft. Kan hij op de allerlaagste stand prima gebruikt worden.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:33

femke27 schreef:
Maar waarom doet je baas dat dan? Is toch wel interessant om te weten. Als je ziet dat de paarden het niet prettig vinden en wellicht verwondingen oplopen dan ga je toch niet vrolijk verder?

Je moest eens weten :P

Palmera

Re: Wassen met hogedrukspuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:35

Wat bedoel je daarmee? Is hij een beetje dubieus of doet hij bij jou hetzelfde met een soort hogedrukspuit? :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:36

Ik zou het niet doen, als je meer druk wil kun je ook gewoon je vinger een beetje in de slang steken. Het water wat dan langs je vinger komt, komt er met veel meer druk uit dan anders uit de slang, maar niet zo hard als hoge druk. Dus dat komt wel door de vacht maar doet geen zeer. En het spuit nog verder ook dus je kunt er prima een stalgenoot mee douchen die een stukje verderop loopt :D

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:37

absurd!
een paard voelt de vlieg die op zijn vacht land......................

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:38

Klopt inderdaad Junia, doe ik zelf ook.

@Femke27 Het gaat hem gewoon niet snel genoeg. En tja, tijd kost geld hè.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:39

Nee, ik zou nooit, maar dan ook nooit een hogedruk gebruiken! Ik neem aan dat er flinke stukke aangekoekte mest op de huid zitten? Anders zou ik ook niet weten waarom ie dat doet.
Gewoon met lauw water en zeep losweken.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:41

Klopt ja, het was wel erg moeilijk los te krijgen. Moet zeggen, de enkele paarden die het al gewend zijn die genieten er wel van.. die harde spuit.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 20-03-11 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit tekst verwijderd.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:42

RoosIris schreef:
Euhmmm als je een goede kwaliteit hogedrukspuit hebt die een verstelbare druk(van zacht tot hard) heeft. Kan hij op de allerlaagste stand prima gebruikt worden.

Dat klopt. Dus in dat geval maakt de hogedrukspuit niks uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:44

ik denk dat jij je baas maar eens moet bewerken met een hogedrukspuit....dan begrijpt hij misschien waarom de paarden het niet fijn vinden :(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:46

Maar 1 foutje, 1 keer niet opletten omdat de voorganger bijvoorbeeld de gevel heeft schoongespoten (daar zijn die dingen tenslotte voor gemaakt) en hij staat te hard en er wordt wellicht schade aan het paard aangericht.
Een goede tuinslang met goede wateraansluiting (te weinig of te veel druk kan veel schelen) met ook een goede spuitkop is het beste. Op ongevoeligere lichaamsdelen met veel vuil kan hij dan best wat harder maar op gevoelige plekken kan de spuit met 1 handomdraai zacht gezet worden.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:46

Of er gewoon voor zorgen dat de stallen schoner blijven en de paarden vaker gepoetst worden........ is dit niet nodig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:47

potverdikkie schreef:
Of er gewoon voor zorgen dat de stallen schoner blijven en de paarden vaker gepoetst worden........ is dit niet nodig.

inderdaad... ik heb ik mijn hele paardenleven nog nooit een paard gehad met aangekoekte stront op zijn lijf....

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 23:48

Dat zal ik dan maar bewaren voor mijn laatste dag hahaha! Ach ik denk dat de straal niet achterlijk hard stond anders had ik dat wel aan de paarden kunnen zien. Ze schrokken en vluchtten meer voor het geluid. Dan nog, zou ik het liever op een ontspannen manier willen doen.

@Potverdikke en Geerke, ze staan in stands en het is een handelsstal... nogmaals: tijd kost geld :(
Laatst bijgewerkt door Revanches op 20-03-11 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit de tekst verwijderd.

VDB

Re: Wassen met hogedrukspuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:51

Stands......?
Is dat niet uit de prehistorische Fred Flintstone-tijd?