Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[pien_2010] schreef:[VN] Korte weidegang tegen hoefbevangenheid niet erg effectief
Deze link gaat over een bericht dat gaat over hoefbevangenheid in relatie tot korter tijd hebben om te eten. Heeft dus wel raak vlakken met jouw vraag.
Kukkie schreef:Mijn pony staat in het weideseizoen altijd met een graasmasker op. 24/7. Anders eet ze zich dood (= geen optie dus) of staat ze helemaal alleen op de paddock (= ook geen optie). Ze doet het er prima mee, kan drinken, vertoont sociaal gedrag en is gewoon blij.
Enige wat even vervelend is, is dat ze wat eelt moet kweken op haar lippen.
kjoetie schreef:ik heb er niet echt goede ervaringen mee (GreenGuard), pony werd gefrustreerd en ging heel haastig en driftig eten en had echt even last van pijnlijke lippen. is toen opgelost door hem op een kaal afgezet stuk in de wei te zetten, en hem daar met een vriendje naast de rest van de kudde te weiden.
sjonnie48 schreef:kjoetie schreef:ik heb er niet echt goede ervaringen mee (GreenGuard), pony werd gefrustreerd en ging heel haastig en driftig eten en had echt even last van pijnlijke lippen. is toen opgelost door hem op een kaal afgezet stuk in de wei te zetten, en hem daar met een vriendje naast de rest van de kudde te weiden.
Deze oplossing is de ideale
Obelix_Luna schreef:ik ga het dit jaar ook proberen,
mijn paard word gewoon echt heel erg snel dik (zelfs als hij op een kale weide staat)
maar vind ze wel erg duur.
niet dat ik het er niet voor over heb,
maar als het nou niet werkt ?
zal wel even kijken of ik hem ergens 2de hands kan krijgen.
ik heb dan overgins wel twee vliegen in een klap want het paard kan gelijk niet meer luchtzuigen.
Vankje schreef:Bij de Paardendrogist kun je de Green Guard trouwens een week op proef nemen tegen een kleine vergoeding.
Heb ik vorig jaar ook gedaan, als ie niet bevalt kun je 'm weer terug sturen.
Ik heb mijn merrie ook wel es apart in de bak gezet, maar daar werd ze niet blij van.. dan stond ze ook alleen omdat de andere paarden gewoon op de wei konden. Nu kan ze fijn in de kudde zonder zich helemaal klem te eten