Vaak hoor je hier op bokt dat een paard absoluut elke dag in een kudde in de wei moet om gelukkig te zijn. Op een wedstrijdstal zie je vaak juist individuele weidegang en dan slechts een paar uurtjes per dag en alleen bij droog weer. Mijn indruk als ik daar rondloop is dat de paarden evengoed 'tevreden' overkomen.
Velen vinden het 'tegennatuurlijk' en het argument daartegen is dan weer dat een paard in de natuur ook niet bereden wordt, niet met regelmaat gevoerd wordt, niet bekapt, gepoetst etc. wordt...
Bovendien is de mens - eeuwen geleden zelf een 'wild dier in de natuur' - er niet bepaald slechter van geworden he, beetje goede huisvesting en het reguleren van beweging/'voer'/schoenen/een was- en poetsbeurt op z'n tijd'

Ik ben nou zo benieuwd naar het meest belangrijke argument van zowel de voor- als tegenstanders en aan de hand waarvan heb je voor jezelf bepaald of je vindt dat je paard de hele dag naar buiten gaat of juist gedoseerd een paar uurtjes per dag.
Als jouw paard zo weinig naar buiten gaat, hoe vang je het eventuele gebrek aan sociaal contact met andere paarden dan op?
Roept u maar!