ik ben radeloos wat betreft de box van mijn paard.
Eerst stond hij op stro en moest ik elke dag bijna de hele box leeg halen want alles was smerig. (oppotten heb ik met stro niet geprobeert)
Nu wil de stal eigenaresse kijken wat bij de meeste paarden een schonere box oplevert en wat ook goedkoper is dan stro.
Vandaar dat we nu over waren gegaan op gehakseld stro, wekte ook niet bij mijn paard! Dus heb ik heel snel een paar balen vlas gehaald.
Dit vlas leek eerst veel beter, ik pot het op (poging tot). Maar nu na zo'n 3 weken? is mijn box nog steeds nat terwijl er toch een laag van zo'n 15 cm in ligt. Ondertussen heeft mijn paard ook nog eens rotstraal gekregen

Er speelt ook steeds de vraag in me hoofd of het misschien zou schelen als hij in een grotere box staat. Hij staat nu in ong 3x3 en er is mogelijkheid tot ongeveer 4x4 maar dat kost wel weer €45 extra in de maand. Ik ben wel bereid dit een maand bijv. aan te kijken maar van de meeste hoor ik dat het waarschijnlijk tot niks uit zal maken. Als ik volgende maand nog geen oplossing heb zal ik die grotere box toch maar eens uitproberen.
Hebben jullie tips wat ik het beste kan gebruiken als bodembedekking en misschien matten of iets dergelijks op de bodem leggen?