Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Aspirine werkt naast pijnstillend ook bloedverdunnend, daarom is het goed spul bij paarden die bevangen zijn. Maar om het aan gezonde paarden te geven zonder reden (het is erg slecht voor de maag) zou ik niet doen.
Paarden die geen pijn/ongemak hebben, eten het ook helemaal niet graag.
Eet je paard erg graag aan wilgentakken, dan is er iets niet goed met 'm. Ik zou dan eens gaan kijken waar hij last van heeft, ipv wilg geven.
Ibbel schreef:Aspirine werkt naast pijnstillend ook bloedverdunnend, daarom is het goed spul bij paarden die bevangen zijn. Maar om het aan gezonde paarden te geven zonder reden (het is erg slecht voor de maag) zou ik niet doen.
Paarden die geen pijn/ongemak hebben, eten het ook helemaal niet graag.
Eet je paard erg graag aan wilgentakken, dan is er iets niet goed met 'm. Ik zou dan eens gaan kijken waar hij last van heeft, ipv wilg geven.
Ibbel schreef:Ik snap jullie echt nietEet je zelf voor je plezier aspirine? Nee? Waarom zou je dat dan je paard geven?
Paarden eten het van nature, ja, als ze er behoefte aan hebben (dus, als ze ergens pijn hebben).
Aspirine is een pijnstiller en bloedverdunner. Een geneesmiddel. Dat geef je alleen met een reden.
alison_belle schreef:De rest is alternatief en dus niet schadelijk voor de gezondheid.
Ibbel schreef:Salicylzuur, of het nu rechtstreeks uit de wilgenbast komt, of chemisch gemaakt en bewerkt tot het acetylsalicylzuur (aspirine) heet, is een geneesmiddel. En in dit geval OTC bij de drogist te krijgen, niets dokter of DA die het voorschrijft.
En die acetyl-groep wordt aan het salicylzuur geplakt om de bijwerkingen te verminderen, het pure salicylzuur dat uit de wilgenbast komt is in feite giftiger dat de fabrieksaspirine.
Gooya schreef:Voor de brandnetels trek ik tuinhandschoenen aan, ga een mandje plukken en verdeel dit dan over de paarden. Krijgen ze allemaal een tak of 6. Gewoon vers. Mijn paard vindt ze heeeerlijk.