Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:47

Vroeger deden wij echt alles voor paarden.
Waren altijd verzorgpony's aan het zoeken.
Op een manege hing je de hele dag en was je superblij als je mocht uit mesten en helemaal in de wolken als je een paard mocht uitstappen.
We fietsten overal naar toe niks was te ver, weer en wind.
Tegenwoordig heb ik het idee dat je zulke kinderen moet zoeken met een vergrootglas.
Kennen jullie ze nog?
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 24-02-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

96Laura

Re: Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:48

Ik ken ze hoor! Hele dagen hangen ze op de manege, ponys borstelen en knuffelen :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:52

Zo ben ik nog steeds wel :o ik kom soms nog op stal waar ik in 2007 regelmatig heb geholpen. Toen zaten ze al 16 km bij mij vandaan, nu 2 uur OV-en :+ ik zou graag een merrieveulentje van die mensen willen, dus ik houd contact. En verder ben ik nog wel iemand die een hele leuke dag kan hebben als ik moet uitmesten, en als ik lekker met de dieren kan knuffelen en spelen ben ik dolblij. Ben dus nog bij lange na niet penny-af. Ik probeer alleen niet meer elk paard te redden, en hoewel ik bij toeval de arabisch volbloeden tegen het lijf ben gelopen heb ik geen 10 zwarte hengsten op stal :Y)

Ze zijn er nog wel, maar de meesten lijken tegenwoordig vooral te willen rijden, het paard is tegenwoordig soms eerder een gebruiksobject dan een dier. Een kennis van mij zocht voor een Welsh A met een verschoven werveltje iemand die haar wilde lopen, maar dat is niet te doen. Een van haar bijrijdsters is er gewoon in het bos stiekem opgegaan... Gelukkig zijn er ook meisjes die met plezier op de manege willen helpen hoor! Manegemeisjes zijn er denk ik nog steeds genoeg. Maar de meisjes die alles sielug vinden en elk paard willen "redden" zijn er niet schaarser op geworden. Het is net je definitie van penny.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 24-02-11 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:53

ooh ze bestaan zeker nog hoor ! ik zie nog regelmatig allemaal 'schattige' meisjes naar de manege fietsen met de grootste praatjes ^^

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 20:56

vroeger kregen we nog wel eens pennymeisjes om te vragen voor een verzorgpony of of ze even mochten kijken.
Zie ze echt noooooit meer

loveeguess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:00

Ik ken er ook genoeg, heel vroeger ben ik zelf ook zo geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:08

ken er ook genoeg, maar er zijn er ook andere.

Die zijn gestart als penny en naarmate ze vorderen en ervaring krijgen, krijgen ze ook meer noten op hun zang :+ Eentje die in het begin alles deed, en erna zowat van de eigenaar ging eisen dat het paard opgezadeld en wel klaarstond als ze kwam rijden, die de eigenaar zelf weer moest afzadelen en dat de eigenaar blij mocht zijn dat ze het paard dagelijks 5min in de paddock zette... dat was meer dan genoeg losgooien, roddelen in de kantine was leuker...

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:21

Zo was ik vroeger ook!
Iedere dag de hele dag naar verzorgpony, rijden, lange bosritten maken en picknicken, uren in de wei zitten, de hele dag borstelen, spelletjes spelen, alle vriendinnetjes meenemen, vlechtjes maken, gras gaan plukken om te voeren, ...
En op de manege een hele dag stallen uit mesten om savonds een uurtje te mogen vrijrijden :')
Vond ik echt heel mooie tijden <3
Ik zou het nog steeds iedere dag doen als het kon, maarja studie, werken, ik ben blij als ik een paar keer in de week kan rijden.

Ik zie toch ook niet veel meiden die nog de hele dag tutten, het lijkt wel alsof de jonge meisjesdroom is veranderd van *een eigen pony krijgen* naar *in het Z geraken met mijn pony*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:56

ik heb zelf uren en uren gesleten op de manège! Lessen kijken, prullen met de pony's, vezorgen, mee voeren. Jammer genoeg mocht ik nooit rijden, maar was je wel goed genoeg om gratis alle rotklusjes op te lossen. WWilde ik rijden, dan moest ik gewoon een les betalen en in de les meerijden. Wou je een verzorgpony waar je ook vrij mee kon rijden, dan moest je die maar leasen van de manège.

Herinner me nog goed, door weer en wind op de fiets, in de winter zitten stressen tot mama me wou brengen als het gesneeuwd had, of bij teveel ijzel of regen. En 's avonds elke minuut uitbuiten en duimen dat ze te laat zou zijn zodat ik wat langer kon blijven :Y)

Heb nu wel eigen paard, maar heb ook nog altijd Penny-momenten hoor!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:08

Haha.
Ik mijn doen en laten ben ik tegenwoordig niet meer zo penny.

Zal mijn gemiddelde zaterdag eens beschrijven van die tijd :))
Elke zaterdag ochtend rond kwart over 8 op de fiets met mijn cap aan mijn stuur, zweep in mn hand en poetsdoos achterop, van 9 tot 10 uur rijles, daarna les van 10 tot 11 bekijken. Daarna waren er 2 uur paardenlessen die nooit boeiend waren dus ging ik kijken of ik ergens kon helpen met afzadelen, naverzorgen. Met mijn vriendinnetjes gingen we wel eens door het bos lopen naast de manege waar we ooit een dode reiger vonden. Gingen we elke week bij dat beest kijken.
En anders gingen we in de papiercontainer zitten en praten over de pony's/lessen en roddelen over andere meiden.

Om 13u begonnen beginnerslessen. Was ook genoeg te helpen met zadelen en de les zelf.
Om 14u en 15u waren (half) gevorderde lessen en die waren altijd leuk om te bekritiseren samen met je vriendinnetjes.
5 paarden op 1 dag mogen uitstappen was mijn record 8-) -:).
Verder bij mensen idd vragen of we (of ik) de pony mocht(en) verzorgen.
Als je met je vriendin bent die niets van paarden af weet en je een paard buiten tegenkomt, tegen je vriendin alles zeggen wat meisje op het paard fout doet. HAHA

Te grappig.

Zie ze eigenlijk ook nooit meer, maar misschien is dat omdat ik me ver van manege's weg houd en omdat mn staleigenaar liever geen verzorgsters onder de achttien heeft rondlopen. Heeeeeeeeerlijk :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:25

Oh ik kan nog heerlijk penny zijn hoor!
Gewoon naar de weides gaan om er te gaan zitten kroelen, als je aan de hand gaat wandelen tegen je paard brabbelen en hele gesprekken voeren :p

In de zomer de stal uitmesten, koel vers stro erin en dan in de metalen of baksteen eetbak gaan zitten bij je paard omdat het buiten te warm is.

Na het rijden je paard uitstappen en plat op de hals gaan liggen, armen er omheen en zo in slaap vallen (nee zijn geen foto's van, gelukkig :P)

Op de weide tegen je paard aan gaan liggen en zo samen betrapt worden als je beiden om ter hardst ligt te snurken en een ander paard dat ook staat te doezelen ernaast 8-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:14

volgens mij worden ze wel zeldzamer.
Veel meer kinderen mogen paardrijden, daarnaast hebben ze vaak nog andere hobby's en sporten of muziekles. Er zijn ook veel meer paarden en pony's, dus ook meer aanbod. Is het bij de een niet leuk genoeg, dan zoek je een ander... Is het weer niet goed, of mag je niet genoeg, dan kom je niet (meer).
Echte doorzetters die veel voor een pony overhebben, zonder dat ze teveel eisen hebben, zie je niet zo veel meer... Of ze zitten in de stad en de paarden zijn te ver fietsen ;)

Keuze te over voor de assertieve en creatieve "paardengek" ;) Misschien niet rond de grote steden, maar wel voor diegenen op de grens tussen stad en platteland...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:18

Natuurlijk! Als het vakantie is, komen de meest spannende verhalen hier op bokt, met een hoog pennygehalte. Erg ontroerend. Noem het sentimenteel. Dan zijn de penny's verhalen aan het posten.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:20

Mijn nichtje is zo'n pennymeisje. :D Geweldig, zij doet alles uit oprechte liefde, gewoon uit haar hart... Is helemaal gek op paarden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:28

Rivjenn schreef:
vroeger kregen we nog wel eens pennymeisjes om te vragen voor een verzorgpony of of ze even mochten kijken.
Zie ze echt noooooit meer

Inderdaad, vroeger reed ik zelf alles in de buurt af en overal waar een paard stond belde ik aan in de hoop dat ik ze mocht verzorgen. Tja met internet is dat gewoon minder ze gaan achter de laptop zitten en kijken wat er aangeboden wordt. Wel jammer want ik vindt het persoonlijk wel erg goed als je gewoon het lef hebt om bij iemand aan te bellen om de pony te mogen verzorgen.
En ik zie ze inderdaad al helemaal nooit fietsen zoals ik vroeger fietsten. Bepakt en bezakt fiets vol geladen met poetsspullen, cap zadel en gaan met die banaan. Zie mezelf weer helemaal fietsen.
Nu loopt er hier op stal af en toe het oppaskindje van de stalhouder rondt. Zo schattig nog geen 3 jaar. Maar ze wil echt alle paarden poetsen, ze helpt met de stallen mesten, eten klaar zetten end. Joh als dat geen pennymeisje wordt dan weet ik ook niet meer.

winny66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:30

ja vroeger gingen de meeste nog op de fiets ik zelf ook nu zijn ze verpest met de auto,anders is het te ver!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:34

zon meisje was ik vroeger ook!!! Heb het nog vaak zat over met een mede pennymeisje van vroeger dat we toendertijd ook genoten van het paardrijden , en dat dat ervan genieten er nu soms nog wel eens bij in schiet . Jammer is dat..maar nu heb ik mijn kleine mannetje Ruben , 4 jaar en 8 maand, en das al een echt penny manneke!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:35

Volgens mij ben ik na 10jr nog steeds penny.
Minder als toen, maar nog wel penny :+:

Hoeveel uur wij niet met ponys wandelden, uren in het weiland zaten etc..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:39

die zijn er nog op de manege hoor! rijden o peen doordeweekse dag, en zijn minimaal de hele zaterdag en halve zondag aanwezig, om te helpen met poetsen en opzadelen, pony's te knuffelen en borstelen, en inderdaad de hele dag over de bakrand heen hangen in de hoop dat iemand vraagt of ze even op hun paard willen stappen :')
vroeger was ik ook zo, heerlijke tijden :Y) ook altijd bij de wei langsgaan, en bij ieder weiland dat je op de fiets langsreed, kijken of er een pony in stond, was dat het geval, dan uren over de omheining hangen en ponybeest bekijken <3

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:47

Hier zit het er bom vol van :=
Mag ik hem aaien? Mag ik mee borstelen? Mag ik een snoepje geven?
Ik kom wekelijks ook briefjes tegen of ze mijn pony mogen verzorgen :=
En als ik aan het rijden ben dan komen ze ook kijken als ze er dan nog zijn.
Woooow hij loopt mooi :oo
_o-

Maar er zijn er ook veel die de manege ponnies een tets geven als ze hun mond niet open willen doen, vroeger was dat zielig...

Vandeweek was er ook een ramp :oo
Komen er 2 meisjes uit de stands gerent, 'snel! Deur dicht!' Zei er een.
Komen ze als een dolle de bak ingerent, 'juwel staat los :oo '
Dus de instructrice, 'dan maak je haar toch weer vast?' _o-
Rennen ze weer terug, hoor ik ze zeggen, 'maar goed dat wij er zijn, anders was ze miss wel ontsnapt :oo ' _o-

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:48

Ja hoor ligt nu boven in haar bed te slapen in een kamer behangen met paarden posters, paarden troep en haar stalkleren, in een hoop ergens in een hoek gesmeten. 14 jaar, houdt van tutten en woont ongeveer in de stal van haar pony.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 01:27

Ik denk dat ik, ondanks mijn 22 lentes, toch nog stiekem onder de "penny" noemer val :) Ik rijd op de manege meestal op hetzelfde paardje, en nu heb ik me onlangs getrakteerd op een mooie tas gevuld met poetsgerief, dus voor en na het rijden krijgt dat paardje altijd een verzorgbeurt van me :)
Weet nog dat ik met een heel klein hartje aan de instructrice ging vragen of ik dat wel mocht doen, keek ze me met een smile van hier tot ginder aan "tuurlijk mag je dat!".
En als mijn les voorbij is zit ik ook altijd aan de rand van de piste te kijken naar de andere lessen..
Dus, I confess.. ik ben het penny-zijn nog niet af ;)

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 01:32

Tammy_ schreef:
die zijn er nog op de manege hoor! rijden o peen doordeweekse dag, en zijn minimaal de hele zaterdag en halve zondag aanwezig, om te helpen met poetsen en opzadelen, pony's te knuffelen en borstelen, en inderdaad de hele dag over de bakrand heen hangen in de hoop dat iemand vraagt of ze even op hun paard willen stappen :')
vroeger was ik ook zo, heerlijke tijden :Y) ook altijd bij de wei langsgaan, en bij ieder weiland dat je op de fiets langsreed, kijken of er een pony in stond, was dat het geval, dan uren over de omheining hangen en ponybeest bekijken <3

Ben blij dat wij dat niet op stal hebben. Moet er niet aan denken dat de hele tijd als je aan het rijden bent, er zo'n penny meisje naar je staat te kijken.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 02:19

Zijn er vast nog wel!
Herinner mijn manegetijd ook nog heel goed, en op zaterdag middag met een vriendinnetje verzorgpony's zoeken in de regen! En alle rotklusjes opknappen!

Maar ik heb nu nog steeds mijn penny momentjes :') Door een mega regenstorm fietsen om mijn pony een knuffel te gaan geven. Of er 's nachts achterkomen dat het persoon dat zou uitmesten dat niet heeft gedaan en dan om 3 uur snachts op de fiets erheen om uit te gaan mesten omdat ik niet wil dat hij in de prut staat. :') Achja, heerlijk toch?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:36

Nou ik was ook een echte hoor; ik zat om 6 uur sochtends op zaterdag op stal zodat ik de eerste was bij de verzorgpony (anders was er een ander meisje wat heb 'inpikte') en ik zat dan tot savonds bij mn pony.... En elke dag ging ik direct uit school naar mn verzorgpony. Ik was een eeecht echte pennywafel!
En ik ben het in mn hart nog steeds, alleen helaas heb ik nu het volwassen leven erbij gekregen met de verantwoordelijkheden die daarbij horen. Mijn dochter van bijna 8 wordt hopelijk mn opvolger. Ze krijgt in elk geval binnenkort samen met haar moeder haar eerste shetlander!!