ervaring polyvlokken / het verschil tussen aanbieders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

ervaring polyvlokken / het verschil tussen aanbieders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 22:21

wie heeft er ervaring met polyvlokken verwerken in een te zware rijbak? (andere soort vlokken mag ook)
wordt je bodem daadwerkelijk stabieler? hoeveel heb je nodig per m2? 3 a 4 kilo wordt aangeraden, klopt dit ook?

daarnaast zie ik verschillende soorten. witte worden aangeboden voor iets meer dan een euro per kilo. maar ik zie ook donkere voor
de zo'n 60 cent per kilo. zit hier verschil in behalve de kleur

worden polyvlokken altijd gezien als chemisch afval of zit daar ook verschil in?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:16

helemaal niemand?

er zijn toch vast wel bokkers die vlokken door hun zandbodem gemengt hebben?

lin_kit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:11

Hallo
over de prijs weet ik helaas niks. wel weet ik dat we op mijn stage bedrijf ook polyvlokken in de bak hebben. Volgens mij zorgt het ervoor dat de bak minder zwaar is....? Ik kan het nog even na vragen voor u. In ieder geval zorgt het voor een betere bodemstabiliteit, dat weet ik wel zeker ;)

gr linda

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:01

ik heb polyvlokken van zorgdrager
1900 euro voor bak van 20x40
goed spul :j

mijn bak is te goed gedraineerd daardoor bleef hij te mul/zwaar, dat is nu niet meer zo door de vlokken!

sjofaba

Re: ervaring polyvlokken / het verschil tussen aanbieders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:38

Hoi

bij ons op stal hebben we ook polyvlokken erin,
wat ik van mijn instructrice begreep, is het ten alle tijden chemisch afval en moet het dus ook speciaal afgevoerd worden,
de kosten weet ik ook niet precies, wij hebben in de bak van die wit achtige beetje grzijze zijn het,
wat ik wel weet is dat het heeeeeeerlijk is in de bak, de bak is heerlijk licht maar ook verend, dus niet hard alsof de vloed net heeft aangestaan.
ik vind het echt een aanrader die vlokken erin, mn insturcitrice is ook jaloers op me dat wij die vlokken erin hebben en zij alleen eb en vloed bak.

ik zou even langs lokale dealers gaan, om offertes te vragen over de kosten en of het echt als chemisch afval afgevoerd meot worden.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:10

het is idd moeilijk af te voeren, je moet het laten ophalen/zeven om de vlokken eruit te krijgen
maar dat zou voor ons geen probleem zijn, man mijn werkt bij een bedrijf waar dat kan :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:46

Uit de bovenstaande berichten maak ik op dat het zand met polyvlokken wordt vermengd. Nu vraag ik mij af of je ook alleen polyvlokken in een bak kan gebruiken.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:08

Als je alleen polyvlokken gebruikt dan krijg je zn all weather tuft idee, dat zijn grote vlokken op een vaste (hardere) ondergrond

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:34

Vlokken in je bodem maakt je bodem chemisch verontreinigd, wat later voor dure problemen kan zorgen. Wij hebben daarom gekozen voor houtsnippers/ megatop (let op, hierin zit een groot verschil onderling en is ook niet te vergelijken met schors!!) Onze snippers zijn gemaakt van gesnipperde pallets en is dus duurzaam. We hebben het nu 2 jaar en bevalt super!! De bodem is mooi stabiel en stevig. We hebben het gekocht hou houtvezelhandel de Wit in Oudewater, ze bezorgen in het hele land.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:49

Ohw, dus vlokken zijn dan toch niet zo heel handig. En wat hebben jullie onder de houtsnippers? Doek en drainage o.i.d? Ik neem aan dat de bak wel goed droog moet zijn al wil je houtsnippers gebruiken anders wordt het toch een bende. Heb je er toevallig een foto van?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:57

Ik zal morgen even kijken of ik een duidelijke foto heb. Waarom zou het een bende worden?

Wij hebben er woudzand onder. Geen drainage, maar wel zand op zand. (op de site van megatop adviseren ze overigens wel drainage) Vandaag is hier 20 mm regen gevallen, maar vanavond waren de meeste plassen al weer verdwenen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:04

Heb wel eens bij iemand gezien, die gewone snippers gebruikten voor een uitloopje dat het zo'n rommeltje werd. Maar deze houtsnippers zullen dan wel veel beter zijn en langer meegaan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:08

Ze liggen er nu 2 jaar in. En hebben de bodem echt verbeterd. Maar zoals ik al schreef er zijn meerdere soorten snippers in omloop. Zit nogal verschil in. Hangt namelijk erg af wat voor soort hout het is. Ene hout rot meer/sneller dan andere.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 22:10

ik heb uiteindelijk niet gekozen voor vlokken, maar voor kokos. dit bevalt erg goed :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:11

Hier dan toch even een foto, hoop dat het duidelijk is.
Afbeelding

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:13

tine10, dan moet je wel een hele droge mooie bodem hebben.
Hier goede ervaring met polyvlokken van Zorgdrager.
De bodem van de longeercirkel en paddocks worden binnenkort vernieuwd met polyvlokken van een andere firma. Ben benieuwd.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:51

tine10 schreef:
Hier dan toch even een foto, hoop dat het duidelijk is.
Afbeelding

Ziet er netjes uit. Blijft het ook allemaal mooi liggen als het flink waait en erg droog is? Of houden jullie het dan nat met sproeiers o.i.d.?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:09

Blijft perfect liggen. Afgelopen voorjaar toen het zo droog was, ook geen enkel probleem. Voorheen veel stuifzand, nu niets.
En ik hoef niet te sproeien. Toen we gingen kijken naar bodemverbeteraar, was dat voor mij ook een van de voorwaardes. Wilde geen bodem hebben die ik perse zou moeten sproeien (wat bij veel vlokkenbodems het geval is). Dan heb je er nog veel werk en kosten aan. Nu met al die regen ook gewoon een goede bodem. Ben er echt heel blij mee. En het ziet er ook nog mooi, natuurlijk uit.

Vrijdag terwijl het heel nat was nog met de tractor erin geweest, geen geulen gemaakt met de banden!!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:22

tine10 schreef:
Blijft perfect liggen. Afgelopen voorjaar toen het zo droog was, ook geen enkel probleem. Voorheen veel stuifzand, nu niets.
En ik hoef niet te sproeien. Toen we gingen kijken naar bodemverbeteraar, was dat voor mij ook een van de voorwaardes. Wilde geen bodem hebben die ik perse zou moeten sproeien (wat bij veel vlokkenbodems het geval is). Dan heb je er nog veel werk en kosten aan. Nu met al die regen ook gewoon een goede bodem. Ben er echt heel blij mee. En het ziet er ook nog mooi, natuurlijk uit.

Vrijdag terwijl het heel nat was nog met de tractor erin geweest, geen geulen gemaakt met de banden!!!

Ben ik ook erg benieuwd hoe groot de bak is en wat jullie ongeveer voor de houtvezellaag kwijt waren?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:17

We hebben een bak van 17x34, en waren voor 43m2 1050,00 kwijt in 2009. Dat was incl btw en bezorgkosten.

Het zijn geen houtvezels, maar houtsnippers!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:02

Bedankt voor je informatie. Ik ga eens kijken wat wij ermee kunnen doen.

chriswint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:45

gewoon ven zoeken in google op polyvlokken en u vindt de bedrijven die het leveren.
sommige met de prijzen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 22:46

chriswint schreef:
gewoon ven zoeken in google op polyvlokken en u vindt de bedrijven die het leveren.
sommige met de prijzen

goh daar was ik zelf nog niet opgekomen, bedankt voor de tip :+

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:23

Bij ons gaan ze zaterdag alle berken omhakken en versnipperen. Is dit wat als toplaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:40

tine10 schreef:
We hebben een bak van 17x34, en waren voor 43m2 1050,00 kwijt in 2009. Dat was incl btw en bezorgkosten.

Het zijn geen houtvezels, maar houtsnippers!

Dat is niet goedkoop, voor binnenbakken wordt het veel gebruikt en dat vind ik dan weer hele fijne bodems, maar voor buitenbakken gaat het niet lang mee. Dan idd is kokos goedkoper..maar ik hoorde dat dat ook niet jaren mee gaat...en dat het kan gaan rotten en dan ontzettend stinkt, maar dat kan met houtvezels ook.

De bak ziet er zo erg mooi strak uit, maar is hij onderhand niet te hard? Ik heb begrepen dat de hoeven er 3 cm in moeten zakken voor demping.

Mijn houtvezel die ik in de stal gooi zijn van gesnipperde pallets, dus dat betekend dat het jaren op de mesthoop blijft liggen? Je kan nl ook de grovere soort kiezen voor in de stal, zou je bijna vragen of ze de schreddergaten ook groter hebben en dan in je bak doen, ik geloof dat ik dan met een pellet met pakken klaar ben..

Pallethout is het goedkoopste hout dat je kan in denken en is ook van naaldbomen hout en dat rot juist weer snel weg.