Staleigenaar is plots of vakantie, zonder te vertellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Staleigenaar is plots of vakantie, zonder te vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 11:55

Hallo,

Ik zit met een klein probleempje. Mijn paard staat op een privéstalling, bij mensen aan huis. Zij voeren dus dagelijks toezicht, stallen uitmesten, zorgen voor hooi en bieten en water. Alles wordt dus gedaan.
Nu kwam ik donderdag bij mijn paardje aan en was met hem wat aan het kroelen op de weide. Plots kwam er een vreemde man het erg op, hij vroeg me wie ik was. Ik zei dat ik eigenaar was van een paard en vroeg wie hij was. Hij vertelde dat hij de paarden kwam verzorgen, 's avonds binnen zetten en eten geven enz. Ik was verbaast en vroeg waar de eigenaars van de stal waren. "Dat mag ik niet zeggen" zegt ie. Ik zeg dat ik het wel wil weten want dat mijn paard hier staat. "Ze zijn op vakantie", zegt hij me dan. Ik vraag voor hoelang -> "nog zeker een week"..! Ik schrok me dus een ongeluk! Mijn paard wordt nu verzorgd door een man die ik niet ken en ik wist niet dat de staleigenaars even op vakantie waren vertrokken voor twee weken. De dochter van de staleigenaars woont nog thuis en er was afgesproken dat zij samen met de man de zorg van de paarden zou doen. Donderdag vroeg de man me waar de dochter was, ze was niet thuis! Wie doet er dan toezicht op de paarden vraag ik me af?? De man komt enkel 's avonds om ze binnen te zetten en bieten te geven.
Ik moet wel zeggen dat mijn paard een propere stal had en er lag een biet klaar in zijn bak. Maar toch, ik ben helemaal niet tevreden met het feit dat ik totaal niet weet dat de mensen weg zijn, en zeker niet dat er nergens op z'n minst een briefje hangt met de boodschap dat er iemand da paarden komt verzorgen en een telefoonnr. Ik mak me ongelofelijk zorgen dat als er iets met mijn paard gebeurd dat niemand het ten eerste zal kunnen zien en ten tweede me zal verwittigen..

Als ze terug zijn ga ik het zeker vragen waarom ze mij niets hebben gezegd. Maar ik vrees dat er geen enkele reden zal zijn die ik terecht genoeg zal vinden om ze te begrijpen..
Moest het even van me afschrijven.

Wat vinden jullie?

missnynke

Re: Staleigenaar is plots of vakantie, zonder te vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:58

op vakantie kan ook zeggen dat hij in de bak zit, of met psychische problemen is opgenomen?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:59

niet netjes idd (wie weet is er iets anders gaande ?? )
hoe lang sta je daar nu ??

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:01

Bizar zeg!
Zou voor mij een reden zijn om me eens te gaan oriënteren op een andere stalling. Met name het feit dat je niet voorgesteld bent aan de persoon die de paarden nu doet... én het "dat mag ik niet zeggen" op je vraag waar de staleigenaar is, zou mij ook alarmeren. Ik wil geen paniek zaaien, maar toch: Is er geen sprake van financiele problemen, dreigend faillissement, dreigende beslaglegging bij de staleigenaar? Want dan moet je nu als de donder er voor zorgen dat je heel heel HEEL overtuigend kunt aantonen dat jouw paard ook echt JOUW paard is!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:03

In de psychiatrie of de bak echt niet :). Een goede vriendin van mij heeft een tante die beste vriendin is van de staleigenaar. Door haar weet ik dat echt echt op vakantie zijn en tot hoe lang... Ik denk dat de man het niet mocht zeggen ivm mogelijke inbraken. Maar jah, mijn paard staat daar toch!
Ik sta nu anderhalf jaar op stal

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:04

Heb je ze niet proberen te bellen?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:05

Ja de stal is niet echt officieel.. Het zijn boeren die dat erbij doen als extraatje

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:05

Ik heb ze nog niet proberen bellen omdat ik eerst zeker wil zijn van wat ik ga zeggen. Maar ja, op vakantie aan het zwembad heb je ook niet meteen je gsm bij je denk ik?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:09

Ik kan me voorstellen dat je wel een beetje schrok!
Misschien hebben ze het niet gemeld omdat ze halsoverkop moesten vertrekken? Wel vreemd, ik zou er ook een raar gevoel bij krijgen.
Ik zou niet gelijk naar een andere stal gaan zoeken. Wel zou ik even in de gaten houden hoe het er nu op stal aan toe gaat. Gelukkig wordt je paard tot nu toe prima verzorgd. Als de staleigenaar weer terug is, zou ik dit even aankaarten. Geef aan dat je het graag weet als ze op vakantie zijn en wie er dan voor de paarden zorgt.
En als je je echt zorgen maakt, dan gewoon even bellen. Bel anders rond etenstijd ofzo, dan zullen ze hun telefoon wel bij zich hebben.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:49

Als ze alles netjes verzorgd achtergelaten hebben, vind ik dat jij er geen probleem van zou hoeven maken. De stallen zijn netjes, de paarden worden verzorgd en gevoerd, en ik vind dat de staleigenaren geen verantwoording schuldig zijn aan jou over waar ze zijn en wie de paarden verzorgt. Het zou wel netjes zijn geweest overigens. En ik ben het wel met je eens dat ze bereikbaar moeten zijn, daar vind ik dat je wel iets over zou kunnen zeggen. Trouwens, dat er overdag geen toezicht op de paarden is, vind ik echt niet abnormaal. Als er wel iemand thuis is, gaan ze ook niet de hele dag bij de wei staan kijken of alles goed gaat. En hoeveel mensen met paarden aan huis werken niet gewoon overdag?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 15:19

Ze hoeven mij zeker geen verantwoording af te leggen, een klein briefje met de telefoonnr van die man die de paarden nu verzorgt was voldoende geweest voor mij hoor

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:41

Aangezien hij het eerst niet wilde zeggen denk ik echt niet dat ze op "vakantie" zijn hoor.

Ik zou gewoon die man extra goed in de gaten houden of ie het goed doet en dan hoor
je na hun "vakantie" wel hoe het nu zat.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:42

Weet die meneer ook wat hij moet bij noodgevallen en weet hij wat een noodgeval is bij paarden en zal hij ze ook als zodanig herkennen?
Stel hij komt eind van de dagen de paarden binnen zetten en verzorgen e.d. en er is iets aan de hand, wat dan?
Dat zou voor mij heel belangrijk zijn.
Ik zou het niet meer dan normaal gevonden hebben als je even op de hoogte was gesteld d.m.v. een briefje of belletje.........dat zou ik zelf ook als prettig ervaren hebben.
Ik zou het er over hebben als ze terug en dan aangegeven dat je het zelf erg prettig had gevonden als je het had geweten (en nu best wel geschrokken was), wellicht een tip voor de huidige eigenaren voor een volgende keer........

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:51

ik zou er persoonlijk niet zo'n probleem van maken hoor. Je betaald voor stalling, voer etc. Nu is dat gewoon geregeld. Eigenaren moeten toch ook een keer weg kunnen? Zolang ze maar vervanging regelen.

Ik weet ook niet wanneer de staleigenaar voor mijn paard zorgt, of wanneer een ander. Als het maar gebeurd?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:57

Ik kan me ook best voorstellen dat je geschrokken bent, ikzelf zou het ook niet leuk vinden. Maar je vindt het eng dat er overdag niemand op je paard let? Ja, dat gebeurt hier ook niet hoor, je kan toch niet 24u per dag op iemands paard letten? En ze hadden idd wel even kunnen zeggen dat ze weg gingen. Ben jij de enige pensionklant daar of zijn er meerdere?

siqojaskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:15

Ik vind dat ze dit best even aan jou door hadden kunnen geven. Stel dat ze er over een week nog niet zijn. Misschien hebben ze geldproblemen of weet ik veel wat. Maarja, voor hetzelfde geld zijn ze gewoon op vakantie. Als ze terrug zijn zou ik het toch maar even met ze bespreken, dit kan echt niet!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 21:47

rienne schreef:
Ik kan me ook best voorstellen dat je geschrokken bent, ikzelf zou het ook niet leuk vinden. Maar je vindt het eng dat er overdag niemand op je paard let? Ja, dat gebeurt hier ook niet hoor, je kan toch niet 24u per dag op iemands paard letten? En ze hadden idd wel even kunnen zeggen dat ze weg gingen. Ben jij de enige pensionklant daar of zijn er meerdere?

Begrijp ik best hoor, dat er geen 24u toezicht op is. Maar het gaat me om de afspraak die gemaakt is tussen de dochter en die man, plots vraagt de man aan mij waar de dochter is. Ik wist niet eens dat de eigenaren weg waren, laat staan dat ik wist waar de dochter was. Verder staan er nog een aantal paarden, maar die zijn allemaal gepensioneerd, komen de eigenaars 1x per maand naar kijken.
Daarnet ben ik bij mijn paard geweest, heel propere stal, biet lag klaar, heb zelf nog een plak hooi in zijn box gelegd. Dus ik mag zeker en vast niet zeggen dat de man zijn werk niet goed doet, integendeel.
Als ze terug zijn ga ik het zeggen dat ik enerzijds erg was geschrokken en anderzijds dat die man zijn werk wel goed heeft gedaan (buiten dat mijn paard voor de tweede keer geen water meer had, maarja dat doe ik dan maar).

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:51

Het klinkt niet als 'zuivere koffie' . Als ze echt vakantieplannen hadden gehad had je dat toch wel geweten? Ik vind het niet meer dan normaal als de staleigenaar meldt als hij met vakantie gaat en vertelt hoe hij het heeft geregeld met de paarden.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:00

Ik ga mee met josie.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:08

>;) ik vind dit vreemd, als je daar al 1.5 jaar staat is het een kleine moeite om even door te geven dat ze de verzorging aan een ander overlaten voor 1 of 2 weken
en dat jij dan ook weet wie dat is, bij wie je moet zijn als er iets is en bij wie die man moet zijn als er iets met jouw paard is

gelukkig is de verzorging ok, maar toch een vreemde gang van zaken.

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:50

Hmmm... nee zeker niet netjes van de staleigenaar. Neem aan dat hij je telefoonnummer heeft en had je zeker even op de hoogte kunnen houden.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:00

voor het zelfde geld is er een sterfgeval in de familie en hebben ze gee ijd gehad om iedereen persoonlijk te bellen.
Zou me niet al te druk maken en paniek zaaien.
De beste man die het nu doet even aanspreken dat de paarden te weinig water hebben.

Soms zijn er weleens zaken die je als 'zwarte' pernsionklant niet aangaan.
Zou van het 'positieve' uitgaan dat er iets was waardoor hij je niet op de hoogte kon stellen.
Je kan altijd nog aageven dat je het wel prettig vind om op de hoogte gehouden te worden betreft stal zaken.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:26

Ik zou het ook niet fijn vinden hoor als ik in jou situatie zou zitten..
Ze kunnen vind ik toch op zijn minst even melden dat ze met vakantie gaan,
want dan kan jij ook eventueel even een extra oogje in het zeil houden op stal, toch?

Dan kunnen de pensionmensen juist meehelpen in de periode dat ze op vakantie zijn!

Desii_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:56

Vind ik niet de normale gang van zaken..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:58

misschien even tijdelijk op een manege in de buurt stallen? is dat msschien een optie?