Sneller de manen laten groeien??? HOE???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TonyLover_

Sneller de manen laten groeien??? HOE???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 18:05

hoiii,

hoe kan je er voor zorgen dat de manen van je pony sneller groeien?? <3 :P
ik wil namelijk lange manen hebben bij mijn pony!!! :o ;)

alvast bedankt! ;)

Ibbel

Re: Sneller de manen laten groeien??? HOE???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:10

Dat kan niet. Met geen enkel middeltje en op geen enkele manier. Haar groeit met een snelheid en tot een bepaalde lengte die genetisch bepaald is en voor ieder mens en dier vast ligt.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:13

Dat kan niet, het is gewoon een kwestie van tijd en verzorging.

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 18:13

oke want ik doe haar haar al in vlechtjes en dan groeit het al sneller merk ik. ik dacht misschien is er wel iets wat nog meer helpt. maar bedankt voor je reactie!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:15

Ook vlechten helpt niet om het sneller te laten groeien hoor, daar zijn gewoon geen middeltjes voor. Door te vlechten voorkom je wel een heleboel klitten, die bij het uitborstelen mogelijk eruit getrokken worden...

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:15

je kunt je eigen haar toch ook niet sneller laten groeien!? :p Bij mijn paarden helpt vlechten juist niet, dan breken de manen en worden dunner...

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:22

Eefiepeefie schreef:
je kunt je eigen haar toch ook niet sneller laten groeien!? :p Bij mijn paarden helpt vlechten juist niet, dan breken de manen en worden dunner...

apart, ik heb juist wel van meerdere kappers eens gehoord dat door vlechten je haar WEL sneller groeit,
dus dan zou je denken dat bij bij paarden ook wel werkt... Ik merk het bij mij ook als ik mijn haar vaak in vlechtjes doe!

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:25

Flink vastpakken en eraan gaan hangen, misschien dat het zo meer uitrekt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:27

Redhead89 schreef:
apart, ik heb juist wel van meerdere kappers eens gehoord dat door vlechten je haar WEL sneller groeit

Ook voor mensen is het onzin. Het enige effect van vlechten is dat je haar misschien minder afbreekt/beschadigt. Haar heeft een bepaalde levensduur, de blauwdruk daarvoor ligt vast in het haarzakje. Gedurende een bepaalde periode groeit haar (meestal 3 jaar) daarna valt het uit. Bij iedereen, en iedere haar.
Die periode dat het groeit varieert, en de snelheid waarmee het groeit varieert. Meer smaken zijn er niet.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 04-02-11 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:28

Asmaryl schreef:

Denk niet dat het werkt... Lijkt me dat het pijn doet en misschien afbreekt...

Als vlechten bij mensen helpt dan zou dat de enigste mannier zijn...

En op een keer stoppen de manen ook met echt hard doorgroeien, dit is gewoon puur natuur ;)

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:29

CrossHorse schreef:
Asmaryl schreef:

Denk niet dat het werkt... Lijkt me dat het pijn doet en misschien afbreekt...

Het was sarcastisch, schat. ;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:07

je hebt helaas geen middeltjes waar het haar sneller van gaat groeien ( als het er was zou ik het ook wel willen hebben ahha )

ik vlecht de manen van mijn ruintje veel in - laat het 1 a 2 weken zitten - 1 a 2 dagen los - en weer invlechten -- wat je dan merkt is : het klit niet - het lijkt / word voller doordat je er niet zoveel haren uitborsteld ,,,

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:06

de manen van je paard kan je niet sneller laten groeien, is idd genetisch bepaald. geloof ook niet dat vlechtjes werken. gewoon zo min mogelijk, en voorzichtig borstelen, om zo min mogelijk haar eruit te trekken, denk ik. (antiklit?)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:14

Redhead89 schreef:
Eefiepeefie schreef:

apart, ik heb juist wel van meerdere kappers eens gehoord dat door vlechten je haar WEL sneller groeit,
dus dan zou je denken dat bij bij paarden ook wel werkt... Ik merk het bij mij ook als ik mijn haar vaak in vlechtjes doe!

Raar een van de eerste dingen die je op de kappersschool leert is dat er GEEN wondermiddeltjes zijn om je haar te laten groeien en dat vlechten ook een fabeltje is.
Dat komt omdat je haar in een vlecht korter is als je het dan vaak vlecht en dan ineens los doet lijkt het voor je gevoel langer en het kan wat voller aanvoelen maar het gaat er echt niet van groeien. Haar komt uit de hoofdhuid daar heeft een vlecht of wat voor smeersels dan ook geen invloed op.
Het enige wat goed is voor je haar is vitamine B je haar kan daar iets sneller door groeien maar dat zijn echt geen cm's meer. Misschien 2 cm op een jaar meer ofzo maar het is geen wondermiddel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:43

Eefiepeefie schreef:

dit is onzin :n
ikzelf vlecht al jaren de manen van mijn paarden. vlechten zitten er 24 uur per dag in, maar ik kan je garanderen dat de manen absoluut NIET dun worden of afbreken.

Afbeelding

zoals je ziet.. zijn de manen flink dik en extreem lang, ondanks de vlechten

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 23:54

kijk zulke manen wil ik ook voor mijn pony!
dat gaat alleen beetje lang duren! :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:08

dat gaat je niet lukken, het is helaas echt genetisch bepaald of je paard lange manen krijgt.
de mijne had het al vanaf haar derde jaar, en ook haar dochters hebben dezelfde genen.
maar een van mijn andere dieren vlecht ik precies hetzelfde in, en die heeft na bijna 2 jaar nog steeds geen echt lange manen.

zie het relatief korte bosje haar }:0
Afbeelding

Ze hebben het.. of ze hebben het niet :=

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:15

de enige optie hair extensions! *D

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:27

Biotiene kan er wel bij helpen om het haar te verstevigen ook de hoeven
We hebben de paarden altijd in de vlechten om he tkapot trappen te voor komen
ook worden ze niet vaak gekamt alleen op nieuw in gevlochten
goede shampoo en creme spoeling is wel belangrijk
dan heb je kans om je geneties bepaalde lengte te berijken voor dat het afbreekt

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 02:44

Dat kan gewoon niet. Zoals je misschien wel weet is dat bij de mens totaal niet mogelijk. Net zoals bij alle andere dieren overigens. De snelheid van haargroei kan niet beïnvloed worden met producten. De kwaliteit van het haar wel.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 02:50

de enige optie voor snel langer haar: hair extensions, doen we bij mensen die langer haar willen hebben ook :Y) haargroei kan niet beïnvloed worden door vlechten of smeersels :n

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 03:09

Ik heb wel is gehoord van rozebotel! Smeren, vlechten en dat om de paar dagen.. Of het werkt? Ik weet het niet..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:05

Het enige wat helpt voor een gezonde (dus niet meer) haargroei is een goede leefomgeving met goed voer.
Wij kochten eens een Friesse merrie, die was toen al 8 met behoorlijke manen die de hals in zijn geheel bedekte. Wij zijn het gaan borstelen en vlechten en na een jaar kwam het tot aan haar knieën, daarna is het niet meer gegroeid maar de merrie is in dat jaar wel gigantisch opgeknapt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:30

Lowara schreef:
Eefiepeefie schreef:

ikzelf vlecht al jaren de manen van mijn paarden. vlechten zitten er 24 uur per dag in, maar ik kan je garanderen dat de manen absoluut NIET dun worden of afbreken.

Dat is bij ieder paard verschillend. Bij die van mij moet ik ze ook niet vlechten anders breken ze erg snel af.
Andere manen zijn daar goed tegen bestand en ander haar is te poreus.
Wat je wel kan doen is zachtere elastiekjes gebruiken dat wil ook weleens schelen tegen het afbreken van het haar.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:12

Tigra_ schreef:
[quote="Lowara
[quote="Eefiepeefie

Dat is bij ieder paard verschillend. Bij die van mij moet ik ze ook niet vlechten anders breken ze erg snel af.
Andere manen zijn daar goed tegen bestand en ander haar is te poreus.
Wat je wel kan doen is zachtere elastiekjes gebruiken dat wil ook weleens schelen tegen het afbreken van het haar.

dan is een andere manier van vlechten eventueel een optie?
een zooi losse vlechten brengt meer "schade" aan dan bijvoorbeeld een hengstenvlecht of een merrievlecht.
want paarden met redelijk dun kroezelig haar, kunnen inderdaad krijgen dat de onderkant door de elastiekjes kapot kan gaan.
gewoon 1 vlecht en slechts 1 (zacht) elastiekje zou de kwaliteit/behoud van de manen wel kunnen verhogen