's morgens voer ik mijn paarden zelf. In de achtermiddag en avond ook.
Tussen 7 en 4 ben ik van huis. School of stage

De afspraak is dan dat mijn stiefvader mijn paarden eten geeft. Ze staan aan huis dus kleine moeite.
Mijn ene paardje heeft niet veel nodig, word dik lucht.
Mijn andere pony is 28 en word snel mager. De DA heeft als advies gegeven om hem 5 keer per dag hooi te geven. 2-3 plakken per keer.
Dit ging erg goed! Hij bleef prima op gewicht. Sinds deze week vind ik dat hij weer wat mager word. Hij valt in bij de achterhand en ook zijn buik begint dunner te worden. Echt mager is hij gelukkig nog niet maar je ziet dat hij begint in te vallen.
Ik vroeg dus aan mijn stiefvader hoe vaak hij te eten kreeg. 3 van de 5 keer voer ik dus, de andere 2 keer is de afspraak dat mijn stiefvader dat doet. Zijn antwoord was: Vaak genoeg.
Ik: Dat was de vraag niet, de vraag was hoevaak precies?
Hij: VAAK GENOEG ZEG IK TOCH?!
Ik: dan neem ik aan dat je gewoon 2 keer bedoeld, zoals de afspraak.
Geen antwoord...
Ik: hoeveel geef je hem per keer?
Hij: Genoeg.
Ik: Maar hoeveel precies? Ik zie dat hij mager word en ik vind het belangrijk dat hij genoeg krijgt.
Hij: IK ZEG TOCH GENOEG GA AAN IEMAND ANDERS ZIJN HOOFD ZEUREN.
Ik: Je hoeft niet boos te worden, ik maak me alleen zorgen en wil even weten hoeveel hij krijgt.
Hij: Hij is 28, jij wilt dat hij er altijd als een paradepaardje bij loopt. Voer dan lekker zelf!
Ik: Ik verwacht niet dat hij er als een 5 jarige uitziet, kan ook niet. Maar dat hij op gewicht blijft is wel belangrijk. En ik voer zelf als ik thuis ben maar ik heb ook school/stage.
Hij: Dan blijf je toch thuis?
Ik: Doe niet zo onredelijk.
Hij: Nou hij heeft heus geen honger, ik geef hem regelmatig wortels en brood.
Ik: dat is lekker voor tussendoor maar dat houd hem niet op gewicht. Hij heeft echt 2-3 plakken hooi per keer nodig.
Hij: Ik zie wel .. en toen liep hij weg.
Mijn pony krijgt dus te weinig te eten.. en ik krijg mijn stiefvader dat gewoon NIET aan zijn verstand. Hij denkt dat wortels/brood genoeg zijn maar dit is dus niet zo..
Hoe krijg ik hem aan zijn verstand dat mijn pony ECHT hooi nodig heeft?!