Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_Esther_87_ schreef:Ik vat m niet helemaal....van eigen land, bedoel je dan dat die 43 euro de kosten van het persen en inpakken zijn? Want dat is echt idioot duur...ik heb daarvoor dit jaar geloof ik 18 euro betaald per pak.
Als je niet zelf hebt laten persen maar het hooi 'gewoon' gekocht hebt, dan is het, zeker nu, een heel normale prijs.
noudy schreef:Ik betaal 20 euro voor een grote rondbaal 5 a 600 kilo
en voor kleine baaltjes 6 voor 10 euro dus nog geen 2 euro per baaltje,
dit is dan wel in duitsland.
petitparis schreef:Volgens de boer kost het persen en wikkelen alleen 20 euro. maaien en keren doet hij zelf...
anneliesdj schreef:petitparis schreef:Volgens de boer kost het persen en wikkelen alleen 20 euro. maaien en keren doet hij zelf...
Die is denk ik ook niet helemaal eerlijk, wij betaalden destijds (even uit mijn hoofd) 11/12,- voor het wikkelen en persen van 8 hectare in grote ronde balen. Als je iets minder land hebt is het wellicht wat duurder dus zul je incl. maaien, schudden, zwillen enz. op 20-22,50 uitkomen, wat StalBerguil ook zegt.
Marjolein; ik snap jou niet helemaal want je zegt dat 1/3e voor jullie is, gratis uiteraard maar vervolgens betaal je wel 16,-? Dan heb je ze dus niet gratis...?