Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Chaos schreef:Het gaat toch om lesgeven? Alles dus.
Bij ons op stal hebben we de regel dat klanten gewoon les mogen nemen en geven. Maar ze moeten een diploma hebben én bakhuur betalen. Dat zijn de voorwaarden voor onze klanten.
sas27 schreef:Nee ik vraag er geen geld voor.
Het is een kennisje die ik les geef maar zij vind dat er nu te veel mensen komen terwijl mijn bijrijders (2 pony's) allebei 1 tot 2 keer per week komen. Maar als hun komen kom ik toch niet dus is toch niks extra's!?
En als ik geld vraag voor het bijrijden is dat toch mijn zaak niet die van hun?
Maarja ik geloof dat ik me er maar bij neer te leggen heb.
chanel1985 schreef:Dus bij julie moeten ze stalgeld betalen en als ze les willen van een lesgever buiten de stal moeten ze nog eens bakhuur betalen en lesgever moet een diploma hebben. Waarom moeten ze een diploma hebbe, je kunt toch een lesgever hebben die geschikt is en weet waarover ze praat maar geen officieel diploma.
manex schreef:Chaos schreef:Het gaat toch om lesgeven? Alles dus.
Bij ons op stal hebben we de regel dat klanten gewoon les mogen nemen en geven. Maar ze moeten een diploma hebben én bakhuur betalen. Dat zijn de voorwaarden voor onze klanten.
Ik ben blij dat ik niet bij jou op stal sta. Wat een flauwekul zeg.
Als ik stalling betaal met gebruik van de bak, wat maakt het dan uit wie er op mijn pony rondhobbelt in de bak? En als ik die persoon dan wat aanwijzingen wil geven moet ik dat toch helemaal zelf weten?
chanel1985 schreef:Maar als die bijrijder bv een stuk stalgeld meebetaald is er toch geen probleem?
Ik ben blij dat ik op een stal sta waar dit allemaal geen probleem is, lesgevers buitenaf, al dan niet diploma, andere op mijn paard laten rijden.
BrankaZ schreef:chanel1985 schreef:Maar als die bijrijder bv een stuk stalgeld meebetaald is er toch geen probleem?
Ik ben blij dat ik op een stal sta waar dit allemaal geen probleem is, lesgevers buitenaf, al dan niet diploma, andere op mijn paard laten rijden.
Juist dan is het wel een probleem. Bijrijdster betaalt dan de eigenaar van het paard en kan lessen volgen die ze voorheen aan de stal-/manege eigenaar betaalde. De laatste loopt dus geld mis en de eigenaar van het paard heeft minder kosten aan stalling. Bijrijder maakt het weinig uit. Die heeft als het goed is een leuk paard te rijden in de les en kan een keertje vaker rijden.