Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
M_D_H schreef:ik scheer het hele jaar door, en ik heb nog nooit gezien dat de zomervacht beschadigd is van het vele scheren
maar, als je het niet ziet zitten om te scheren, kan je ook zo'n schuurblokje halen en daar alle haaren mee wegborstelen
Roos_s schreef:M_D_H schreef:ik scheer het hele jaar door, en ik heb nog nooit gezien dat de zomervacht beschadigd is van het vele scheren
maar, als je het niet ziet zitten om te scheren, kan je ook zo'n schuurblokje halen en daar alle haaren mee wegborstelen
waarom scheer je het hele jaar door?? bij ons is dat in de zomer nl echt niet nodig??
petitparis schreef:springruiter bij ons op stal doet doet dit ook. Maakt bij warme temperaturen echt wel uit... haar paarden stonden anders te zweten op stal. De zomervacht leek wel mooi terug te komen, maar ik zou zo'n paard toch niet graag in een regenbui hebben... Die worden toch door en door nat en zeker als ze regelmatig gewassen worden en afgespoten...
M_D_H schreef:lotusss schreef:bij mij hebben ze het afgeraden.
omdat de vacht voor de zomer er dan niet meer goed door heen komt
ze raden het bij iedereen af
maar ik heb meerdere paarden gezien die wel een mooi zomervachtje nog hebben hoor