Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjors493 schreef:Wij gaan van stro over op zaagsel. Lijkt ons veel beter uitmestrn. Maar een paar vragen:
1) Kun je zaagsel ook gewoon bij het stro doen (op de mesthoop) ?
2) Wat zijn de prijzen van zaagsel, een pak van 25kg?
3) Hoeveel pakken zaagsel in de stal? (4mx4m)?
4) Wat is makkelijker mesten stro of zaagsel?
nynke55 schreef:Sorry, ik gebruik geen zaagsel meer, ben overgegaan op strokorels, Ik ben wel benieuwd waarom je voor zaagsel gekozen hebt.
tessacheyenne schreef:Zaagsel mest ideaal...ik wil niets anders meer! Heb een speciale vork gekocht en mijn paarden staan superschoon. Ik betaal voor een baal zaagsel van ongeveer 600 liter 5,50 euro. In mijn stal van 4x4 m gaan igg indien hij leeg is 2 a 3 balen. Verder haal ik elke dag de drollen en urineplekken eruit en strooi ongeveer 2 balen per week erbij. De stal gaat enkel helemaal leeg bij de grote jaarlijkse poetsbeurt. (= reinigen met de hoge drukspuit)
DubbelDun schreef:@Sjors493: Tja andere DA's denken daar dus anders over
http://www.dierenkliniekgo.nl/dgopages/ ... nijnen.pdf
Gentlegiant schreef:tessacheyenne schreef:Zaagsel mest ideaal...ik wil niets anders meer! Heb een speciale vork gekocht en mijn paarden staan superschoon. Ik betaal voor een baal zaagsel van ongeveer 600 liter 5,50 euro. In mijn stal van 4x4 m gaan igg indien hij leeg is 2 a 3 balen. Verder haal ik elke dag de drollen en urineplekken eruit en strooi ongeveer 2 balen per week erbij. De stal gaat enkel helemaal leeg bij de grote jaarlijkse poetsbeurt. (= reinigen met de hoge drukspuit)
Hoe kun je een baal van 600 liter zaagsel hebben?
Die wat mam heeft zijn 136 liter en groter en zwaarder als een klei. Pakje hooi of stroo hoe hanteer je dat in vredensnaam
En dan 2a3 pakken erin succes
Ik denk dat je gewoon 136 liter bedoelt