Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Tinky12 schreef:Een pittig gesprek aangaan met je zuster,haar paard dus ook haar zorg.Anders moet ze hem lekker wegdoen als ze er geen zin meer in heeft![]()
Verder even spreken met de overige eigenaren en als de sodemieter op zoek naar een verzorger
Coeur schreef:Tinky12 schreef:Een pittig gesprek aangaan met je zuster,haar paard dus ook haar zorg.Anders moet ze hem lekker wegdoen als ze er geen zin meer in heeft![]()
Verder even spreken met de overige eigenaren en als de sodemieter op zoek naar een verzorger
Weg doen zal ze nooit doen... Ze heeft het zorgenkindje 'gered'... (en ik wil ze ook ni weg)
Er zijn geen overige eigenaren, dus enkel onze 2 paarden op een weitje...
Denk dat ik maar op zoek zal gaan naar een verzorger (zal ik dan ws ook allemaal zelf moeten betalen)
...
idefix4 schreef:Waar zit je ergens? Ik heb hier een dozijn meiden om me heen die een gat in de lucht zouden springen om je voor niks te mogen helpen. Sommige meiden zijn zelfs bereid om er voor te betalen om voor zo'n beestje te mogen zorgen. Gewoon een kwestie van een leuke advertentie zetten. Je zal zien dat je er zo één gevonden hebt.
idefix4 schreef:Paard van haar verkopen? Ze zal hem niet missen in elk geval als ze er nooit heen gaat? Of zoek een leuke verzorgster erbij? Dat wil ook wel werken. Er zijn er zat die graag voor een paard willen zorgen. Al is het maar om te poetsen. Je schrijft dat je een privé paard hebt. Bied zo iemand af en toe een rondje op je paard aan en je hebt een heel trouwe! Of is die volbloedmerrie ook een oudje? Ik zou in elk geval niet meer gaan praten. Dat heeft zo te lezen toch geen nut. Ik zou het eens aankaarten bij mijn ouders. Raar dat ze zich hier niet mee bemoeien. Het gaat nu ten koste van jouw toekomst. Dat moet ze toch interesseren? Anders zijn die knap waardeloos hoor! Mijn kinderen zou ik in zo'n situatie a. toespreken en b. helpen!
Saar88 schreef:Betaalt ze het paard zelf? Anders is het een kwestie van de geldkraan dichtdraaien, oftewel: dreigen het paard te verkopen. Klinkt misschien hard, maar een paard hebben is een verantwoordelijkheid hebben. Blijkbaar kan zij die niet aan.
En ik zou haar deze berichtjes laten lezen, misschien dat ze tot inkeer komt
Breghje schreef:Ze wil hem niet weg doen, maar ze wil er ook niet voor zorgen?? Beetje tegenstrijdig eerlijk gezegd. Als je een paard hebt, dan heb je een verantwoordelijkheid. Heel simpel.
minikatje schreef:gesprek met je zus aangaan:
- over dat jij het allemaal niet meer aan kan om oor de paarden te zorgen.
- schema maken voor het voeren (om de dag ofzo)
- verzorgster zoeken
wees gewoon eerlijk, zeg tegen je zus dat je het niet redt.
waarschijnlijk heb jij alle verantwoordelijkheid eens naar je toegetrokken, en laat zij zich dat graag aanleunen.
wat doet je zus allemaal aan haar paard?
en graag eerlijk erover zijn
edit: kan ze niet paar keer mee met jou? als ik je laatste bericht lees kan het ook zijn dat ze zich niet durft te binden aan haar nieuwe paard.
Anoli schreef:Breghje schreef:Ze wil hem niet weg doen, maar ze wil er ook niet voor zorgen?? Beetje tegenstrijdig eerlijk gezegd. Als je een paard hebt, dan heb je een verantwoordelijkheid. Heel simpel.
Helaas erg makkelijk gezegd maar niet makkelijk gedaan.
Mijn zusje en ik hebben 2 konijnen ( 1 van ons beide en 1 heb ik gekregen van iemand anders) maar mijn zusje weigert voor ze te zorgen. ze doet het gewoon niet omdat ze weet dat ik het dan wel doe...
helaas mn ouders doen er niks aan, vinden dan mn zusje wel degelijk goed voor ze zorgt...
TS: klinkt heel hard maar ik zou alleen nog voor jou eigen oudje gaan zorgen en stal etc niet meer van het paard vn je zus doen...
Misschien eigenaar van weiland/stallen je zus eens laten bellen dat paard verwaarloosd wordt...
en het feit dat je moeder aangeeft dat ze ook niet weet wat ze moet klinkt mij in de oren dat jou zus thuis de baas is...
Anoli schreef:Breghje schreef:Ze wil hem niet weg doen, maar ze wil er ook niet voor zorgen?? Beetje tegenstrijdig eerlijk gezegd. Als je een paard hebt, dan heb je een verantwoordelijkheid. Heel simpel.
Helaas erg makkelijk gezegd maar niet makkelijk gedaan.
Mijn zusje en ik hebben 2 konijnen ( 1 van ons beide en 1 heb ik gekregen van iemand anders) maar mijn zusje weigert voor ze te zorgen. ze doet het gewoon niet omdat ze weet dat ik het dan wel doe...
helaas mn ouders doen er niks aan, vinden dan mn zusje wel degelijk goed voor ze zorgt...
TS: klinkt heel hard maar ik zou alleen nog voor jou eigen oudje gaan zorgen en stal etc niet meer van het paard vn je zus doen...
Misschien eigenaar van weiland/stallen je zus eens laten bellen dat paard verwaarloosd wordt...
en het feit dat je moeder aangeeft dat ze ook niet weet wat ze moet klinkt mij in de oren dat jou zus thuis de baas is...