Mijn haflingergeval van 8 jaartjes oud vindt het sinds een week echt superleuk om mijn omheining af te breken en daar het gras te gaan opvreten (wat nog kort staat, dus veel eten heeft ze er niet aan).
Ze krijgt elke dag 2x hooi ('s ochtends en 's avonds ligt er nog een hoop hooi, ze krijgt dus genoeg?) in zodanige hoeveelheid dat ze erin verzuipt. 's Avonds krijgt ze dan nog eens zemelen met muesli bij. Ze heeft geen energie teveel en heeft contact met andere paarden (maar staat niet bij andere paarden aangezien ze ze allemaal aanvalt, zelfs de reus van 1.80m). Zo staan ze al 2 jaar en dat gaat prima

Toch breekt ze de afgelopen week al 4x een paal af en staat dan gezellig grasjes te smullen... Langs de andere kant breekt ze niet uit... (je hebt de vaste stallen, 1 daarvan staat open voor haflingergeval, aan de andere zijde links is er een inloopstal voor de andere paarden en dan voor Zita's paddock heb je wei en rechts van Zita's paddock ook een wei)
Why o why breekt ze toch uit??! Ze doet het ongeveer om de dag. De stroom werkt niet prima maar de eigenaar van de wei heeft nog 'geen tijd' gehad er iets aan te doen. Maar dat kan niet verklaren waarom de ene dag uiteraard wel en de andere niet.
Als iemand een idee heeft hoe mijn weide iets meer haflingerproof te maken, please let me know