deken steeds kapot

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

deken steeds kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:47

Dag allemaal,

Ik zit met een probleem. Mijn paard is een enórme dekensloper. En dan vooral aan de voorkant. De wei is omheind met prikkeldraad met schrikdraad (aan het prikkeldraad kan ik echt niets doen, het is niet mijn wei) en het paard gaat er tegenaan hangen om het gras aan de andere kant te eten. waar het op neerkomt is dat de deken na 1 dag dragen van voren al volledig uit elkaar ligt. Ik koop nu telkens goede tweedehands regendekens. Misschien zijn ze niet super van kwaliteit maar een hele dure winterdeken heeft hij ook gesloopt, die *heelveel*D stof had.

Maar goed, waar het om gaat is: hebben jullie tips om de deken te versterken? Of weten jullie een deken die ook tegen prikkeldraad kan? Misschien beide in combinatie?

Alvast bedankt :D

lynne_berna

Re: deken steeds kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:48

Zo'n zeelanddeken of hengstendeken ofzo?

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:51

NieuwZeeland deken! ook wel hengsten deken genoemd. En mischien is het toch slim om met de wei eigenaar om tafel te gaan zitten en het prikkeldraad te bespreken! Want het kan gevaarlijk zijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:53

Ik denk dat geen enkele deken bestand is tegen prikkeldraad of je moet hem een hardplastik slab om doen :)
Zet er een stroomdraadje voor, dan ben je iig van het 'hangen' af en blijven ook je dekens heel.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:55

prikkeldraad is inderdaad niet zo dekenbehoudend nee, ik denk ook niet voor een hengstendeken. Kun je niet een halve meter voor het prikkeldraad afzetten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:56

DubbelDun schreef:
Ik denk dat geen enkele deken bestand is tegen prikkeldraad of je moet hem een hardplastik slab om doen :)
Zet er een stroomdraadje voor, dan ben je iig van het 'hangen' af en blijven ook je dekens heel.

:') Kijk dáár heb ik wat aan!

Bedankt voor de tips alvast. Om het prikkeldraad zit wel stroomdraad, maar ze hangt er gewoon tegenin. Misschien voelt ze het niet door haar deken heen.

Ik zal wel even overleggen met de eigenaresse of ik dat een keer mag doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:58

Als er stroomdraad om het prikkeldraad zit dan moet je dat eens doormeten, want dan denk ik niet dat er veel 'prik' op staat. Het prikkeldraad zal nl niet geïsoleerd aan de palen vastzitten en dan verlies je dus een hoop stroomsterkte.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 14:02

Ok, dat zal ik eens doen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:11

Okee draadje ervoor is geen optie. Geen geld :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:43

Van jou kant niet of wil de eigenaresse er niet in investeren ??

Is het jouw paard (en dus jouw dekens) dan kun je haar verantwoordelijk stellen.
Als er al een stroomsraadje óm het prikkeldraad zit, kun je dat er toch afhalen en er voor neerzetten. Kost je hooguit wat losse prikpaaltjes.
Altijd nog goedkoper als telkens nieuwe dekens kopen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:54

Hier krijg ik toch echt de kriebels van. Sorry, maar zet je paard nooit achter prikkeldraad. Heel gauw een andere plek voor hem opzoeken. De verwondingen die hij kan oplopen als hij er in vast komt te zitten, met b.v. zijn deken, waardoor hij in paniek kan raken, zijn niet te bevatten. Echt gelijk daar weg halen. Beter niet naar buiten, dan achter prikkeldraad. Echt. Zijn huid is iets dunner als zijn dekens.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 14:06

Ik ben verder heel erg blij met de plek waar ze nu staat. Ik ben er zelf maar twee dagen per week en daar wordt ze gevoerd, naar buiten gezet, en soms zelfs gereden. Het zijn verder ook hele lieve mensen, geen kwaad woord over ze. Ik heb tot nu toe nog geen stal in de buurt gevonden van waar ik woon die dat allemaal heeft en een beetje betaalbaar is.
En als zij niet willen dat het draad naar voren wordt gezet (omdat bijvoorbeeld de andere paarden of de koeien er wel doorheen lopen en er dan draad op de grond ligt, zeker met prikpaaltjes) dan moet ik dat accepteren. Ik vind sowieso niet dat zij daar geld in hoeft te steken, omdat het mijn probleem is.

Misschien toch die plastic slab proberen :')

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:58

_Arwen_ schreef:
Ik ben verder heel erg blij met de plek waar ze nu staat. Ik ben er zelf maar twee dagen per week en daar wordt ze gevoerd, naar buiten gezet, en soms zelfs gereden. Het zijn verder ook hele lieve mensen, geen kwaad woord over ze. Ik heb tot nu toe nog geen stal in de buurt gevonden van waar ik woon die dat allemaal heeft en een beetje betaalbaar is.
En als zij niet willen dat het draad naar voren wordt gezet (omdat bijvoorbeeld de andere paarden of de koeien er wel doorheen lopen en er dan draad op de grond ligt, zeker met prikpaaltjes) dan moet ik dat accepteren. Ik vind sowieso niet dat zij daar geld in hoeft te steken, omdat het mijn probleem is.

Misschien toch die plastic slab proberen :')

Mijn paard heeft ook een plastic slab om! Niet echt een charmant gezicht maar wel effectief. Hij heeft echt alle dekens gesloopt. Nu nog steeds maar nu blijft de tellen maar op 2 dekens per winter staan. Zonder die slab zouden dat er veel meer zijn! Het enige nadeel vind ik dat ze altijd een halster om moeten en dat je soms schuurplekjes krijgt van de kap. En brokken van de grond eten want met zo,n kap kan hij niet uit de voerbak eten... Verder kan hij er alles mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:08

@liesen: ik denk dat jij een 'stijve nek' bedoelt om te zorgen dat ie niet aan zijn eigen deken kan geen plukken.
Ik bedoel echt een plastik kinderslab tegen het kliederen ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:17

Ja met zo'n dierenartsding kan hij nog steeds lekker prikkeldraadschuren.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:49

DubbelDun schreef:
@liesen: ik denk dat jij een 'stijve nek' bedoelt om te zorgen dat ie niet aan zijn eigen deken kan geen plukken.
Ik bedoel echt een plastik kinderslab tegen het kliederen ;)

Hahaha! Sorry, ik dacht dat je dit bedoelde :
Dit is voor dat hij de deken aan de voorkant niet kapot bijt.
Afbeelding

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:57

Misschien ben je handig en kun je zelf een verstevigend materiaal op de voorkant van je dekens maken..??
( moet je even uitzoeken welk textiel het beste bestand is natuurlijk )

Dan heb je wel kans dat je de borstsluiting niet meer kunt gebruiken, maar dan maar over het hoofd aan en uit doen...

Het is het proberen waard, doe het eens op een deken wat al "wat geleden heeft" en als het helpt op een nieuw deken !

Succes !! :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:59

Die kappen wat liessel afgebeelt heeft hebben 2 paarden hier op stal ook om wel iets ander model

Die paarden scheuren de dekens letterlijk en viguurlijk in snippertjes met die kappen om niet zeker het proberen waart

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:03

Jaydy schreef:
Misschien ben je handig en kun je zelf een verstevigend materiaal op de voorkant van je dekens maken..??

Dan heb je wel kans dat je de borstsluiting niet meer kunt gebruiken, maar dan maar over het hoofd aan en uit doen...

Het is het proberen waard, doe het eens op een deken wat al "wat geleden heeft" en als het helpt op een nieuw deken !

Ja heeft iemand tips voor materiaal? IJzer? Hout? :+

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:04

Mijn dekens gaan ook altijd kapot maar dat is ook omdat al de andere paarden het leuk vinden om in MIJN deken te bijten! :(

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:06

_Arwen_ schreef:
Jaydy schreef:

Ja heeft iemand tips voor materiaal? IJzer? Hout? :+

Rubber :)) haha nee geintje ik zou echt zn kap overwegen werkt echt en paarden kunnen er alles mee wat ze voorheen deden behalve dekens slopen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:07

Maar hij sloopt zijn eigen deken niet... het prikkeldraad sloopt zijn deken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:09

Deze http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... 905-05.jpg

Of antibijt erop spuiten

Stinkt enorm en geloof me zorg dat je het niet in ademt beste is erop spuiten voor je de deken op doet bij het paard

Ik heb dit in de staart van de paarden gespoten toen er een bijter tussen zat en stond in de wind en het waaide zo mijn kant op en natuurlijk in me mond 2 uur misschien nog wel langer een echt ranzife smaak in me mond gehad kon spoelen wat ik wou
Paarden bleven er echt wel af

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:09

_Arwen_ schreef:
Maar hij sloopt zijn eigen deken niet... het prikkeldraad sloopt zijn deken.

Dan is er maar een oplossing prikkeldraad verwijderen en vervangen door stroomdraden....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:10

Jawel maar het prikkeldraad bijt niet :+

En wat betreft stroomdraad: zie eerdere posts. Helaas willen ze het liever niet hebben :(