@ Sim: vraag ik me ook af ? @ TS: weet iig dat als stallen niet afgesloten zijn, dat er bij inbraak nooit iets vergoed zal worden Verder zijn er dus ook brandsystemen / deuren (op stallen / maneges), die (als er brand uitbreekt) voorzorgt dat zij automatisch afgesloten worden. Dit ter voorkoming dat het hele pand in de hens gaat. Overigens is dit vaak op voorschrift van de brandweer Dus ja.....
mellen95
Geplaatst: 04-01-11 20:41
Ons hek om het erf op te komen zit als we er niet zijn en 'snachts op slot. Mijn schuur is nooit op slot, schuifdeur staat zelfs altijd een stukje open. Maar de schuifdeur van de stallen zitten met een ketting op slot, mijn beide paarden weten hoe ze de deur open krijgen(stang naar beneden trekken en meteen opzij). Het duurde ze 1 week voordat ze het door hadden. Maar het zit met een simpele knip vast, dus in nood zo los te maken
eridinges
Geplaatst: 04-01-11 20:44
De plek waar de paarden staan wordt snachts afgesloten van binnen uit. Maar als er brand is en je moet naar binnen of er is iets kan je altijd nog aankloppen en gelijk de schuur in. Vind het niet meer als normaal eigenlijk. Er hangen ook camera's voor de zekerheid. Al kijk je wat er tegenwoordig allemaal gebeurd en wat mensen tegenwoordig grappig vinden. Zou me niks verbazen als iemand zo een paard uit de stal trekt snachts voor de grap of om het te stelen
Rosebud
Geplaatst: 04-01-11 20:44
toen ik de titel las dacht ik direct, en wat als er dan brand is of je paard krijgt een 1 of andere koliek aanval.. wie heeft de sleutel dan? Ik zou het persoonlijk niet doen, is mij wat te riskant Edit: ooh dacht even aan een boks opslot... daar zit natuurlijk wel een groot verschil in maar je bedoelt gewoon de stal zelf.. waar de boksen in staan,
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 04-01-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 04-01-11 20:45
Hier gaan de stallen zelf niet op slot, wel wordt het erf afgesloten dmv hekken. Verder kom je echt het erf niet onopgemekt op. Twee waakhonden en een stel waakganzen hebben je waar dan ook in de gaten. Vind dat zelf een veiliger idee dan de stallen op slot.
Bij mij gaan de zadelkamers als ik weg ben en 's nachts op slot. De stal en boxen zelf niet. Inbrekers ben ik niet bang voor; die komen niet heel laat staan met spullen weg. Ik kan me voorstellen dat in andere delen van het land of hele grote stallen (en dus veel dure zadels) alles wel afgesloten wordt. Ligt ook er aan het gebied waar je zit. Brand is wel doodeng en de kans dat je alle paarden levend uit de boxen krijgt, is al lastig. Ook hebben ze geen halsters om wat een evacuatie bemoeilijkt. Met de aanleg van elektra en waterleiding hebben we wel rekening dat igv brand de kabels / leidingen agv de hitte niet bovenop de paarden lekken. Daar wees de verzekering ons op. De man had ooit een brand in een veeschuur meegemaakt waarbij de dieren akelige brandwonden hadden opgelopen voordat ze door de rook stikten.
Christiene
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-11 20:57
wij hebben geen hekken wel een waakhonden (stroomdraad om erf) en 2 gezinnen die op het erf wonen. wonen niet in drukke gedeelte van het land en mega dure paarden staan er niet. meer opfok recreatieve buitenpaarden.
dus niemand komt zomaar op stal. toch vind ik het lijkt mij veiliger als je er zo in kan.
Marion71
Geplaatst: 04-01-11 20:59
Dure paarden heeft iedereen staan, Paardenfreak. Kostbare paarden bij niemand!
Bij ons zit de stal op slot ( ong 15 hele goeie internationale paarden XD, en heel veel duur materiaal), maar ik heb ook een sleutel dus ik kan binnen wanneer ik wil, de stalhulp en de eigenaars zelf wonen vlak naast de stal, dus bij brand ofzo zijn ze er direct bij
Bij ons zijn de deuren van de stal snachts wel op slot. Ik vind dit ook niet erg fijn. Stel dat er iets gebeurd, niemand kan snel de stallen in om de paarden te redden. Bij ons is al een paar x ingebroken, dus op dat gebied snap ik het goed. Maar qua veiligheid? Liever niet.
Nee nooit. Levensgevaarlijk. Heb op veel stallen gewerkt waar wel alles op slot ging, nou met brand oid. krijg je daar onmogelijk paarden geevacueerd.
Bij ons gaat de poort op slot, en de zadelkamers worden helemaal afgesloten, maar de stallen opzich: nee! Verder hebben we waakhonden en mijn moeder als heel lichte slaper, dus voor de veiligheid is het ook niet nodig.
Tigra_
Geplaatst: 05-01-11 12:51
De stallen zijn gewoon open zit geen slot op, vindt ik veel te gevaarlijk als er iets van brand uitbreekt moet je gelijk de deuren open kunnen gooien en de paarden eruit halen, als alles op slot is kunnen bv omstanders die het eerst zien ook helemaal niets als er brand uitbreekt. Zadelkamer die zit trouwens wel op slot.
Isabonny
Geplaatst: 05-01-11 13:00
Wij hebben buitenstallen die vrijwel altijd openstaan in de zomer. Zo kunnen de paarden er altijd uit als ze willen. Ik heb daar natuurlijk niet mijn zadel ed liggen. Poetsspullen heb ik wel weer onafgesloten in de voerkamer staan....maar ik zou blij zijn als iemand die ouwe prut eens zou meenemen . Kunnen we tenminste met een "schoon geweten" eens voor nieuwe poetsspullen gaan .
sporten
Geplaatst: 05-01-11 13:01
Laatst bijgewerkt door sporten op 05-01-11 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Haha idd niet handig om dit zo op internet te gooien...WELKOM DIEVEN.....\
Isabonny
Geplaatst: 05-01-11 13:12
Prisca schreef:
Haha idd niet handig om dit zo op internet te gooien...WELKOM DIEVEN.....\
Ik heb nog heeeele mooie borstels in de aanbieding
Vienna2007
Geplaatst: 05-01-11 13:15
Alles gewoon open, althans, op een kiertje. 1 van mijn paarden heeft wel een ketting om zijn stal, want die is nog hengst, en wil nog weleens de deur eruit drukken. Die zit met musketon haak, dus is zo los.
En niemand verteld zijn adres toch? Dus lijkt me niet dat het zo gevaarlijk is om dit te melden
Je wil niet weten hoe makkelijk het is tegenwoordig om achter adressen te komen. Mensen vertellen alles over zich op internet! En dan zijn er nog zat foto's te vinden. Iemand met kwade bedoelingen vind zijn/haar weg wel hoor!