Openingstijden op stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 14:25

Momenteel sta ik op een stal die openingstijden hanteert en nu ben ik wel benieuwd hoeveel stallen openingstijden hanteren en wat deze dan zijn.

Die op mijn stal zijn als volgt:
- Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur t/m 21.30 uur
- Zaterdag t/m 18.00 uur
- Zon- en feestdagen t/m 15.00 uur

Voordeel vind ik wel dat de paarden op vaste tijden gevoerd worden en ook voldoende rust krijgen.
Maar in het weekend, maar tot 15.00 en 18.00 uur vind ik persoonlijk wel erg kort.

Hoe zit dat bij jullie?

Oliebollie

Re: Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:34

Die openingstijden zou voor mij een reden zijn om een andere stal te zoeken..
Ik ga vaak na mijn werk nog een keer, of als ik langsrijd... Dat is vaak 's avonds.. En dus ook op zaterdag en zondag..

Natuurlijk trek ik haar niet om half 11 nog uit stal om wat te doen, maar het kwam wel eens voor dat ik om 9 uur/ half 10 nog eens ging kijken..

Bij mij op stal hebben ze geen openingstijden.. Maar op de vorige stal was het van half 8 tot half 11. Al heb ik daar wel eens tot 12 uur gezeten met een stalgenoot omdat haar paard koliek had..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:50

Een stal met openingstijden zou ook bij mij onderaan mijn lijstje komen te staan in de zoektocht naar een stal. Het is mijn paard en ik wil naar mijn paard kunnen wanneer ik wil.

Zaterdag en zondag maar tot 18.00 en 15.00 uur !!!. Dus na drie uur mag je al niet meer binnen? Haha, die stal zou ik niet onderaan plaatsen, maar gewoon schrappen van mijn lijst.
Hier gebeurt het vaak dat we pas om 21 uur op stal kunnen zijn en dat we dan nog vier paarden moet rijden. Staleigenaar maakt daar gelukkig geen probleem van. En wedstrijden of langere buitenritten of een dagje weg met je paard kan je ook wel vergeten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:55

Precies, wij hebben hier om de hoek ook een stal waar je op zondag niet welkom bent? Nou :wave:

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:56

Bij ons moet om 22.00 het licht van de buitenbak uit zijn en om 22.30 is de laatste voerbeurt.
Het wordt niet op prijs gesteld als je na 22.30 nog op stal bent (ivm inrit die langs de huizen van de buren loopt) maar mocht het eens voorkomen omdat je bijv. op wedstrijd bent geweest, geen probleem.
Over spoed (DA) wordt helemaal niet moeilijk gedaan, DA is altijd welkom.

S'ochtends maakt het niet heel veel uit hoe laat je aan komt zetten, maar uiteraard, wanneer het nog donker is, is het wel zo vriendelijk het baklicht uit te laten zodat de buren daar eventueel niet wakker van hoeven te worden & je niet om half 8 op zaterdag/zondag les hebt waardoor iedereen zn bed uiit dreunt. :+

We hebben op stal wel de afspraak: op zondag geen les, zaterdag liever ook niet maar dan mag het eventueel nog in de late ochtend/middag/avond.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 03-01-11 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:00

Bij mij op stal hebben ze gelukkig geen openingstijden :-)

Ook zijn ze niet dicht op zon-en feestdagen, sterker nog....
stallen worden dan ook gewoon gedaan en de paarden worden buiten-en binnen gezet!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:01

Wij hebben op stal geen openingstijden...het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een keer om 11 uur s'avonds je paard gaat doen, maar ik kom ook wel is rond half 9 op stal i.v.m werk en wordt absoluut niet moeilijk over gedaan...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:02

Bij mijn huidige stal ook geen echte tijden maar wel voorkeur na 22 uur niet mee rijden. langskomen ivm ziekte is weer wat anders of wedstrijden.

Ik ben echt SUPER blij met deze tijden vooral op zaterdag en zondag avond rijden is heeeeerlijk. Ik ben ook vaak savonds alleen of nog 1 of 2 mensen. Laatste kuil ronde is rond 7/8 uur. Veel wordt onderling geregeld.

21:30 zou echt onmogelijk zijn voor mij dan zit ik vaak nog op mijn paard.

Openingstijden staan wel hoor op mijn lijstje van tijden. Wil de ruimte hebben om goed naar mijn paard te kunnen gaan.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 03-01-11 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:03

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:03

Bij ons op stal hebben we een soort van openingstijden..
Het staat niet vast, maar zoals zaterdag rond 18.00u is het wel klaar.. dan komt eigenlijk niemand meer.
Zondag is bij ons wel de regel dat we niet in de bak mogen rijden, wel met de trailer weg, of naar buiten.

Vind het niet zo vreemd opzich..
Laatst bijgewerkt door Franciska15 op 03-01-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:05

Nou, bij mij is het geen uitzondering dat ik nog om middernacht op mijn paard zit.
Dus met zulke openingsuren zou ik ook niet kunnen leven. :+

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:05

Waar ik sta ben je 24/7 welkom. Een stalgenoot komt soms zelfs na zijn werk zijn paard nog doen en dat is rond 00.00 uur. Als de leidingen bevroren zijn in de winter dan kom ik zelfs rond 00.30 nog om alle paarden een keer extra water te geven en ik zou niet anders willen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:07

Bij ons zijn er ook openingstijden. Doordeweeks van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend tot 18.00 uur. Dit werkt eigenlijk prima, en ik vind het ook wel logisch, het is een bedrijf :)

Uiteraard mag je in overleg (even melden) wel van deze tijden afwijken als je wedstrijd hebt of met een ziek paard zit.

@Franciska: dus dan kan je nooit op zondag starten?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:10

Op de stal waar ik stond was je altijd welkom, maar de lichten gingen wel automatisch allemaal uit om 23u (wegens paardeneigenaars die de lichten niet uitdeden) je kon ze dan nog wel zonder problemen aandoen, maar dan ging er bij de staleigenaars een lichtje brandden dat er nog licht was zodat zij het nog konden uitdoen als de pensionklanten het vergaten (en vreemd genoeg gebeurt dat vaak...)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:13

Wij hebben ook openingstijden:
Stal opent meestal heel vroeg (denk rond half 8 al, maar weet niet precies want dan ben ik er nooit :+ )
- maandag tot 21:00
- dinsdag tot 21:00
- woensdag tot 21:00
- donderdag tot 21:30 (omdat ponylessen tot 21:00 duren)
- vrijdag tot 21:30 (omdat ponylessen tot 20:30 duren)
- zaterdag tot 20:00
- zondag tot 20:00
- met feestdagen verschilt het bijv. oudjaarsavond sloten ze om 19:30 en 1e kerstdag zijn ze dicht, verder eigenlijk niet.

Ik vind het eigenlijk wel heel redelijk dat ze openingstijden hebben, zij willen ook rust ;) En er is genoeg tijd om erheen te kunnen voor mij, dus ik vind het persoonlijk geen probleem. Waar ik eerst stond is een heel ander verhaal, want op zaterdag kon je bijv. pas na half 5 (maar dan kregen ze eerst eten) en dan tot 9 , vrijwel onmogelijk := En meeste dagen pas na 4 / 5 dus je kon er nooit eens vroeg naartoe en was meestal rond eten weg (want moest 's zomers ook bijna 1km heen en weer terug naar de wei)

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:14

Marieke_K schreef:
Bij ons zijn er ook openingstijden. Doordeweeks van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend tot 18.00 uur. Dit werkt eigenlijk prima, en ik vind het ook wel logisch, het is een bedrijf :)

Uiteraard mag je in overleg (even melden) wel van deze tijden afwijken als je wedstrijd hebt of met een ziek paard zit.

@Franciska: dus dan kan je nooit op zondag starten?

Ik lees net mn bericht terug!
Ik bedoelde, je mag wel met de trailer weg, of naar het bos, maar niet in de bak rijden! :+

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:15

Onze stal is volgens mij tot half 10 open, en dan op zondag tot 7 uur en je mag ook niet rijden op zondag..
Vind het wel jammer maarja 't is nou eenmaal de regel dus je doet er niet zo veel aan

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:17

Echt sommige stallen sluiten echt vroeg??. Steeds meer mensen moeten werken voor hun hobby en kunnen dus alleen savonds rijden. Onbegrijpelijk dat je dan maar tot 21 uur kan rijden, Dat red je toch nooit?.

En zondag niet open??. Voor mij een reden om daar absoluut NIET te gaan staan. heb je eindelijk de tijd kan je niet rijden :( .

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:18

bij ons voll pension stal en fokkerij kan je gewoon de heledag maakt nie tuit hoe laat naar binnen lopen, zelf met kerst zaten we er met zn allen ze zijn nooit dicht dat vindt ik zelf wel fijn

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:19

Ik kom wanneer ik kan, de ene keer is het na mijn nachtdienst om kwart over 6 's ochtends de andere keer na mijn middagdienst om 22.15 of gewoon overdag. In het weekend of door de weeks maakt niks uit :P

Ik zou echt niet op een stal willen staan waar je op zondag helemaal niet welkom bent.. :n
En in het weekend om 18 uur dicht is voor mij ook niet haalbaar om altijd daarvoor te komen, ivm wisselende diensten. Dus ik ben blij dat ik kan komen en gaan wanneer ik wil :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:19

Op de stal waar ik sta

Ma t/m Vrij: van 08:00 tot 23:00 (zomers tot 22:00 uur)
Weekend en feestdagen van 08:00 tot 17:00.

Ik heb er geen problemen mee.
De paarden worden altijd op dezelfde tijden gevoerd.. 's avonds tussen 22:00 en 23:00 uur.

Ik rij altijd 's avonds en meestal pas na 21:00 uur omdat dan de bakken vrij zijn ;)

Maar kerstavond was de stal ook om 17:00 dicht, toen hebben een stalgenoot en ik gevraagd of we na de openingstijd nog mochten komen vanwege ons werk. was het geen probleem.

In overleg kan heel veel. :)

Ik vind het wel prettig dat er openingstijden zijn.. Paarden mogen ook weleens rust om hun heen ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:21

Ik kan ipc elk uur van de dag komen...\Natuurlijk niet om half 12 savonds.
En op zondag is de stalling dicht.

Geen enkel probleem, 1 vaste rustdag voor de paarden, ideaal!

Voeren en uitmesten wordt voor me gedaan op vaste tijden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:25

Jolliegirl schreef:

Mhh en dan worden stal mensen uitgemaakt voor dierenbeulen??. Niet zo gek als je niet welkom bent op zondag echt schandalig....als ik niet kan is er altijd wel iemand die hem eruit haalt. en TERECHT.

Dit soort stallen mogen van mij echt SLUITEN....is niet meer van deze tijd. :( . Rustdag vind ik wat anders als gesloten zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:25

Prisca schreef:
Jolliegirl schreef:

Mhh en dan worden stal mensen uitgemaakt voor dierenbeulen??. Niet zo gek als je niet welkom bent op zondag echt schandalig....als ik niet kan is er altijd wel iemand die hem eruit haalt. en TERECHT.

Dit soort stallen mogen van mij echt SLUITEN....is niet meer van deze tijd. :( . Rustdag vind ik wat anders als gesloten zijn.

Pardon??

Hij wordt gewoon gevoerd, buitengezet, en uitgemest op zondags ;)
Dus even dimmen met je gebrul.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:26

Komen de paarden dan wel uit de box als de stalling dicht is op zondag ?
Want in Urk, waar ik een keer bij een paard ging kijken voor te kopen, stonden ze gewoon zondag de hele dag op stal tot maandag de eigenaren van de paarden weer kwamen :=
Laatst bijgewerkt door mieske op 03-01-11 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt