Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Peerke_ schreef:Als je stro, of ander strooisel in je stal legt, wordt dit mee naar buiten gelopen, en krijg je een vieze zooi in je uitloop.
De paarden trappen dit de grond in, dus dat kom je iedere dag naar binnen aan het harken.
Of je zou buiten moeten verharden, dan is het even met een bezem naar binnen vegen
Suzzy_3 schreef:Peerke_ schreef:Als je stro, of ander strooisel in je stal legt, wordt dit mee naar buiten gelopen, en krijg je een vieze zooi in je uitloop.
De paarden trappen dit de grond in, dus dat kom je iedere dag naar binnen aan het harken.
Of je zou buiten moeten verharden, dan is het even met een bezem naar binnen vegen
Daarom ofwel binnen stro buiten hard, of binnen hard en buiten zand.
@Z0rr0: houtsnippers hebben we bij mijn ouders gehad, eerste maanden allemaal fijn, maar nadien, pff, zo een blubber. En dat was dan nogmaar op zandgrond...
Duhelo schreef:nynke55 schreef:Als je buiten zand doet, kunnen de paarden er lekker in rollen.
paarden kunnen ook lekker rollen in stro, houtpulp, of nog liever in de modder
nynke55 schreef:Duhelo schreef:paarden kunnen ook lekker rollen in stro, houtpulp, of nog liever in de modder
In stro of houtpulp kan ook, maar dan lijkt me zand lekkerder, bovendien was, dacht ik, de keuze voor buiten: stenen of zand.
En om nou gelijk modder voor de stal te gooien....
Suzzy_3 schreef:Verhard buiten heeft toch het meest aantal stemmen blijkbaar. Denk ook wel dat het dat zal worden, als ze dan een of andere vloerbedekking binnen krijgen liggen ze toch altijd zacht en warm.
Dan nog eens denken over wat voor verharding: betonplaten, stelconplaten, klinkers, ....