Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Juangi schreef:Of het diefstal is, geen idee! Maar degene die het paard onderhoudt (betaalt) per maand, die word wettelijk als eigenaar gezien. Vandaar dat je weinig aan eigendomspapieren hebt.
horsiegek schreef:Ja vaker bellen zou natuurlijk kunnen helpen.
Ik heb vandaag ook foto's gemaakt, maar melding van zware vewaarlozing, kan je dat bij de politie doen?
Zo vervelend dat we in nederland geen dierenpolitie hebben....
Juangi schreef:Of het diefstal is, geen idee! Maar degene die het paard onderhoudt (betaalt) per maand, die word wettelijk als eigenaar gezien. Vandaar dat je weinig aan eigendomspapieren hebt.
aerdenhout1 schreef:Juangi schreef:Of het diefstal is, geen idee! Maar degene die het paard onderhoudt (betaalt) per maand, die word wettelijk als eigenaar gezien. Vandaar dat je weinig aan eigendomspapieren hebt.
Wat ik wel erg vind, is dat het dier het nodige word onthouden qua voer en verzorging!
Al zouden ze hier 3 jaar niet betalen, het paard zou ten alle tijden nooit het slachtoffer worden en lijden onder zijn of haar baas.
Dus die zou net als alle andere paarden zijn voer krijgen en buiten en binnen worden gezet.
Alleen het poetsen zou er natuurlijk bij in schieten, maar ik zou zelfs de hoefsmid, mits nodig, uit eigen zak betalen!
Alleen laat ik het geen maanden duren en grijp al veel eerder in.
horsiegek schreef:Ja dat had ik ook al gezegd, maar je kunt een paard niet ook zomaar in één keer op het land zetten, bovendien halen ze het hooi zelf van het land, en door een paard in de natte maanden buiten te houden gaat het land ook stuk....
horsiegek schreef:Aerdenhout1: Ik begrijp dat ook niet, als je hem ziet met z'n lieve koppie te soppen in de stront. Ik zou hem zelf alle zorg geven die hij nodig heeft.
Maar daar ga ik nu natuurlijk niet over. Ik kan ook wel begrijpen dat ze het zat zijn!
GamblersCup schreef:Ik heb geen verstand van het juridische gedeelte. Maar ik weet wel dat ik het paard gewoon mee zou nemen, met toestemming van de staleigenaar. Laat je adres achter bij de staleigenaar en als de eigenaresse zich dan een keer meld kan ie haar doorsturen naar jou.
aerdenhout1 schreef:horsiegek schreef:Aerdenhout1: Ik begrijp dat ook niet, als je hem ziet met z'n lieve koppie te soppen in de stront. Ik zou hem zelf alle zorg geven die hij nodig heeft.
Maar daar ga ik nu natuurlijk niet over. Ik kan ook wel begrijpen dat ze het zat zijn!
En stel je gaat morgen...nou ja aankomende week ( morgen nieuwjaarsdag dus vinden ze vast niet leuk) dat paard op halen? Zou je hem dan van de pensionstal meekrijgen?
Zouden die willen meewerken en een een getekende verklaring willen geven dat het paard aan jou is over gedragen omdat er niet word betaald. Misschien een symbolisch bedrag geven?
Ik ben natuurlijk geen jurist, er zitten volgens mij wel bokkers hier die veel meer weten over hoe zoiets in elkaar zit.