Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ma_rie_tje schreef:z0rr0 schreef:mijn merrie krijgt in totaal 1 plak
paard 1 plak
shet een half
dat word verdeeld over 3 keer voeren perdag
Ik mag hopen dat jij het niet over de standaard (kleine) baaltjes hooi van 25 kilo hebt
jacolien schreef:Ws is mijn vraagstelling niet duidelijk geweest. Het superdroge voer (waar niet zoveel suikers en eiwitten in zitten) is op. Nu moet ik over op vlg. mij voedzamer hooi. Het is kruidiger, wat natter en er zit vlg. mij meer suiker in dan het hooi wat ik gewend was te geven.
ik geef ze nu heel ruim. Ik moet het van de ene stal naar de andere dragen en ik doe dat in een "groene" container. Daar geef ik ze er 2 van sóchtends. Ik heb geen idee hoeveel kg. dat is...Maar ze hebben het altijd op
Jibbel schreef:@ Gravity: Ik vind 2 kg voor een veulen erg weinig hor. Ik zou het veulen onbeperkt geven, die is in de groei en heeft het het hardste nodig.
Mariella_W schreef:Hallo,
Wij houden voor het voeren van kuil de volgende richtlijn aan. Per 100 kg lichaamsgewicht van het paard - 1 kg tot 1,5 kg kuil. Dus weegt je paard 300 kg dan voeren wij tussen de 3 en 4,5 kg kuil. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel een paard per dag werkt.
Om te checken hoeveel hooi je voert kan je bv eens een keer een oude weegschaal meenemen. Ga er opstaan zonder hooi en met hooi en je weet wat je voert.
Groetjes Mariella